Moje publikum je náročnejšie
Instagram Biznis • 12. október 2020 • Vyšlo v čísle: 10/2020Fanúšikov inšpiruje kreatívnymi outfitmi. Na svojich sociálnych sieťach neraz propaguje lokálnu a udržateľnú módu. Podľa časopisu Forbes dokáže aktuálne najviac zo všetkých slovenských influencerov ovplyvniť nákupné správanie ľudí. Jana Tomas alias Janatini pre časopis FORMEN prehovorila o svojich začiatkoch a aj o úspešných spoluprácach na Instagrame.
Desať rokov ste pracovali v Ázii ako modelka a stylistka, neskôr ste viedli eventovú agentúru v Šanghaji. S Instagramom ste začali krátko po návrate na Slovensko. Pamätáte si vaše prvé posty?
Pamätám, aj keď veľmi matne. Bolo to v roku 2013, dva roky po mojom návrate. Prvé príspevky boli riadne spontánne a v neveľmi dobrej kvalite, vtedy sa dalo fotiť len priamo do appky.
K móde máte evidentne veľmi blízko, boli ste hneď doma aj vo fotografii?
V módnom biznise pôsobím 25 rokov, je to neoddeliteľná súčasť môjho pracovného i osobného života. K fotografii som tiež mala vždy blízko, môj otec je fotograf a veľkú časť svojho pracovného života som strávila na foteniach v štúdiách alebo na lokáciách. Dnes sama fotím, som content creator – na sociálnych sieťach tvorím obsah pre rôznych klientov a produkujem ich kampane.
Aké posty mali úspech hneď od začiatku? Čo na vašom Instagrame zafungovalo?
Zozačiatku to boli selfies, potom fotky z ciest. Dnes je to rôzne, často stačí i vhodne zachytený moment.
Spomínate si na svoju prvú spoluprácu? Ktorá značka si vás vybrala?
Nepamätám si, ktorá bola úplne prvá, ale už sedem rokov pôsobím ako content creator značky Novesta, slovenského výrobcu obuvi. Zároveň som ambasádor, starám sa o jej sociálne siete a sčasti aj o marketing. Čiže prvým klientom boli asi oni.
Dnes máte na Instagrame množstvo partnerov. Ktoré atribúty rozhodujú pri ich výbere a potvrdení?
Produkt mi musí sedieť a musím s ním byť stotožnená. Dôležité je pre mňa i to, kto je v kampani zahrnutý a aký typ komunikácie má klient. Samozrejme, v neposlednom rade kladiem dôraz na podmienky spolupráce.
Ktoré partnerstvá spätne hodnotíte ako kľúčové, mimoriadne úspešné?
Určite spomenutú Novestu. Momentálne som už druhý rok ambasádorom Samsungu, ktorý sa stal mojím love brandom. Na väčšinu spoluprác spomínam rada. Som v nich veľmi selektívna, a preto 98 % z nich dopadne veľmi dobre.
Na svojej sociálnej sieti hovoríte väčšinou o móde. Čo vás na tejto téme baví a ako sa u vás vyvíja?
S módou som zžitá už viac ako dve dekády, prirodzene je to teda téma, ktorú komunikujem najviac, pretože k nej mám najbližšie. Baví ma komunikovať svoj pohľad na módu a moji followeri to reflektujú, pretože sa odlišuje od slovenského štandardu.
Vaše aktuálne posty sa mi zdajú lokálnejšie, zdôrazňujete tému udržateľnosti, ekológie. Je to tak?
Áno, komunikujem aj tému udržateľnosti, lokálnej módy a nezištne sa snažím na Instagrame podporovať lokálne značky, pretože to hlavne v tomto období potrebujú.
Ako na to reagujú vaši fanúšikovia? Zaujímajú ich ekologické témy, alebo riešia len pekné šaty a trendy?
Zaujímajú sa o ne, pretože vidia, že ja sama mám potrebu tieto témy komunikovať. Planéta nám zomiera pred očami a treba si uvedomiť, že i keď je fajn vedieť sa dobre obliecť, musíme sa starať hlavne o našu matku Zem.
Oproti známym youtuberom a influencerom ste už v zrelšom veku. Myslíte si, že máte aj trošku odrastenejšie publikum? Zdá sa vám, že je náročnejšie?
Áno, mám. Väčšina môjho publika už dávno skončila školu. Zrejme je aj náročnejšie. Ja nedávam von prvoplánový obsah, rozoberáme spolu úplne iné témy, než aké komunikujú youtuberi ich teenage publiku.
Neuvažovali ste nad tým, že svoju popularitu raz pretavíte aj do vlastnej módnej značky alebo aspoň spolupráce? Máte aj podobné ambície?
Moja značka už existuje od augusta tohto roku a nevzišla z popularity, ale z potreby preklopiť Janatini do niečoho hmatateľného. V lete som spustila svoju lifestylovú značku @byjanatini, kde môžete nájsť nielen extrémne pohodlné a štýlové oblečenie vyrobené na Slovensku, ale aj doplnky do bytu. Nájdete ju na www.shopjanatini.com.
JANA TOMAS
instagram: @janatini
počet followerov: 50-tisíc
Móda je súčasťou jej osobného života už viac ako dve desaťročia. V roku 2012 si založila svoj osobný blog, postupne jej pribudol aj účet na Instagrame. Pracovala v modelingu, ako stylistka a dva roky viedla v Šanghaji eventovú agentúru. Bola aj kostýmovou výtvarníčkou v seriáli Panelák. Je zakladateľkou značky @byjanatini. Podľa časopisu Forbes je v roku 2020 najvplyvnejšou influencerkou na Slovensku. Podľa štúdie Influencer power dokáže v najväčšej miere ovplyvniť nákupné správanie ľudí.
Galéria obrázkov
Ďalšie články v kategórii Instagram Biznis
Ďalšie články v čísle 10/2020