Recenzie20. jún 2020 Vyšlo v čísle: 06/2020

5. Eternal Summer
  6. At the Door
  7. Why Are Sundays
  8. Depressing
  9. Not the Same Anymore
  10. Ode to the Mets

Pätica zaradila na novinku s názvom The New Abnormal celkovo deväť skladieb, v ktorých zbytočne neexperimentuje. Veď to ani nie je potrebné. Nový počin na prvý pohľad zaujme svojím obalom. Kapela sa naň rozhodla použiť maľbu od Jeana-Michela Basquiata. Ten zomrel v New Yorku v dôsledku predávkovania heroínom vo veku 27 rokov. Vydanie v poradí šiestej štúdiovky tejto formácie predznamenali tri single. Hneď prvý At The Door možno mnohých fanúšikov prekvapil okrem iného tým, že ho muzikanti nahrali bez bicích a s pomocou syntetizátora, ktorý si ľudia užijú na celej nahrávke – aj v singli Brooklyn Bridge to Chorus s tanečným beatom a jasným odkazom na retro zvuk. „A čo kapely z 80. rokov, kam odišli?“ pýta sa v texte piesne líder Julian Casablancas, ktorý The New Abnormal označil za jeho „štvrtý najobľúbenejší album, ktorého je súčasťou“. Ďalšia ochutnávka Bad Decisions prináša, podobne ako zvyšok albumu, nádych nostalgie a zároveň sviežu energiu, HUDBA THE STROKES – THE NEW ABNORMAL Obsadenie: Julian Casablancas – spev Albert Hammond Jr. – gitara Nick Valensi – gitara Nikolai Fraiture – basgitara Fabrizio Moretti – bicie Produkcia – Rick Rubin Foto: archív na ktorej neubral ani fakt, že väčšina členov skupiny už má po štyridsiatke. Bad Decisions má chytľavý gitarový riff a melódiu refrénu požičanú z Dancing with Myself od Generation X, pričom The Strokes Billymu Idolovi a Tonymu Jamesovi priznali autorský kredit. Práve táto skladba sa ako jediná dostala aj do rebríčka alternatívnych singlov amerického Billboardu, kde skončila na 13. priečke.

V niektorých prípadoch sa malý výlet s vlastným hudobným projektom ukáže pre domácu kapelu ako veľké plus. A vyzerá to tak, že to platí aj pre členov niekdajšej vlny „záchrancov garážového rocku“. The Strokes dnes však už nemusia nič a nikoho zachraňovať (možno to ani nikdy nemali v úmysle), stačí im nájsť si spoločný čas a nahrať pár spoľahlivých skladieb s ich typickým rukopisom.

The New Abnormal ponúka aj ďalšie zaujímavé kúsky, ako napríklad ležérnu Why Are Sundays So Depressing. V letnej tancovačke Eternal Summer, ktorú by im mohli závidieť aj Tame Impala, či v Selfless Casablancas s prehľadom prechádza aj do vyšších polôh. Mimochodom, v Eternal Summer sa „pohrali“ s refrénom piesne The Ghost In You od The Psychedelic Furs a súrodenci Richard a Tim Butlerovci sú uvedení aj ako spoluautori piesne.

Zvedavejšie uši by možno zaujímalo, do akej miery ovplyvnil zvuk nahrávky producent Rick Rubin, s ktorým v minulosti spolupracovali hviezdy ako Beastie Boys, Run-DMC, Johnny Cash, Tom Petty, Metallica, System Of A Down, Red Hot Chili Peppers, Lana Del Rey a množstvo ďalších.

Isté je, že osemnásobný držiteľ ceny Grammy, podľa očakávaní, nesklamal a podpísal sa pod komplexný album, na ktorý budú The Strokes určite hrdí aj po rokoch. Majú na to právo, nespravili totiž žiadne zlé rozhodnutie.

The New Abnormal nenudí, a čo viac – pokojne sa dá počúvať od začiatku do konca, i keď posledné dve skladby Not the Same Anymore a Ode to the Mets možno pôsobia trocha melancholickejšie ako zvyšok albumu. Atmosféra novinky tých poslušnejších fanúšikov bez veľkého prehovárania určite prinúti po 45 minútach opäť stlačiť play a vychutnať si ten pocit ešte raz. A tak to má byť, veď čakali sedem rokov.

9hudba-the-strokes-the-new-abnormalHudba: The Strokes – The New Abnormal30nonoV apríli sa skončilo sedemročné čakanie na nový album newyorskej kapely The Strokes, ktorá sa ukázala vo výbornej forme a s niekoľkými prekvapeniami.<p>Obsadenie:</p><ul><li><strong>Julian Casablancas – spev</strong></li><li><strong>Albert Hammond Jr. – gitara</strong></li><li><strong>Nick Valensi – gitara</strong></li><li><strong>Nikolai Fraiture – basgitara</strong></li><li><strong>Fabrizio Moretti – bicie</strong></li><li><strong>Produkcia – Rick Rubin</strong></li></ul><ol><li><strong>The Adults Are Talking</strong></li><li><strong>Selfless</strong></li><li><strong>Brooklyn Bridge to Chorus</strong></li><li><strong>Bad Decisions</strong></li><li><strong>Eternal Summer</strong></li><li><strong>At the Door</strong></li><li><strong>Why Are Sundays</strong></li><li><strong>Depressing</strong></li><li><strong>Not the Same Anymore</strong></li><li><strong>Ode to the Mets</strong></li></ol><p>Pätica zaradila na novinku s názvom The New Abnormal celkovo deväť skladieb, v ktorých zbytočne neexperimentuje. Veď to ani nie je potrebné. Nový počin na prvý pohľad zaujme svojím obalom. Kapela sa naň rozhodla použiť maľbu od Jeana-Michela Basquiata. Ten zomrel v New Yorku v dôsledku predávkovania heroínom vo veku 27 rokov. Vydanie v poradí šiestej štúdiovky tejto formácie predznamenali tri single. Hneď prvý At The Door možno mnohých fanúšikov prekvapil okrem iného tým, že ho muzikanti nahrali bez bicích a s pomocou syntetizátora, ktorý si ľudia užijú na celej nahrávke – aj v singli Brooklyn Bridge to Chorus s tanečným beatom a jasným odkazom na retro zvuk. „A čo kapely z 80. rokov, kam odišli?“ pýta sa v texte piesne líder Julian Casablancas, ktorý The New Abnormal označil za jeho „štvrtý najobľúbenejší album, ktorého je súčasťou“. Ďalšia ochutnávka Bad Decisions prináša, podobne ako zvyšok albumu, nádych nostalgie a zároveň sviežu energiu, HUDBA THE STROKES – THE NEW ABNORMAL Obsadenie: Julian Casablancas – spev Albert Hammond Jr. – gitara Nick Valensi – gitara Nikolai Fraiture – basgitara Fabrizio Moretti – bicie Produkcia – Rick Rubin Foto: archív na ktorej neubral ani fakt, že väčšina členov skupiny už má po štyridsiatke. Bad Decisions má chytľavý gitarový riff a melódiu refrénu požičanú z Dancing with Myself od Generation X, pričom The Strokes Billymu Idolovi a Tonymu Jamesovi priznali autorský kredit. Práve táto skladba sa ako jediná dostala aj do rebríčka alternatívnych singlov amerického Billboardu, kde skončila na 13. priečke.&nbsp;</p><p>V niektorých prípadoch sa malý výlet s vlastným hudobným projektom ukáže pre domácu kapelu ako veľké plus. A vyzerá to tak, že to platí aj pre členov niekdajšej vlny „záchrancov garážového rocku“. The Strokes dnes však už nemusia nič a nikoho zachraňovať (možno to ani nikdy nemali v úmysle), stačí im nájsť si spoločný čas a nahrať pár spoľahlivých skladieb s ich typickým rukopisom.&nbsp;</p><p>The New Abnormal ponúka aj ďalšie zaujímavé kúsky, ako napríklad ležérnu Why Are Sundays So Depressing. V letnej tancovačke Eternal Summer, ktorú by im mohli závidieť aj Tame Impala, či v Selfless Casablancas s prehľadom prechádza aj do vyšších polôh. Mimochodom, v Eternal Summer sa „pohrali“ s refrénom piesne The Ghost In You od The Psychedelic Furs a súrodenci Richard a Tim Butlerovci sú uvedení aj ako spoluautori piesne.&nbsp;</p><p>Zvedavejšie uši by možno zaujímalo, do akej miery ovplyvnil zvuk nahrávky producent Rick Rubin, s ktorým v minulosti spolupracovali hviezdy ako Beastie Boys, Run-DMC, Johnny Cash, Tom Petty, Metallica, System Of A Down, Red Hot Chili Peppers, Lana Del Rey a množstvo ďalších.&nbsp;</p><p>Isté je, že osemnásobný držiteľ ceny Grammy, podľa očakávaní, nesklamal a podpísal sa pod komplexný album, na ktorý budú The Strokes určite hrdí aj po rokoch. Majú na to právo, nespravili totiž žiadne zlé rozhodnutie.&nbsp;</p><p>The New Abnormal nenudí, a čo viac – pokojne sa dá počúvať od začiatku do konca, i keď posledné dve skladby Not the Same Anymore a Ode to the Mets možno pôsobia trocha melancholickejšie ako zvyšok albumu. Atmosféra novinky tých poslušnejších fanúšikov bez veľkého prehovárania určite prinúti po 45 minútach opäť stlačiť play a vychutnať si ten pocit ešte raz. A tak to má byť, veď čakali sedem rokov.</p>1no0000-00-00for-men-2020-0606/20202020-06-20<h3>Milí čitatelia,</h3><p>srdečne Vás vítam v júnovom čísle vášho obľúbeného časopisu FOR MEN. Náš časopis sa profiluje ako magazín pre úspešného muža. Čo je teda ten úspech? Zvykol sa definovať ako kladný výsledok nášho úsilia či dosiahnutia vopred stanoveného cieľa, no v dnešnej dobe ho musíme chápať v širšom zmysle slova. Na to, aby sa človek cítil úspešný, musí skĺbiť všetky aspekty svojho života, nielen pracovné, ale aj súkromné. Nie je to len o talente, je to hlavne o tvrdej práci. Ak chce človek uspieť, musí svoje schopnosti nadpriemerne rozvinúť. Odborníci sa zhodli, že byť úspešným neznamená chyby nerobiť, ale ich neopakovať. Jeden považuje za úspech, keď zarába o 100 eur viac ako jeho sused, iný považuje za úspech veľkú a zdravú rodinu. Pre každého z nás znamená úspech niečo iné a ako úspešného človeka vnímame niekoho iného. Ak zažívate momentálne horšie obdobie bez viditeľného úspechu, nezabúdajte, že život je ako Monopoly. Aj keď ste úspešný a vyhráte, na konci hry sa všetko zbalí späť do krabice. Jediné, čo zostane, je dobrý pocit z hry a dojem, ktorý ste zanechali v mysliach druhých. Jedno viem určite, ja za svoj úspech považujem to, že Vám každý mesiac aj v tejto zložitej dobe prinášame na pulty časopis FOR MEN, snažíme sa Vás niečo naučiť, zabaviť – jednoducho spríjemniť Váš voľný čas. V tomto čísle sme vyspovedali hokejovú legendu a pre mňa najlepšieho slovenského hráča histórie Mariána Hossu, ktorý je dôkazom toho, že talent a tvrdá práca prinášajú ovocie. Prezradil nám čosi o svojom živote po hokeji, ale aj to, či počas kariéry preferoval ako motiváciu sex pred zápasom☺. Pozrieme sa na to, ako zvládnuť nástrahy partnerskej ponorky, ako napreduje úspešná slovenská firma DEDOLES a dozvieme sa, kde sa naši predkovia chceli ukryť pred nukleárnou vojnou. Leto sa pomaly blíži a k tomu neodmysliteľne patrí návšteva WAKELAKE na Zlatých pieskoch. Vyspovedali sme preto jeho majiteľa Richarda Kolosziho, ktorý nám priblížil novinky a aktivity v tejto sezóne. Chýbať nebudú ani rubriky auto-moto, cestovanie alebo tip na prijemný letný drink. Vráťme sa ešte k téme úspech. Záver úvahy o ňom by som zakončil citátom Alberta Einsteina, ktorý povedal vo svojom rozhovore v roku 1929: „Úspech v živote? To je vlastne rovnica. A = X + Y + Z. Ak je A úspechom v živote, tak A = x + y + z. Práca je x, zábava je y a z je držať hubu (zavreté ústa). Nech úspech vnímate akokoľvek, chceme Vám popriať „úspešný mesiac“ a vidíme sa v editoriáli opäť v ďaľšom čísle.</p>yesRecenzierecenzie
serial-kalifat-caliphateSeriál: Kalifát / Caliphate9for-men-2020-06
podcast-flag-theoryPodcast - Flag Theory15for-men-2021-01
kniha-lisa-reganova-miznuce-dievcataKniha - Lisa Reganová - Miznúce dievčatá19for-men-2021-12-2022-01