Časopis FOR MEN - Attila forgon: nemožné neexistuje. Všetko je o ľuďoch

Attila forgon: nemožné neexistuje. Všetko je o ľuďoch

Kalokagatia12. október 2020 Vyšlo v čísle: 10/2020

„Každým predaným prístrojom SodaStream robíme tento svet lepším. My všetci, spoločne,“ tvrdí muž, ktorý uviedol na náš trh ekologickejšiu alternatívu sýtenej vody v plastových fľašiach. SodaStream nie sú len bublinky vo vode, ale aj vzácne hodnoty a medziľudské vzťahy.

Na Slovensko ste uviedli najznámejšieho výrobcu domácej sódy. Bola to hladká cesta alebo ste preskakovali veľa polien? 

Značku som prevzal v marci 2010. Začali sme oslovovať primárne elektropredajcov, keďže Fast Plus je jej distribútor, a rýchlo sme získavali nových obchodných partnerov a zákazníkov. Určite tomu pomohla naša marketingová podpora a to, že brand bol celosvetovo známy. Z malých predajní sme sa rozšírili do väčších a neskôr aj do najväčších reťazcov, super- a hypermarketov. 

Sú pre SodaStream zaujímavejšie kamenné predajne alebo e-shopy? 

Pre náš biznis model sú všetci partneri mimoriadne dôležití. Faktom je, že koncoví spotrebitelia radi navštevujú veľké reťazce, čo sa odráža na objeme predaja. Rovnako sú pre nás významní menší lokálni predajcovia, ktorí svojou dostupnosťou vedia operatívne vyriešiť potreby zákazníkov napríklad pri výmene bombičky. 

Najnovšie ste umožnili vymeniť si prázdnu bombičku za novú z domu. Plánujete spoluprácu s LUNYSom rozšíriť? 

Od septembra testujeme prevádzku dovozu bombičky domov na západnom Slovensku, koncom tohto roka plánujeme rozšíriť služby na celé územie republiky a pridávať ďalšie produkty. 

Slováci stále vo veľkom kupujú vody balené v plastových fľašiach, z ktorých len časť končí v separovanom odpade. Pritom jedna fľaša SodaStream nahradí tisícky neekologických fliaš. Veríte, že sa tento trend zmení? 

Verím, že osveta v oblasti životného prostredia má zmysel. SodaStream je alternatívou balenej vody z obchodu, aj preto máme slogan: „Jednoducho nasýtiš a fľaše viac nevláčiš.“ Na Slovensku máme kvalitnú vodu, nie je dôvod kupovať ju zabalenú a potom sa ešte starať o likvidáciu obalu. My vodu berieme ako samozrejmosť, ale čo by dali iné krajiny za to, keby ju mali! Je najvyšší čas začať si ju vážiť a zamyslieť sa nad tým, ako vieme prispieť ako jednotlivci k zelenšej budúcnosti. 

Poďme však k vám. Čo bolo predtým, než ste sa stali produktovým manažérom SodaStream pre Slovensko? 

Začínal som vo Fast Plus v roku 2004 ako obchodný reprezentant pre čiernu, neskôr pre veľkú bielu techniku, potom som pôsobil ako školiteľ a produktový špecialista malej bielej techniky. Dnes mám v portfóliu okrem SodaStreamu aj ďalšie značky, najmä exkluzívny austrálsky Sage, pred rokom 2018 známy ako Catler. 

SodaStream je teda vaša srdcovka. 

Zastupovať túto značku na Slovensku ma naučilo myslieť a robiť veci inak. Jej vnútrofiremná politika je obdivuhodná, firemná kultúra diametrálne odlišná od tej v našich regiónoch. SodaStream je mi veľmi sympatická svojou otvorenosťou, akceptáciou jednotlivcov ako takých a vytváraním nových príležitostí na zdanlivo nemožných miestach. Napríklad vieme o napätí medzi Izraelčanmi a Palestínčanmi. Pritom pri výrobnej linke SodaStreamu pracujú jedni aj druhí doslova bok po boku, čím sa snažia prekonávať dedičstvo izraelsko- -palestínskeho konfliktu a vytvoriť cestu k mierovému spolunažívaniu. Alebo druhý príklad – v juhoizraelskom Kusaife, kde je vyše 70-percentná nezamestnanosť a väčšinou ide o ženy, otvoril v júli SodaStream novú montážnu linku výlučne pre ne. Išlo o veľmi odvážny bez precedentný počin. 

Vy ste mali možnosť zažiť to aj na vlastnej koži. 

V roku 2017 som sa zúčastnil špeciálnej medzinárodnej konferencie v znamení „ONE SodaStream“. Počas neoficiálnej časti sme sa spolu s asi tisíckou kolegov od robotníkov až po vrcholových manažment bavili, jedli skvelé jedlo, dali sme si vodnú fajku, no a v jednej chvíli sa človek bavil s Izraelčanom, v druhej s Palestínčanom, do toho sa pridal Arab a všetci boli spokojní. Takýto obraz bežne nevidieť. SodaStream je fascinujúca, dynamická a neuveriteľne energická spoločnosť, kde – dovolím si tvrdiť – naozaj nič nie je nemožné, pretože všetko je o ľuďoch. 

Práca v spoločnosti Fast Plus zasiahla aj do vášho súkromia, našli ste si tu manželku. 

Manželka do môjho života vniesla zdravý rytmus. Odkedy som s ňou, pravidelne jedávam a aj môj príznačný workoholizmus sa mi podarilo zmenšiť na únosnú mieru. Ona mi vie rozvrhnúť čas medzi prácu, vzťah a relax a keď už príliš žijem bublinkami, vie ma od nich odstrihnúť a trebárs vytiahnuť na prechádzku. Za to som jej veľmi vďačný. 

Voda alebo radšej sóda? 

Mám rád vodu aj sódu. Doma máme limitovaný dizajnový kúsok kolekcie Source z roku 2014, ktorú dnes už nedostanete. Mojím najobľúbenejším nápojom je však káva, denne vypijem niekedy aj sedem až osem šálok. Určite to súvisí s kávovarmi Sage, ďalšej značky v mojom portfóliu. 

Ktoré veci v živote považujete za dôležité a na čo ste najviac hrdý? 

Jednoznačne rodina a moji synovia. Snažím sa byť s nimi čo najviac, ale vzdialenosť a povinnosti ma posúvajú do pozície otca cez telefón. Viem, že chlapci to bezo mňa nemajú ľahké, napriek tomu z nich vyrastajú slušní mladí ľudia a ja som na nich právom hrdý.

Galéria obrázkov

Časopis FOR MEN - Attila forgon: nemožné neexistuje. Všetko je o ľuďoch

Reklamní partneri

Art / Designart-designInstagram BiznisinstagrambiznisEkonomikaekonomikaLifestylelifestyleKariérakarieraMódamodaFitnessfitnessZaujímavostizaujimavostiAuto-Motoauto-motoKultúrakulturaGadgetygadgetyŠportsportHistóriahistoriaTechnotechnoCover Storycover-storyCestovaniecestovanieVIPvipZa a Protiza-a-protiFood and Drinkfood-and-drinkRecenzierecenzieKvízkvizKalokagatiakalokagatiaPsychológiapsychologiaKeď budem veľkýked-budem-velkyTop Gastrotop-gastroFood Pornfood-pornBiznisbiznisDrink mesiacadrink-mesiacaRealityrealityReal Talkreal-talkSvetsvetsidejadranreality.jpghttp://jadran-reality.skyessidedubaisolutions.jpghttps://www.dubaisolutions.skyesallmagazine_nameČasopis FOR MENallmagazine_legendInteligentný sprievodca svetom mužaallurl_facebookhttps://www.facebook.com/formencasopis/allinzercia_pdfFORMEN_mediakit_SVK_2021.pdfxallcounter_pages100allcounter_issues6allcounter_print15000allcounter_online5000allurl_instagramhttps://www.instagram.com/formen_sk/allseo_descriptionČasopis FOR MEN je dvojmesačník určený úspešnému, cieľavedomému a duchom mladému mužovi, ktorý sa socioekonomicky radí do skupiny s nadpriemernými príjmami.
12attila-forgon-nemozne-neexistuje-vsetko-je-o-ludochAttila forgon: nemožné neexistuje. Všetko je o ľuďoch32nono„Každým predaným prístrojom SodaStream robíme tento svet lepším. My všetci, spoločne,“ tvrdí muž, ktorý uviedol na náš trh ekologickejšiu alternatívu sýtenej vody v plastových fľašiach. SodaStream nie sú len bublinky vo vode, ale aj vzácne hodnoty a medziľudské vzťahy. <p><strong>Na Slovensko ste uviedli najznámejšieho výrobcu domácej sódy. Bola to hladká cesta alebo ste preskakovali veľa polien?&nbsp;</strong></p><p>Značku som prevzal v marci 2010. Začali sme oslovovať primárne elektropredajcov, keďže Fast Plus je jej distribútor, a rýchlo sme získavali nových obchodných partnerov a zákazníkov. Určite tomu pomohla naša marketingová podpora a to, že brand bol celosvetovo známy. Z malých predajní sme sa rozšírili do väčších a neskôr aj do najväčších reťazcov, super- a hypermarketov.&nbsp;</p><p><strong>Sú pre SodaStream zaujímavejšie kamenné predajne alebo e-shopy?&nbsp;</strong></p><p>Pre náš biznis model sú všetci partneri mimoriadne dôležití. Faktom je, že koncoví spotrebitelia radi navštevujú veľké reťazce, čo sa odráža na objeme predaja. Rovnako sú pre nás významní menší lokálni predajcovia, ktorí svojou dostupnosťou vedia operatívne vyriešiť potreby zákazníkov napríklad pri výmene bombičky.&nbsp;</p><p><strong>Najnovšie ste umožnili vymeniť si prázdnu bombičku za novú z domu. Plánujete spoluprácu s LUNYSom rozšíriť?&nbsp;</strong></p><p>Od septembra testujeme prevádzku dovozu bombičky domov na západnom Slovensku, koncom tohto roka plánujeme rozšíriť služby na celé územie republiky a pridávať ďalšie produkty.&nbsp;</p><p><strong>Slováci stále vo veľkom kupujú vody balené v plastových fľašiach, z ktorých len časť končí v separovanom odpade. Pritom jedna fľaša SodaStream nahradí tisícky neekologických fliaš. Veríte, že sa tento trend zmení?&nbsp;</strong></p><p>Verím, že osveta v oblasti životného prostredia má zmysel. SodaStream je alternatívou balenej vody z obchodu, aj preto máme slogan: „Jednoducho nasýtiš a fľaše viac nevláčiš.“ Na Slovensku máme kvalitnú vodu, nie je dôvod kupovať ju zabalenú a potom sa ešte starať o likvidáciu obalu. My vodu berieme ako samozrejmosť, ale čo by dali iné krajiny za to, keby ju mali! Je najvyšší čas začať si ju vážiť a zamyslieť sa nad tým, ako vieme prispieť ako jednotlivci k zelenšej budúcnosti.&nbsp;</p><p><strong>Poďme však k vám. Čo bolo predtým, než ste sa stali produktovým manažérom SodaStream pre Slovensko?&nbsp;</strong></p><p>Začínal som vo Fast Plus v roku 2004 ako obchodný reprezentant pre čiernu, neskôr pre veľkú bielu techniku, potom som pôsobil ako školiteľ a produktový špecialista malej bielej techniky. Dnes mám v portfóliu okrem SodaStreamu aj ďalšie značky, najmä exkluzívny austrálsky Sage, pred rokom 2018 známy ako Catler.&nbsp;</p><p><strong>SodaStream je teda vaša srdcovka.</strong>&nbsp;</p><p>Zastupovať túto značku na Slovensku ma naučilo myslieť a robiť veci inak. Jej vnútrofiremná politika je obdivuhodná, firemná kultúra diametrálne odlišná od tej v našich regiónoch. SodaStream je mi veľmi sympatická svojou otvorenosťou, akceptáciou jednotlivcov ako takých a vytváraním nových príležitostí na zdanlivo nemožných miestach. Napríklad vieme o napätí medzi Izraelčanmi a Palestínčanmi. Pritom pri výrobnej linke SodaStreamu pracujú jedni aj druhí doslova bok po boku, čím sa snažia prekonávať dedičstvo izraelsko- -palestínskeho konfliktu a vytvoriť cestu k mierovému spolunažívaniu. Alebo druhý príklad – v juhoizraelskom Kusaife, kde je vyše 70-percentná nezamestnanosť a väčšinou ide o ženy, otvoril v júli SodaStream novú montážnu linku výlučne pre ne. Išlo o veľmi odvážny bez precedentný počin.&nbsp;</p><p><strong>Vy ste mali možnosť zažiť to aj na vlastnej koži.&nbsp;</strong></p><p>V roku 2017 som sa zúčastnil špeciálnej medzinárodnej konferencie v znamení „ONE SodaStream“. Počas neoficiálnej časti sme sa spolu s asi tisíckou kolegov od robotníkov až po vrcholových manažment bavili, jedli skvelé jedlo, dali sme si vodnú fajku, no a v jednej chvíli sa človek bavil s Izraelčanom, v druhej s Palestínčanom, do toho sa pridal Arab a všetci boli spokojní. Takýto obraz bežne nevidieť. SodaStream je fascinujúca, dynamická a neuveriteľne energická spoločnosť, kde – dovolím si tvrdiť – naozaj nič nie je nemožné, pretože všetko je o ľuďoch.&nbsp;</p><p><strong>Práca v spoločnosti Fast Plus zasiahla aj do vášho súkromia, našli ste si tu manželku.&nbsp;</strong></p><p>Manželka do môjho života vniesla zdravý rytmus. Odkedy som s ňou, pravidelne jedávam a aj môj príznačný workoholizmus sa mi podarilo zmenšiť na únosnú mieru. Ona mi vie rozvrhnúť čas medzi prácu, vzťah a relax a keď už príliš žijem bublinkami, vie ma od nich odstrihnúť a trebárs vytiahnuť na prechádzku. Za to som jej veľmi vďačný.&nbsp;</p><p><strong>Voda alebo radšej sóda?&nbsp;</strong></p><p>Mám rád vodu aj sódu. Doma máme limitovaný dizajnový kúsok kolekcie Source z roku 2014, ktorú dnes už nedostanete. Mojím najobľúbenejším nápojom je však káva, denne vypijem niekedy aj sedem až osem šálok. Určite to súvisí s kávovarmi Sage, ďalšej značky v mojom portfóliu.&nbsp;</p><p><strong>Ktoré veci v živote považujete za dôležité a na čo ste najviac hrdý?</strong>&nbsp;</p><p>Jednoznačne rodina a moji synovia. Snažím sa byť s nimi čo najviac, ale vzdialenosť a povinnosti ma posúvajú do pozície otca cez telefón. Viem, že chlapci to bezo mňa nemajú ľahké, napriek tomu z nich vyrastajú slušní mladí ľudia a ja som na nich právom hrdý.</p>1no0000-00-00for-men-2020-1010/20202020-10-12<h3>Milí čitatelia,</h3><p>často sa vo voľnom čase zamýšľam, akú úlohu má moderný časopis v tejto dobe. Chcú sa ľudia len zabaviť, alebo sa aj niečo dozvedieť, prípadne vzdelať? A vôbec, číta ešte niekto časopisy v tlačenej podobe?</p><p>Našťastie, vďaka vám – čitateľom a pribúdajúcim predplatiteľom – vidíme, že klasický formát časopisu stále má u ľudí svoje miesto. Možnosť držať magazín v ruke, listovať v ňom, odložiť si ho a po čase sa k nemu opäť vrátiť má pre veľa z vás ešte stále veľký význam. Keď sa stretávam so známymi alebo obchodnými partnermi, vždy sa ich spýtam, či čítajú časopisy – a ak áno, zaujíma ma, čo v nich hľadajú a, samozrejme, či FORMEN patrí medzi tie, ktoré si radi kúpia.&nbsp;</p><p>Je pravdou, že moji „respondenti“ čítajú menej klasických časopisov než kedysi, tie však stále majú svoje pevné jadro priaznivcov. Väčšina sa zhodla na tom, že časopis pre nich predstavuje formu oddychu vo voľnom čase, zároveň sa však radi dozvedia aj niečo nové a zaujímavé, prípadne sa zabavia nejakým testom alebo kvízom. Asi tretina opýtaných mi povedala, že ich náš časopis sprevádza na dovolenkách, pretože práve vtedy si ho vedia lepšie vychutnať.&nbsp;</p><p>Áno, doba je veľmi rýchla a nájsť si čas a pokoj od denných povinností a rozptýlení v podobe mobilných zariadení je niekedy ťažké. Osobne mám na časopisoch najradšej práve to, že sa mi spájajú s relaxom. Všetko dám bokom, v pokoji si sadnem a prečítam si o veciach, ktoré ma bavia a zaujímajú. Vtedy zabudnem na zhon a stres naokolo. Aj to je motiváciou redakcie časopisu FORMEN: chceme vám spríjemniť voľný čas a tak trochu vás prinútiť nájsť si ho aj vďaka nám.&nbsp;</p><p>Pevne teda verím, že náš časopis sprevádza vaše voľné chvíle. A hoci je FORMEN lifestylový pánsky magazín, ktorý nemá ambíciu riešiť celosvetové problémy, som presvedčený, že v ňom nájdete aj nové zaujímavé informácie, cenné rady či náš pohľad na svet. A kto má záujem, dokáže sa z neho aj niečo naučiť.&nbsp;</p><p>V tomto čísle sme vyspovedali zakladateľov známej organizácie Oktagon, ktorá za posledné roky dokázala preraziť do povedomia slovenskej verejnosti. Napokon, zmiešané bojové umenia MMA sa stali popri klasických športoch ako futbal či hokej veľmi sledovaným odvetvím. So športom súvisí aj naša ekonomická téma venovaná zárobkom v motoristickej Formule 1. V ďalších rubrikách sa dotkneme problematiky rodinného života i správneho stravovania, miro.moda nám ukáže, ako sa obliecť do jesenného počasia, a zistíme viac aj o našom hokejovom reprezentantovi Martinovi Fehérvárym. Svoj pohľad na svet kasín nám predstaví riaditeľ siete Rebuy Stars Vadim Zmarko. Skrátka, čaká na vás sto strán inšpirácie, zábavy a zaujímavých informácií.&nbsp;</p><p>Na záver mi dovoľte v mene celej redakcie aj tímu popriať vám pohodové čítanie a relax, nech už čítate svoj časopis FORMEN kdekoľvek. Teším sa na vás opäť o mesiac.</p>yesKalokagatiakalokagatia
exploited-sa-chysta-doringu-s-vlastnym-povzbudzujucim-napojomExploited sa chystá doringu s vlastným povzbudzujúcim nápojom12for-men-2020-10
chcete-sa-stravovat-inak-vyskusajte-rastlinne-alternativyChcete sa stravovať inak? Vyskúšajte rastlinné alternatívy.12for-men-2020-10
so-psom-opretekySo psom opreteky15for-men-2021-01
legendarny-indian-tonic-oslavuje-150-rokovLegendárny Indian tonic oslavuje 150 rokov!12for-men-2020-10
su-fyzicke-tresty-pri-vychove-deti-nevyhnutneSú fyzické tresty pri výchove detí nevyhnutné?12for-men-2020-10
home-sweat-homeHome sweat home12for-men-2020-10