Recenzie09. december 2021 Vyšlo v čísle: 12/2021-01/2022

• Kamera: Masanobu Takayanagi
  • Hudba: Mychael Danna
  • Strih: Tom Mcardi
  • Producent: Jeff Skoll, Mari-Jo, Winkler
  • Hrajú: Matt Damon, Abigail Breslin, Camille Cottin, Lilu Siauvaud
  • Distribúcia: Prime Video

Možno práve preto sa Stillwater stretol s rozpačitými ohlasmi publika, ktoré ho rovnako kruto odpísalo. Keď si od snímky s Mattom Damonom sľubujete akciu zhodnú so sériou Jasona Bourna, pri Stillwater sa jej, žiaľ, nedočkáte. O to zavádzajúcejšie pôsobí trailer, ktorý naozaj vyvoláva dojem, že o napätie v tomto filme núdza nebude. Nuž, nie je, ak to napätie spočíva v odhadovaní toho, či ste sa už dostali za prvú polovicu deja. V akomkoľvek inom prípade však príbeh neponúka dostatočné množstvo akcie, a to ani v zmysle drámy. Dôvodov je viacero; popri neúmernej dĺžke snímky filmu škodí aj slabá výprava a koncentrácia príbehu na prežívanie troch hlavných postáv, ktoré sa k sebe správajú možno až trochu okato neprirodzene. Ťažko povedať, či by nezamestnaný otec z Oklahomy každý mesiac letel do Marseille kvôli tomu, aby odniesol špinavé veci svojej dcéry do práčovne. Či by v takom prípade jeho dcéra reagovala slovami „všetko pohnojíš, tak ako vždy,“ a či by sa v priebehu jedného trojminútového rozhovoru odhodlala cudzia žena spolupracovať s cudzím mužom na riešení kriminálneho prípadu. Film napriek tomu nie je najhorší, len zavádzajúci. V dobe clickbaitov sa to však dá chápať, veď každý filmár sa pokúša okolo svojej snímky vytvoriť ilúziu neprekonateľnosti a jedinečnosti. Stillwater však, bohužiaľ, ide po prvom pláne už od začiatku. Bill Baker pochádza z oklahomského malomesta Stillwater, je to tichý, nenápadný muž, ktorý väčšinu života strávil na ropných plošinách. Jeho dcéra od neho utiekla, nevedno celkom prečo, až do Francúzska, kde sa na základe jednej noci stala podozrivou z vraždy. Vo filme unikajú logické súvislosti, napríklad neochota úradníkov zaoberať sa prípadom, ktorý nijako nevplýva na žiadne kruhy v podsvetí, a naopak, ochota prezradiť úplne cudziemu mužovi adresu iného človeka, ktorý bol ubytovaný v tom istom zariadení ako on. Tieto situácie pôsobia na ploche vyše dvojhodinovej snímky ako komické, neuveriteľné a z hľadiska výstavby príbehu umelo zaradené do deja. Akoby scenáristi najprv nemali záujem otvárať vzťahovú rovinu Billa a excentrickej Virginie, no s odstupom času v tomto spojení videli jediné východisko. Sklamaním je však predovšetkým úplné odignorovanie akčných momentov, ktoré sa mohli realizovať v prostredí pochybnej marseillskej štvrte Kallisté či vnútri väznice. Herecké výkony tak v dôsledku toho museli byť rovnako tlmené možnosťami príbehu a sledovať dvoch introvertne pôsobiacich ľudí, ktorí sa pohybujú, obrazne povedané, medzi jedinou izbou a jednou ulicou, je pri snímkach podobných metráží pravdupovediac nezáživné. Stillwater mal potenciál, výborné herecké obsadenie, no nevyužil to. Čo je smola.

Časopis FOR MEN - Film - Stillwater
Časopis FOR MEN - Film - Stillwater
Časopis FOR MEN - Film - Stillwater

19film-stillwaterFilm - Stillwater30nono„Život je krutý,“ zaznie vo filme niekoľkokrát. <ul><li>Žáner: <strong>Dráma/Thriller</strong></li><li><strong>USA, 2021</strong></li><li>Dĺžka filmu: <strong>2 hodiny 19 minút</strong></li><li>Réžia: <strong>Tom McCarthy</strong></li><li>Scenár: <strong>Marcus Hinchey, Noé Debré, Thomas Bidegain</strong></li><li>Kamera: <strong>Masanobu Takayanagi</strong></li><li>Hudba: <strong>Mychael Danna</strong></li><li>Strih: <strong>Tom Mcardi</strong></li><li>Producent: <strong>Jeff Skoll, Mari-Jo, Winkler</strong></li><li>Hrajú: <strong>Matt Damon, Abigail Breslin, Camille Cottin, Lilu Siauvaud</strong></li><li>Distribúcia: <strong>Prime Video</strong></li></ul><p>Možno práve preto sa Stillwater stretol s rozpačitými ohlasmi publika, ktoré ho rovnako kruto odpísalo. Keď si od snímky s Mattom Damonom sľubujete akciu zhodnú so sériou Jasona Bourna, pri Stillwater sa jej, žiaľ, nedočkáte. O to zavádzajúcejšie pôsobí trailer, ktorý naozaj vyvoláva dojem, že o napätie v tomto filme núdza nebude. Nuž, nie je, ak to napätie spočíva v odhadovaní toho, či ste sa už dostali za prvú polovicu deja. V akomkoľvek inom prípade však príbeh neponúka dostatočné množstvo akcie, a to ani v zmysle drámy. Dôvodov je viacero; popri neúmernej dĺžke snímky filmu škodí aj slabá výprava a koncentrácia príbehu na prežívanie troch hlavných postáv, ktoré sa k sebe správajú možno až trochu okato neprirodzene. Ťažko povedať, či by nezamestnaný otec z Oklahomy každý mesiac letel do Marseille kvôli tomu, aby odniesol špinavé veci svojej dcéry do práčovne. Či by v takom prípade jeho dcéra reagovala slovami „všetko pohnojíš, tak ako vždy,“ a či by sa v priebehu jedného trojminútového rozhovoru odhodlala cudzia žena spolupracovať s cudzím mužom na riešení kriminálneho prípadu. Film napriek tomu nie je najhorší, len zavádzajúci. V dobe clickbaitov sa to však dá chápať, veď každý filmár sa pokúša okolo svojej snímky vytvoriť ilúziu neprekonateľnosti a jedinečnosti. Stillwater však, bohužiaľ, ide po prvom pláne už od začiatku. Bill Baker pochádza z oklahomského malomesta Stillwater, je to tichý, nenápadný muž, ktorý väčšinu života strávil na ropných plošinách. Jeho dcéra od neho utiekla, nevedno celkom prečo, až do Francúzska, kde sa na základe jednej noci stala podozrivou z vraždy. Vo filme unikajú logické súvislosti, napríklad neochota úradníkov zaoberať sa prípadom, ktorý nijako nevplýva na žiadne kruhy v podsvetí, a naopak, ochota prezradiť úplne cudziemu mužovi adresu iného človeka, ktorý bol ubytovaný v tom istom zariadení ako on. Tieto situácie pôsobia na ploche vyše dvojhodinovej snímky ako komické, neuveriteľné a z hľadiska výstavby príbehu umelo zaradené do deja. Akoby scenáristi najprv nemali záujem otvárať vzťahovú rovinu Billa a excentrickej Virginie, no s odstupom času v tomto spojení videli jediné východisko. Sklamaním je však predovšetkým úplné odignorovanie akčných momentov, ktoré sa mohli realizovať v prostredí pochybnej marseillskej štvrte Kallisté či vnútri väznice. Herecké výkony tak v dôsledku toho museli byť rovnako tlmené možnosťami príbehu a sledovať dvoch introvertne pôsobiacich ľudí, ktorí sa pohybujú, obrazne povedané, medzi jedinou izbou a jednou ulicou, je pri snímkach podobných metráží pravdupovediac nezáživné. Stillwater mal potenciál, výborné herecké obsadenie, no nevyužil to. Čo je smola.<strong><br></strong></p>3no0000-00-00for-men-2021-12-2022-0112/2021-01/20222021-12-09<h3>Milí čitatelia,&nbsp;</h3><p>som veľmi rada, že sa Vám môžem prihovoriť z posledného tohtoročného čísla. Aj keď je momentálna situácia v našej krajine kritická, pevne verím, že sa zlepší. Povedzme si na rovinu, nálada v spoločnosti je veľmi napätá, ľudia sa hádajú o očkovaní a nervozitu cítiť na každej strane. Držme si preto palce a verme, že tak ako po daždi vždy vyjde slnko, aj táto doba čoskoro pominie, posilní nás a o pár mesiacov ostane už iba v nepríjemných spomienkach. Zatiaľ si môžeme život čo najviac spríjemniť – a to dokonca aj za hranicami. Spomedzi bezpečných destinácií s dobrou pandemickou situáciou (80 – 90 prípadov denne) sa môžete ísť ohriať napríklad aj do Spojených arabských emirátov, ktoré sú hlavnou témou tohto čísla. Pozrieme sa na život, podnikanie aj nehnuteľnosti v tejto krajine a tento zaujímavý prehľad doplníme rozhovorom s Miroslavou Valovičovou, šéfkou nášho Slovenského pavilónu na EXPO 2020 v Dubaji. EXPO do dnešného dňa navštívili už viac ako štyri milióny ľudí. Budeme sa venovať aj nehnuteľnostiam na Slovensku, presnejšie tomu, ako do nich rozumne investovať a získať tak pravidelný príjem pomocou spoločnosti Invest in Slovakia. V aktuálnom čísle sa venujeme množstvu zaujímavých tém: od kariéry a psychológie cez ekonomiku, autá až po rozhovory so zaujímavými ľuďmi – každý si v ňom určite nájde kúsok seba.&nbsp;</p><p>Keďže práve v rukách držíte posledné číslo v roku, dovoľte mi poďakovať sa všetkým ľudom, bez ktorých by tento časopis neexistoval. V prvom rade sa chcem poďakovať majiteľom a partnerom spoločnosti, pretože bez nich by sme tu ani neboli. Zároveň ďakujem celému tímu a v neposlednom rade aj všetkým našim klientom a čitateľom – my všetci totiž tvoríme jeden celok, tím FORMEN.&nbsp;</p><p>Vopred Vám želám príjemné a pokojné prežitie vianočných sviatkov a veľa úspechov v novom roku. Na rozlúčku už len pár slov Henryho Forda: „Pokiaľ chcete urobiť pre svet viac, než svet robí pre vás – to je úspech.“</p>yesRecenzierecenzie
podcast-flag-theoryPodcast - Flag Theory15for-men-2021-01
hudba-the-strokes-the-new-abnormalHudba: The Strokes – The New Abnormal9for-men-2020-06
podcast-beyond-todayPodcast - Beyond Today20for-men-2022-02-03