Recenzie11. február 2022 Vyšlo v čísle: 02-03/2022

• Scenár: Chris McKenna, Erik Sommers, Stan Lee
  • Kamera: Mauro Fiore
  • Hudba: Michael Giacchino
  • Strih: Jeffrey Ford, Leigh Folsom Boyd
  • Producent: Kevin Feige, Amy Pascal
  • Hrajú: Tom Holland, Zendaya, Benedict Cumberbatch, Andrew Garfield, Tobey Maguire, Marisa Tomei, Jamie Foxx

Zavŕšenie série snímok o Petrovi Parkerovi prichádza so záverom, ktorý je možno až príliš nadsadený na to, aby v divákovi vyvolal silnejšiu emóciu. A hoci ani v záverečnej časti nie je núdza o akciou nabité naháňačky pomedzi mrakodrapy, postava Petra Parkera sa už od začiatku zmieta v chaose, ktorý ho obklopuje. Keď sa naňho nerútia nepriatelia z minulosti na čele s Doktorom Octopusom a Green Goblinom, hlavný hrdina sa ocitá pod paľbou médií, ktoré sa ho všemožnými spôsobmi snažia očierniť. Vo vyše dvojhodinovej snímke neexistuje nijaká úniková cesta a, žiaľ, platí to aj pre diváka. Ten sa musí uspokojiť s nepohodlne natiahnutým dejom a rýchlo sa stupňujúcimi bojovými scénami s nepriateľmi, ktorých Parker vypustil z multiverza do reality, keď narušil zaklínadlo Doctora Strangea. Za trest musí vrátiť všetkých zlosynov tam, odkiaľ prišli. Pomoc jeho najbližších priateľov, Neda a MJ, deju neprospieva, a to z jednoduchého dôvodu – znižuje napätie tam, kde sa najväčšmi žiada. V dôsledku toho sa každý pokus o upratanie zloduchov končí do dvoch minút a divák sa stáva svedkom toho, ako sa Peter naivne snaží obrátiť zlo na dobro. Dá sa pochopiť, že režisér Jon Watts sa v Petrovi Parkerovi snažil zachovať chlapčensky nerozvážneho mladíka, no spôsob, akým bola táto časť snímky poňatá, pripomína skôr detské počínanie Richieho Richa vo filme Sám doma a bohatý, ktorý sa s pomocou nových kamarátov usiluje vypátrať nezvestných rodičov. Možno Marvel pozná svojho diváka a možno sa jeho úsilie o pestovanie imidžu nevinných detských charakterov, schopných premôcť najpodlejšie bytosti vo vesmíre, niektorým ľuďom zdá pôsobivé. Postavám to však nedovoľuje preniknúť do uveriteľných podôb, dokonca ani vzťah MJ a Petra Parkera nemá na základe tejto limitácie až taký náboj ako v predchádzajúcich snímkach so Spidermanom. Tu sa zároveň dostávame k jednému z príjemnejších prekvapení filmu. Prepustením zlosynov do jednej reality sa do nej totižto dostanú aj všetky identity Petra Parkera, takže vedľa Toma Hollanda sa ocitajú aj Tobey Maguire a Andrew Garfield. Ich dialógy, žiaľ, nepresahujú kvalitu komparzových „štekov“ a v prípade obidvoch hercov funguje skôr ich schopnosť neverbálne dotiahnuť to, čo nezaznie v replikách. Hviezdne obsadenie nimi ani zďaleka nekončí a v kombinácii s prepracovanými počítačovými efektmi je jasné, že Marvel Studios sa pri výrobe záverečného Spidermana muselo riadne udrieť po vrecku. Konečná cena nákladov sa vyšplhala do výšky dvesto miliónov dolárov. Návratnosť z návštevnosti a sledovanosti však dosiahla doposiaľ viac ako jednu miliardu, takže o poslednej časti série sotva možno hovoriť inak ako o veľkolepom finále. A hoci v tomto filme nefunguje všetko a možno si neraz poviete, že nápady sa tu recyklujú ako na bežiacom páse, koniec je vo všeobecnosti dobrý. Presne tak to má byť.

WATCHLIST

KRÁĽ RICHARD

Táto biografická dráma približuje, ako sa mohli sestry Wiliamsové stať najlepšími športovkyňami v histórii. Dej filmu sa odvíja od hlavnej postavy, Richarda Williamsa, otca, ktorý sa usiluje o to, aby jeho dcéry dokázali v živote viac, než dokázal on. Film v časozbernom rozsahu neskorých osemdesiatych a raných deväťdesiatych rokov zachytáva nielen tréningy, ale aj sociálne pozadie rodiny. Will Smith, ktorý stvárnil úlohu Richarda Williamsa, podáva v tejto snímke prvotriedny výkon a postava vďaka nemu nadobúda obdivuhodne uveriteľný charakter, schopný kedykoľvek šokovať. Od vtipných praktík hádzania rakiet cez plot až po prebojovanie sa do profesionálnej ženskej ligy. Od manželskej krízy po rodinnú súdržnosť. Inšpiratívny film, na ktorý sa oplatí nájsť čas.

20film-spiderman-bez-domovaFilm - Spiderman: Bez domova30nonoSvet už viac nemusí vedieť, kto je Spiderman. <p>Hodnotenie: <strong>6,5/10</strong></p><ul><li>Žáner: <strong>akčný/sci-fi</strong></li><li><strong>USA, 2021</strong></li><li>Dĺžka filmu: <strong>2 hodiny 28 minút</strong></li><li>Réžia: <strong>Jon Watts</strong></li><li>Scenár: <strong>Chris McKenna, Erik Sommers, Stan Lee</strong></li><li>Kamera: <strong>Mauro Fiore</strong></li><li>Hudba: <strong>Michael Giacchino</strong></li><li>Strih: <strong>Jeffrey Ford, Leigh Folsom Boyd</strong></li><li>Producent: <strong>Kevin Feige, Amy Pascal</strong></li><li>Hrajú: <strong>Tom Holland, Zendaya, Benedict Cumberbatch, Andrew Garfield, Tobey Maguire, Marisa Tomei, Jamie Foxx</strong></li></ul><p>Zavŕšenie série snímok o Petrovi Parkerovi prichádza so záverom, ktorý je možno až príliš nadsadený na to, aby v divákovi vyvolal silnejšiu emóciu. A hoci ani v záverečnej časti nie je núdza o akciou nabité naháňačky pomedzi mrakodrapy, postava Petra Parkera sa už od začiatku zmieta v chaose, ktorý ho obklopuje. Keď sa naňho nerútia nepriatelia z minulosti na čele s Doktorom Octopusom a Green Goblinom, hlavný hrdina sa ocitá pod paľbou médií, ktoré sa ho všemožnými spôsobmi snažia očierniť. Vo vyše dvojhodinovej snímke neexistuje nijaká úniková cesta a, žiaľ, platí to aj pre diváka. Ten sa musí uspokojiť s nepohodlne natiahnutým dejom a rýchlo sa stupňujúcimi bojovými scénami s nepriateľmi, ktorých Parker vypustil z multiverza do reality, keď narušil zaklínadlo Doctora Strangea. Za trest musí vrátiť všetkých zlosynov tam, odkiaľ prišli. Pomoc jeho najbližších priateľov, Neda a MJ, deju neprospieva, a to z jednoduchého dôvodu – znižuje napätie tam, kde sa najväčšmi žiada. V dôsledku toho sa každý pokus o upratanie zloduchov končí do dvoch minút a divák sa stáva svedkom toho, ako sa Peter naivne snaží obrátiť zlo na dobro. Dá sa pochopiť, že režisér Jon Watts sa v Petrovi Parkerovi snažil zachovať chlapčensky nerozvážneho mladíka, no spôsob, akým bola táto časť snímky poňatá, pripomína skôr detské počínanie Richieho Richa vo filme Sám doma a bohatý, ktorý sa s pomocou nových kamarátov usiluje vypátrať nezvestných rodičov. Možno Marvel pozná svojho diváka a možno sa jeho úsilie o pestovanie imidžu nevinných detských charakterov, schopných premôcť najpodlejšie bytosti vo vesmíre, niektorým ľuďom zdá pôsobivé. Postavám to však nedovoľuje preniknúť do uveriteľných podôb, dokonca ani vzťah MJ a Petra Parkera nemá na základe tejto limitácie až taký náboj ako v predchádzajúcich snímkach so Spidermanom. Tu sa zároveň dostávame k jednému z príjemnejších prekvapení filmu. Prepustením zlosynov do jednej reality sa do nej totižto dostanú aj všetky identity Petra Parkera, takže vedľa Toma Hollanda sa ocitajú aj Tobey Maguire a Andrew Garfield. Ich dialógy, žiaľ, nepresahujú kvalitu komparzových „štekov“ a v prípade obidvoch hercov funguje skôr ich schopnosť neverbálne dotiahnuť to, čo nezaznie v replikách. Hviezdne obsadenie nimi ani zďaleka nekončí a v kombinácii s prepracovanými počítačovými efektmi je jasné, že Marvel Studios sa pri výrobe záverečného Spidermana muselo riadne udrieť po vrecku. Konečná cena nákladov sa vyšplhala do výšky dvesto miliónov dolárov. Návratnosť z návštevnosti a sledovanosti však dosiahla doposiaľ viac ako jednu miliardu, takže o poslednej časti série sotva možno hovoriť inak ako o veľkolepom finále. A hoci v tomto filme nefunguje všetko a možno si neraz poviete, že nápady sa tu recyklujú ako na bežiacom páse, koniec je vo všeobecnosti dobrý. Presne tak to má byť.</p><p><strong>WATCHLIST</strong></p><h3>KRÁĽ RICHARD</h3><p>Táto biografická dráma približuje, ako sa mohli sestry Wiliamsové stať najlepšími športovkyňami v histórii. Dej filmu sa odvíja od hlavnej postavy, Richarda Williamsa, otca, ktorý sa usiluje o to, aby jeho dcéry dokázali v živote viac, než dokázal on. Film v časozbernom rozsahu neskorých osemdesiatych a raných deväťdesiatych rokov zachytáva nielen tréningy, ale aj sociálne pozadie rodiny. Will Smith, ktorý stvárnil úlohu Richarda Williamsa, podáva v tejto snímke prvotriedny výkon a postava vďaka nemu nadobúda obdivuhodne uveriteľný charakter, schopný kedykoľvek šokovať. Od vtipných praktík hádzania rakiet cez plot až po prebojovanie sa do profesionálnej ženskej ligy. Od manželskej krízy po rodinnú súdržnosť. Inšpiratívny film, na ktorý sa oplatí nájsť čas.</p>5no0000-00-00for-men-2022-02-0302-03/20222022-02-11<h3>Milí čitatelia,&nbsp;</h3><p>všetci pravdepodobne dúfame, že rok 2022 bude lepší než jeho dvaja predchodcovia. Počas nich sme totiž zistili, ako rýchlo sa môžu do reality preniesť scenáre, ktorými nás kedysi strašili iba katastrofické filmy. Spravodajstvo je plné slov ako epidémia, vojna, inflácia, zdražovanie energií… V záplave zlých správ je však dôležité dokázať hľadať a nájsť pozitíva. Je nutné veriť, že sa všetko na dobré obráti.&nbsp;</p><p>K pozitívnejším vyhliadkam vás môže inšpirovať niekoľko článkov v našom novom čísle. V dvoch rozhovoroch o Slovenskom pavilóne na EXPO DUBAI 2020 sa napríklad môžete presvedčiť o tom, že Slovensko je mimoriadne reprezentatívna a inovatívna krajina. Najväčšia svetová výstava však čoskoro končí, ak teda stále zvažujete, že by ste sa išli zohriať do dubajského tepla a spojili príjemné s užitočným, toto je ten správny čas.&nbsp;</p><p>Verím, že vás zaujala aj naša titulná strana, ktorá tentoraz patrí úspešnej spoločnosti Invest in Slovakia. Jej predstaviteľ nám v rozhovore prezradil čosi o svojom kľúči k úspechu cez jedinú aplikáciu. Viete, čo je na tom najlepšie? Vďaka Invest in Slovakia môžete byť úspešní aj vy. A ak už máte nejaký ten úspech za sebou a vlastníte svoju vysnívanú nehnuteľnosť, môžete si ju skrášliť originálnymi dielami od renomovaného umelca Luku Braseho. Ukážky jeho prác nájdete na nasledujúcich stranách.&nbsp;</p><p>V aktuálnom čísle vám ponúkame množstvo pútavých tém z prostredia kariéry, psychológie, biznisu, ekonomiky či áut, inšpirovať sa môžete aj rozhovormi so zaujímavými ľuďmi – na stránkach nášho magazínu si každý určite nájde kúsok seba.&nbsp;</p><p>Pamätajte, že dobré veci sa nikdy neudejú samy od seba. Keď človek neverí v ich úspech, nestanú sa nikdy. Preto verme, že najbližšie mesiace nám všetkým prinesú čosi prelomové.</p>yesRecenzierecenzie
film-king-of-staten-islandFilm - King of Staten Island15for-men-2021-01
knihy-krimi-seria-zo-svedska-ktora-sa-vam-dostane-pod-kozuKnihy - Krimi séria zo Švédska, ktorá sa vám dostane pod kožu!15for-men-2021-01
podcast-the-perfect-scamPodcast - The perfect scam18for-men-2021-09-10