Recenzie04. september 2021 Vyšlo v čísle: 09-10/2021

• Kamera: Joe Jody Williams
  • Hudba: Jermaine Stegall
  • Strih: Billy Fox, Debra Neil-Fisher
  • Producent: Eddie Murphy
  • Hrajú: Eddie Murphy, Arsenio Hall, Jermaine Fowler, Shari Headley, John Amos
  • Distribúcia: Prime Video

S novým sequelom Cesta do Ameriky 2 pokračuje Eddie Murphy presne tam, kde skončil pred tridsiatimi rokmi. Spolupráca jeho produkčnej spoločnosti s Amazon Studios priniesla na súčasný filmový trh komédiu, ktorá na aktuálne témy spoločnosti reaguje s nadhľadom. Pritom sa dotýka kontroverzných spoločenských otázok vrátane latentného rasizmu či rodovej diskriminácie. A to naozaj výsostne, keďže z niekdajšieho princa Akeema je už kráľ fiktívnej krajiny Zamunda. Napriek tomu, že tieto témy mohli byť podchytené rôznymi spôsobmi, Murphy zachytil pohľad na súčasný svet cez prizmu zmien v Queense, kam sa kedysi vybral spolu s osobným asistentom Semmim hľadať svoju budúcu ženu. Jeho návrat na miesto činu je tentoraz podmienený upevňovaním otcovského vzťahu s nemanželským synom Lavellom, ktorý sa, nič netušiac, snaží presadiť v New Yorku. Práve prostredníctvom Lavella sa do príbehu dostávajú témy subkultúrnych stereotypov či problematických rodinných väzieb. V rekonštrukcii pôvodného námetu však neraz zarezonujú odvolávky na udalosti spred tridsiatich rokov. Svoje cameo momenty tu dostávajú bizarné postavy, ktoré sa snažia pôsobiť tak uveriteľne, akoby po celý čas žili v Zamunde. Hoci záverečné číslo Darryla Jenksa a jeho skupiny Sexual Chocolate, interpretujúce notoricky známu skladbu od Sister Sledge, je trochu lacným záverom. Dej filmu ozvláštňuje vnútorná roztržka medzi Akeemom a jeho ženou Lisou, ktorá naberá na obrátkach počas veľkolepej volenky snúbenice pre budúceho princa Lavella. Na pozadí tohto problému sa odkrýva odlišný rodičovský pohľad na právo Akeemových troch dcér panovať. Aj počas tejto udalosti sa objavujú povedomé referencie na Akeemov zásnubný rituál, čo paradoxne pridáva snímke na zrozumiteľnosti a utvára dojem, že divák má dianie filmu po väčšinu času pod kontrolou. Aj keď medzi účinkujúcimi uvidíte okrem známych tvárí napríklad aj Leslie Jonesovú, treba povedať, že jej obsadenie nedodalo postave takú váhu, ako sa očakávalo. Niežeby na to nebol dostatok dialógov. Skrátka sa to trochu minulo účinku. Cesta do Ameriky 2 navzdory tomu dostáva do kín humor, ktorý v komédiách chýbal už nejaký čas. Nenútený a s inteligentne maskovanou satirou.

18film-cesta-do-ameriky-2Film - Cesta do Ameriky 230nonoPokračovanie po vyše tridsiatich rokoch dopadlo nad očakávania. <ul><li>Žáner: <strong>komédia</strong></li><li><strong>USA, 2021</strong></li><li>Dĺžka filmu: <strong>1 hodina 48 minút</strong></li><li>Réžia: <strong>Craig Brewer</strong></li><li>Scenár: <strong>Kenya Barris, David Sheffield, Justin Kanew, Barry W. Blaustein</strong></li><li>Kamera: <strong>Joe Jody Williams</strong></li><li>Hudba: <strong>Jermaine Stegall</strong></li><li>Strih: <strong>Billy Fox, Debra Neil-Fisher</strong></li><li>Producent: <strong>Eddie Murphy</strong></li><li>Hrajú: <strong>Eddie Murphy, Arsenio Hall, Jermaine Fowler, Shari Headley, John Amos</strong></li><li>Distribúcia: <strong>Prime Video</strong></li></ul><p>S novým sequelom Cesta do Ameriky 2 pokračuje Eddie Murphy presne tam, kde skončil pred tridsiatimi rokmi. Spolupráca jeho produkčnej spoločnosti s Amazon Studios priniesla na súčasný filmový trh komédiu, ktorá na aktuálne témy spoločnosti reaguje s nadhľadom. Pritom sa dotýka kontroverzných spoločenských otázok vrátane latentného rasizmu či rodovej diskriminácie. A to naozaj výsostne, keďže z niekdajšieho princa Akeema je už kráľ fiktívnej krajiny Zamunda. Napriek tomu, že tieto témy mohli byť podchytené rôznymi spôsobmi, Murphy zachytil pohľad na súčasný svet cez prizmu zmien v Queense, kam sa kedysi vybral spolu s osobným asistentom Semmim hľadať svoju budúcu ženu. Jeho návrat na miesto činu je tentoraz podmienený upevňovaním otcovského vzťahu s nemanželským synom Lavellom, ktorý sa, nič netušiac, snaží presadiť v New Yorku. Práve prostredníctvom Lavella sa do príbehu dostávajú témy subkultúrnych stereotypov či problematických rodinných väzieb. V rekonštrukcii pôvodného námetu však neraz zarezonujú odvolávky na udalosti spred tridsiatich rokov. Svoje cameo momenty tu dostávajú bizarné postavy, ktoré sa snažia pôsobiť tak uveriteľne, akoby po celý čas žili v Zamunde. Hoci záverečné číslo Darryla Jenksa a jeho skupiny Sexual Chocolate, interpretujúce notoricky známu skladbu od Sister Sledge, je trochu lacným záverom. Dej filmu ozvláštňuje vnútorná roztržka medzi Akeemom a jeho ženou Lisou, ktorá naberá na obrátkach počas veľkolepej volenky snúbenice pre budúceho princa Lavella. Na pozadí tohto problému sa odkrýva odlišný rodičovský pohľad na právo Akeemových troch dcér panovať. Aj počas tejto udalosti sa objavujú povedomé referencie na Akeemov zásnubný rituál, čo paradoxne pridáva snímke na zrozumiteľnosti a utvára dojem, že divák má dianie filmu po väčšinu času pod kontrolou. Aj keď medzi účinkujúcimi uvidíte okrem známych tvárí napríklad aj Leslie Jonesovú, treba povedať, že jej obsadenie nedodalo postave takú váhu, ako sa očakávalo. Niežeby na to nebol dostatok dialógov. Skrátka sa to trochu minulo účinku. Cesta do Ameriky 2 navzdory tomu dostáva do kín humor, ktorý v komédiách chýbal už nejaký čas. Nenútený a s inteligentne maskovanou satirou.</p>3no0000-00-00for-men-2021-09-1009-10/20212021-09-04<h3>Milí čitatelia,&nbsp;</h3><p>letné prázdniny uplynuli ako voda a vy máte pred sebou ďalšie číslo časopisu FORMEN. Leto má výnimočnú atmosféru pre väčšinu ľudí, ktorých poznám. Niektorí obľubujú posedenie pri chladenom drinku na terase, iní cestovanie za morom a novými zážitkami… Sám mám čaro leta rád už od detstva. Samozrejme, vtedy ho predstavovali najmä letné prázdniny a oddych od školy, návšteva starých rodičov a mnohé nezabudnuteľné zážitky. Po lete ma vždy dohnala „krutá“ realita: začiatok povinností, nového školského roka či koniec dovoleniek. S pribúdajúcimi rokmi sa všetko trochu mení. Do školských lavíc si čoskoro sadnú moje vlastné deti. Ak koniec leta nemáte v obľube aspoň tak ako ja, dovoľte nám spríjemniť vám prichádzajúcu jeseň naším magazínom.&nbsp;</p><p>Titulka aktuálneho čísla patrí asi najznámejšiemu MMA bojovníkovi na Slovensku, legende Belatoru, Attilovi Véghovi. Práve vďaka tomuto borcovi a jeho gymu SFG sa MMA spopularizovalo aj v širšej verejnosti a Attila sa stal známou tvárou nielen na Slovensku. Jeho „zápas storočia“ s českou legendou Karlosom Vémolom videlo naživo viac než 16 000 ľudí a niekoľko stotisícov ho sledovalo doma na obrazovkách. Attila nám v rozhovore prezradil, akú hodnotu majú preňho peniaze a či sa dá uživiť len zápasením. Pri téme MMA sme zostali aj v aktuálnom rozhovore o plánoch a cieľoch zakladateľov Oktagonu Pavla Nerudu a Ondřeja Novotného.&nbsp;</p><p>V augustovom vydaní nebudú chýbať ani obľúbené rubriky ako Ekonomika, Reality, Psychológia, Kariéra či História, v ktorej sme si vzhľadom na hroziacu tretiu vlnu pospomínali na nadávky našich predkov.&nbsp;</p><p>Na záver by som sa chcel poďakovať za vašu priazeň a podporu, bez ktorej by tento projekt nemal význam. Teším sa na vás v ďalšom čísle.</p>yesRecenzierecenzie
kniha-lisa-reganova-miznuce-dievcataKniha - Lisa Reganová - Miznúce dievčatá19for-men-2021-12-2022-01
serial-kalifat-caliphateSeriál: Kalifát / Caliphate9for-men-2020-06
pc-hra-dirt-5PC hra - DIRT 512for-men-2020-10