Časopis FOR MEN - Korona nám vypredala sklady

Korona nám vypredala sklady

Cestovanie12. október 2020 Vyšlo v čísle: 10/2020

Karavaning je životný štýl. Sloboda, voľnosť, kontakt s prírodou. To všetko vie poskytnúť dovolenka na kolesách. Majiteľ firmy Caravania Stanislav Novosedlík je presvedčený, že v karavane sa dá pohodlne užívať dovolenka v lete aj v zime. Bodaj by nie, autá, ktoré predáva a požičiava, sú dizajnovo prepracované, luxusné a technologicky dokonalé.

facebook: CARAVANIA
instagram: CARAVANIA.SK
WWW.MORELO-OBYTNEAUTA.SK

Je to dobrý nápad stráviť dovolenku v karavane? 

Karavaning je životný štýl a človek musí najskôr zistiť, či je to preňho dobrý nápad. Mne tento typ dovolenky veľmi vyhovuje. 

Ako ste sa vlastne dostali do karavanu? 

Doslova ako slepé kura k zrnu. V rodinnej firme sme začali pre jednu dnes už neexistujúcu spoločnosť montovať doplnky do karavanov. Oslovilo ma to a v roku 2009 som absolvoval moju prvú výstavu karavanov v Düsseldorfe. Je to určite najväčšia výstava svojho druhu v Európe a možno aj na svete. Tam sa mi to absolútne dostalo pod kožu. Pri autách som sa pohyboval odmalička a na výstave som pochopil, že si to musím vyskúšať. 

Hneď potom ste založili firmu Caravania? 

V roku 2010, to som ešte pracoval pod inou firmou, sme absolvovali prvé stretnutia s výrobcami karavanov a o dva roky neskôr sme oficiálne založili firmu Caravania. Odvtedy fungujeme absolútne naplno. Zastupujeme rôzne značky, sme importéri aj díleri. Pri značke Morelo máme dokonca exkluzivitu na slovenský trh. Okrem predaja karavanov ich ešte aj požičiavame. Potencionálni klienti, ktorí uvažujú nad kúpou karavanu, si takto môžu vyskúšať karavaning. Vysoké percento zákazníkov, ktorí si u nás prenajmú karavan, si neskôr aj kúpia vlastný. Chcú mať totiž svoj komfort a zázemie. Iní si radšej každý rok karavan požičajú, nemusia sa oň starať ani ho parkovať. 

Podľa čoho sa vaši zákazníci rozhodujú pri kúpe karavanu? 

Na úvod sa ich pýtame, aký štýl karavaningu chcú vyznávať. Niektorí zaparkujú v jednom kempe a vydržia tam dva týždne, ďalší neobsedia a deň čo deň sa presúvajú na nové miesto, no a tretia skupina kempuje nadivoko v prírode alebo na pláži, kde sú odkázaní sami na seba. Podľa toho, do ktorej kategórie zákazníci patria, im vieme prispôsobiť dané vozidlo. 

Aké sú súčasné karavany, ako sa vyvíja ich vybavenie a dizajn? 

Každý jeden segment rekreačných vozidiel rýchlo napreduje. Každá značka sa snaží byť najlepšia a zdokonaľuje svoje technológie. Napríklad klimatizácie a kúrenie sa ovládajú cez aplikácie. Dopredu ide aj dizajn a, samozrejme, komfort užívateľov. V karavanoch sú sprchy, umývadlá, celé kuchynské linky, práčky, umývačky riadu. Všetko závisí od rozpočtu. 

Aké dizajnérske vychytávky obsahujú tieto autá? 

Aké len chcete, všetko si môžete sami navoliť. Vyberiete si farbu záclony, koberec, podlahu, farebné prevedenie stola, kuchynskú linku. Vzorkovník materiálov a dizajnov je veľmi široký. 

Ľudí asi zaujíma, ako sa v karavane jazdí. Zvládne to vôbec priemerný šofér? 

Jazdí sa v tom presne ako v osobnom aute. Naše obytné autá sú postavené na podvozkoch Fiat Ducato alebo Mercedes Sprinter. Pri značke Morelo jazdíme na podvozku značky Iveco Daily. Váhovo začíname pri 5,5 tony a končíme až pri takmer 12 tonách, je to rôzne. Menšie autá si kupujú tí, ktorí nemajú predchádzajúce skúsenosti s jazdením na veľkých autách. Veľké karavany volia najmä majitelia kamiónových či autobusových firiem. Podľa mňa sa na nich jazdí pohodlne, vodič má z výšky dobrý prehľad o premávke. Smejem sa, že stále je to len volant a štyri kolesá. Ľudia sa toho určite nemusia báť. 

Robíte aj servis? 

Samozrejme, ak chcete predávať nejaký produkt, musíte k nemu poskytnúť aj popredajné služby. Pod obytnými domami sú schované podvozky štandardných výrobcov ako sú Mercedes, Iveco či Fiat, preto ich servis riešime v spolupráci s autorizovanými servismi daných značiek. My poskytujeme servis na obytnú časť. 

Zdá sa mi, že v posledných rokoch je karavaning veľmi trendy. Nemýlim sa? 

Nemýlite, karavaning každým rokom naberá na popularite. Stále pribúdajú ľudia, ktorí si karavany prenajímajú, aj tí, ktorí si kupujú vlastné. 

Čo s vaším biznisom urobila korona? 

Vypredala nám sklady. Predali sme všetko, čo sme mali a rýchlo sme sťahovali autá od výrobcov. Korona v našom segmente spôsobila obrovský boom. Ak som pred rokom zavolal do fabriky a súrne som mimo objednávky potreboval nejaké autíčko, väčšinou ho našli. Teraz nemajú v zálohe vôbec nič. 

Vašou hlavnou sezónou je leto? 

Karavany sa stále požičiavajú najmä v lete. Ale všetky naše karavany sú pohodlne pripravené aj na zimu. V zahraničí je bežné, že karavanisti trávia v kempoch Vianoce, Silvester a všetky lyžovačky. 

Kto si na Slovensku kupuje alebo požičiava karavan? 

Našu požičovňu využívajú všetky generácie, od rodín s malými deťmi až po starších dôchodcov. Kúpa karavanu je už zložitejšia, väčšina našich zákazníkov má 40 a viac rokov, zopár ich bolo aj v dôchodkovom veku. Seniori na západe majú na to, aby si kúpili karavan, no náš dôchodca – aj keby mal potrebné peniaze – stále nie je naučený oddychovať a užívať si, chce iba pracovať. Možno generácia súčasných štyridsiatnikov sa nastaví na taký životný štýl, aký je bežný v Nemecku, ktovie.

Galéria obrázkov

Časopis FOR MEN - Korona nám vypredala sklady
Časopis FOR MEN - Korona nám vypredala sklady

Reklamní partneri

Art / Designart-designInstagram BiznisinstagrambiznisEkonomikaekonomikaLifestylelifestyleKariérakarieraMódamodaFitnessfitnessZaujímavostizaujimavostiAuto-Motoauto-motoKultúrakulturaGadgetygadgetyŠportsportHistóriahistoriaTechnotechnoCover Storycover-storyCestovaniecestovanieVIPvipZa a Protiza-a-protiFood and Drinkfood-and-drinkRecenzierecenzieKvízkvizKalokagatiakalokagatiaPsychológiapsychologiaKeď budem veľkýked-budem-velkyTop Gastrotop-gastroFood Pornfood-pornBiznisbiznisDrink mesiacadrink-mesiacaRealityrealityReal Talkreal-talkSvetsvetsidejadranreality.jpghttp://jadran-reality.skyessidedubaisolutions.jpghttps://www.dubaisolutions.skyesallmagazine_nameČasopis FOR MENallmagazine_legendInteligentný sprievodca svetom mužaallurl_facebookhttps://www.facebook.com/formencasopis/allinzercia_pdfFORMEN_mediakit_SVK_2021.pdfxallcounter_pages100allcounter_issues6allcounter_print15000allcounter_online5000allurl_instagramhttps://www.instagram.com/formen_sk/allseo_descriptionČasopis FOR MEN je dvojmesačník určený úspešnému, cieľavedomému a duchom mladému mužovi, ktorý sa socioekonomicky radí do skupiny s nadpriemernými príjmami.
12korona-nam-vypredala-skladyKorona nám vypredala sklady26nonoKaravaning je životný štýl. Sloboda, voľnosť, kontakt s prírodou. To všetko vie poskytnúť dovolenka na kolesách. Majiteľ firmy Caravania Stanislav Novosedlík je presvedčený, že v karavane sa dá pohodlne užívať dovolenka v lete aj v zime. Bodaj by nie, autá, ktoré predáva a požičiava, sú dizajnovo prepracované, luxusné a technologicky dokonalé. <p><strong>facebook: CARAVANIA<br>instagram: CARAVANIA.SK<br><a href="//WWW.MORELO-OBYTNEAUTA.SK">WWW.MORELO-OBYTNEAUTA.SK</a></strong></p><p><strong>Je to dobrý nápad stráviť dovolenku v karavane?&nbsp;</strong></p><p>Karavaning je životný štýl a človek musí najskôr zistiť, či je to preňho dobrý nápad. Mne tento typ dovolenky veľmi vyhovuje.&nbsp;</p><p><strong>Ako ste sa vlastne dostali do karavanu?&nbsp;</strong></p><p>Doslova ako slepé kura k zrnu. V rodinnej firme sme začali pre jednu dnes už neexistujúcu spoločnosť montovať doplnky do karavanov. Oslovilo ma to a v roku 2009 som absolvoval moju prvú výstavu karavanov v Düsseldorfe. Je to určite najväčšia výstava svojho druhu v Európe a možno aj na svete. Tam sa mi to absolútne dostalo pod kožu. Pri autách som sa pohyboval odmalička a na výstave som pochopil, že si to musím vyskúšať.&nbsp;</p><p><strong>Hneď potom ste založili firmu Caravania?</strong>&nbsp;</p><p>V roku 2010, to som ešte pracoval pod inou firmou, sme absolvovali prvé stretnutia s výrobcami karavanov a o dva roky neskôr sme oficiálne založili firmu Caravania. Odvtedy fungujeme absolútne naplno. Zastupujeme rôzne značky, sme importéri aj díleri. Pri značke Morelo máme dokonca exkluzivitu na slovenský trh. Okrem predaja karavanov ich ešte aj požičiavame. Potencionálni klienti, ktorí uvažujú nad kúpou karavanu, si takto môžu vyskúšať karavaning. Vysoké percento zákazníkov, ktorí si u nás prenajmú karavan, si neskôr aj kúpia vlastný. Chcú mať totiž svoj komfort a zázemie. Iní si radšej každý rok karavan požičajú, nemusia sa oň starať ani ho parkovať.&nbsp;</p><p><strong>Podľa čoho sa vaši zákazníci rozhodujú pri kúpe karavanu?&nbsp;</strong></p><p>Na úvod sa ich pýtame, aký štýl karavaningu chcú vyznávať. Niektorí zaparkujú v jednom kempe a vydržia tam dva týždne, ďalší neobsedia a deň čo deň sa presúvajú na nové miesto, no a tretia skupina kempuje nadivoko v prírode alebo na pláži, kde sú odkázaní sami na seba. Podľa toho, do ktorej kategórie zákazníci patria, im vieme prispôsobiť dané vozidlo.&nbsp;</p><p><strong>Aké sú súčasné karavany, ako sa vyvíja ich vybavenie a dizajn?</strong>&nbsp;</p><p>Každý jeden segment rekreačných vozidiel rýchlo napreduje. Každá značka sa snaží byť najlepšia a zdokonaľuje svoje technológie. Napríklad klimatizácie a kúrenie sa ovládajú cez aplikácie. Dopredu ide aj dizajn a, samozrejme, komfort užívateľov. V karavanoch sú sprchy, umývadlá, celé kuchynské linky, práčky, umývačky riadu. Všetko závisí od rozpočtu.&nbsp;</p><p><strong>Aké dizajnérske vychytávky obsahujú tieto autá?</strong>&nbsp;</p><p>Aké len chcete, všetko si môžete sami navoliť. Vyberiete si farbu záclony, koberec, podlahu, farebné prevedenie stola, kuchynskú linku. Vzorkovník materiálov a dizajnov je veľmi široký.&nbsp;</p><p><strong>Ľudí asi zaujíma, ako sa v karavane jazdí. Zvládne to vôbec priemerný šofér?&nbsp;</strong></p><p>Jazdí sa v tom presne ako v osobnom aute. Naše obytné autá sú postavené na podvozkoch Fiat Ducato alebo Mercedes Sprinter. Pri značke Morelo jazdíme na podvozku značky Iveco Daily. Váhovo začíname pri 5,5 tony a končíme až pri takmer 12 tonách, je to rôzne. Menšie autá si kupujú tí, ktorí nemajú predchádzajúce skúsenosti s jazdením na veľkých autách. Veľké karavany volia najmä majitelia kamiónových či autobusových firiem. Podľa mňa sa na nich jazdí pohodlne, vodič má z výšky dobrý prehľad o premávke. Smejem sa, že stále je to len volant a štyri kolesá. Ľudia sa toho určite nemusia báť.&nbsp;</p><p><strong>Robíte aj servis?&nbsp;</strong></p><p>Samozrejme, ak chcete predávať nejaký produkt, musíte k nemu poskytnúť aj popredajné služby. Pod obytnými domami sú schované podvozky štandardných výrobcov ako sú Mercedes, Iveco či Fiat, preto ich servis riešime v spolupráci s autorizovanými servismi daných značiek. My poskytujeme servis na obytnú časť.&nbsp;</p><p><strong>Zdá sa mi, že v posledných rokoch je karavaning veľmi trendy. Nemýlim sa?</strong>&nbsp;</p><p>Nemýlite, karavaning každým rokom naberá na popularite. Stále pribúdajú ľudia, ktorí si karavany prenajímajú, aj tí, ktorí si kupujú vlastné.&nbsp;</p><p><strong>Čo s vaším biznisom urobila korona?&nbsp;</strong></p><p>Vypredala nám sklady. Predali sme všetko, čo sme mali a rýchlo sme sťahovali autá od výrobcov. Korona v našom segmente spôsobila obrovský boom. Ak som pred rokom zavolal do fabriky a súrne som mimo objednávky potreboval nejaké autíčko, väčšinou ho našli. Teraz nemajú v zálohe vôbec nič.&nbsp;</p><p><strong>Vašou hlavnou sezónou je leto?&nbsp;</strong></p><p>Karavany sa stále požičiavajú najmä v lete. Ale všetky naše karavany sú pohodlne pripravené aj na zimu. V zahraničí je bežné, že karavanisti trávia v kempoch Vianoce, Silvester a všetky lyžovačky.&nbsp;</p><p><strong>Kto si na Slovensku kupuje alebo požičiava karavan?</strong>&nbsp;</p><p>Našu požičovňu využívajú všetky generácie, od rodín s malými deťmi až po starších dôchodcov. Kúpa karavanu je už zložitejšia, väčšina našich zákazníkov má 40 a viac rokov, zopár ich bolo aj v dôchodkovom veku. Seniori na západe majú na to, aby si kúpili karavan, no náš dôchodca – aj keby mal potrebné peniaze – stále nie je naučený oddychovať a užívať si, chce iba pracovať. Možno generácia súčasných štyridsiatnikov sa nastaví na taký životný štýl, aký je bežný v Nemecku, ktovie.</p>2no0000-00-00for-men-2020-1010/20202020-10-12<h3>Milí čitatelia,</h3><p>často sa vo voľnom čase zamýšľam, akú úlohu má moderný časopis v tejto dobe. Chcú sa ľudia len zabaviť, alebo sa aj niečo dozvedieť, prípadne vzdelať? A vôbec, číta ešte niekto časopisy v tlačenej podobe?</p><p>Našťastie, vďaka vám – čitateľom a pribúdajúcim predplatiteľom – vidíme, že klasický formát časopisu stále má u ľudí svoje miesto. Možnosť držať magazín v ruke, listovať v ňom, odložiť si ho a po čase sa k nemu opäť vrátiť má pre veľa z vás ešte stále veľký význam. Keď sa stretávam so známymi alebo obchodnými partnermi, vždy sa ich spýtam, či čítajú časopisy – a ak áno, zaujíma ma, čo v nich hľadajú a, samozrejme, či FORMEN patrí medzi tie, ktoré si radi kúpia.&nbsp;</p><p>Je pravdou, že moji „respondenti“ čítajú menej klasických časopisov než kedysi, tie však stále majú svoje pevné jadro priaznivcov. Väčšina sa zhodla na tom, že časopis pre nich predstavuje formu oddychu vo voľnom čase, zároveň sa však radi dozvedia aj niečo nové a zaujímavé, prípadne sa zabavia nejakým testom alebo kvízom. Asi tretina opýtaných mi povedala, že ich náš časopis sprevádza na dovolenkách, pretože práve vtedy si ho vedia lepšie vychutnať.&nbsp;</p><p>Áno, doba je veľmi rýchla a nájsť si čas a pokoj od denných povinností a rozptýlení v podobe mobilných zariadení je niekedy ťažké. Osobne mám na časopisoch najradšej práve to, že sa mi spájajú s relaxom. Všetko dám bokom, v pokoji si sadnem a prečítam si o veciach, ktoré ma bavia a zaujímajú. Vtedy zabudnem na zhon a stres naokolo. Aj to je motiváciou redakcie časopisu FORMEN: chceme vám spríjemniť voľný čas a tak trochu vás prinútiť nájsť si ho aj vďaka nám.&nbsp;</p><p>Pevne teda verím, že náš časopis sprevádza vaše voľné chvíle. A hoci je FORMEN lifestylový pánsky magazín, ktorý nemá ambíciu riešiť celosvetové problémy, som presvedčený, že v ňom nájdete aj nové zaujímavé informácie, cenné rady či náš pohľad na svet. A kto má záujem, dokáže sa z neho aj niečo naučiť.&nbsp;</p><p>V tomto čísle sme vyspovedali zakladateľov známej organizácie Oktagon, ktorá za posledné roky dokázala preraziť do povedomia slovenskej verejnosti. Napokon, zmiešané bojové umenia MMA sa stali popri klasických športoch ako futbal či hokej veľmi sledovaným odvetvím. So športom súvisí aj naša ekonomická téma venovaná zárobkom v motoristickej Formule 1. V ďalších rubrikách sa dotkneme problematiky rodinného života i správneho stravovania, miro.moda nám ukáže, ako sa obliecť do jesenného počasia, a zistíme viac aj o našom hokejovom reprezentantovi Martinovi Fehérvárym. Svoj pohľad na svet kasín nám predstaví riaditeľ siete Rebuy Stars Vadim Zmarko. Skrátka, čaká na vás sto strán inšpirácie, zábavy a zaujímavých informácií.&nbsp;</p><p>Na záver mi dovoľte v mene celej redakcie aj tímu popriať vám pohodové čítanie a relax, nech už čítate svoj časopis FORMEN kdekoľvek. Teším sa na vás opäť o mesiac.</p>yesCestovaniecestovanie
jednosmerka-okolo-korintskeho-zalivuJednosmerka okolo Korintského zálivu18for-men-2021-09-10
destinacie-za-trestDestinácie za trest?13for-men-2020-11
pamir-highway-ticho-na-hranici-talibanuPamir Highway - ticho na hranici Talibanu20for-men-2022-02-03
americku-frajerku-by-som-nechcelAmerickú frajerku by som nechcel12for-men-2020-10
ako-rozoznat-toxicku-partnerku-a-hladko-sa-rozistAko rozoznať toxickú partnerku a hladko sa rozísť12for-men-2020-10
film-babovkyFilm - Bábovky12for-men-2020-10