Časopis FOR MEN - Andrea Ena: V reštaurácii aj v obchode predávame iba najvyššiu taliansku kvalitu

Andrea Ena: V reštaurácii aj v obchode predávame iba najvyššiu taliansku kvalitu

Food and Drink20. júl 2020 Vyšlo v čísle: 07/2020

Keď sa nedá ísť do Talianska, musí Taliansko prísť na Slovensko. Výnimočné oleje, múky, syry, šunky, cestoviny a ďalšie dobroty nájdete v obchodíku nad reštauráciou Sapori Italiani alebo, jednoduchšie, U Taliana, ktorá sa nachádza na Krížnej ulici v Bratislave.

  • Web: WWW.UTALIANA.SK
  • Facebook: ANDREAENA_UTALIANA
  • Instragram: ANDREAENA_UTALIANA

Reštaurácia aj obchod ponúkajú výber toho najlepšieho z regiónov Talianska. Dohľad nad kvalitou sortimentu drží majiteľ a šéfkuchár Andrea Ena. „Počas pandémie koronavírusu sa objem predaja v našom obchode zvýšil. Zdá sa mi, že mnohí ľudia sa za uplynulé mesiace naučili jesť kvalitnejšie, pochopili, že je to investícia do ich tela, do ich zdravia.“ 

Na 100 % made in Italy

Taliani sú majstri dobrého jedla a Slováci talianske jedlo milujú. Andrea je presvedčený, že za všetkým stojí stáročná kultúra gastronómie, vďaka ktorej si Taliani pripravujú domáce cestoviny, pestujú si vlastnú zeleninu a ovocie, radi varia a pečú. „V Taliansku sa múka vyrába z tvrdej pšenice a jej kvalita je omnoho vyššia. Snažíme sa priviezť na Slovensko produkty, ktoré boli vypestované a vyrobené priamo v Taliansku. Naše produkty sú na 100 percent made in Italy,“ zdôrazňuje šéfkuchár, rodák zo slnečnej Sardínie. „Ručím za ich kvalitu. Ja sám by som si nikdy nekúpil zlý výrobok, preto sa snažím spoznať každého nášho dodávateľa. Väčšinu z nich som navštívil, videl som ich farmy i fabriky, aj ľudí, ktorí ručne krájajú a balia artičoky. Sledoval som, že svoju prácu robia s láskou. Výsledok tomu vždy zodpovedá.“ Do Talianska pravidelne vozí aj svojich zamestnancov, berie ich na degustácie a prezentácie tamojších producentov. 

Priamo od susedov 

Sardínsku rodinu Campus pozná odmalička, boli to jeho susedia. „Podarilo sa mi dostať ich produkty na Slovensko. Bolo to ešte vtedy, keď som prevádzkoval prvú reštauráciu v Ružomberku. Zavolal mi otec, že sa stretol s Campusom, a pýtal sa, či by som ich nechcel predávať na Slovensku. Vyskúšal som to. Od začiatku som vedel, že majú výborné artičoky, grilované baklažány, sušené paradajky s tuniakom, omáčky, ktoré si pripravujú sami. Špecializujú sa na sardínske produkty a všetko sa pestuje priamo na Sardínii.“ Oplatilo sa a ich spolupráca trvá dodnes. 

Všetky farby talianska 

Andrea Ena pozná Taliansko dokonale a vie, ktorý región vyrába najlepšie produkty. Aj preto je jeho obchodík na Krížnej prehliadkou toho najlepšieho azda zo všetkých talianskych kútov. „V každom jednom regióne nájdeme niečo špecifické. Napríklad Sicília je svetoznáma svojimi pistáciami, z Toskánska máme výborný syr a olivový olej. Cestoviny pochádzajú z rôznych regiónov, napríklad zo Sardínie, z Piemontu aj z Emilia-Romagna. Prosciutto crudo dovážame z Parmy aj z regiónu San Daniele del Friuli, hľuzovku máme z Umbrie.“ Andrea učí Slovákov cez jedlo spoznávať jeho rodnú krajinu, ukazuje im regióny, o ktorých ešte nepočuli. „Občas nemajú odvahu vyskúšať niečo nové, ale presviedčam ich, aby to urobili. Nalejem im víno z regiónu Basilicata a väčšinou sú nadšení.“ 

Od malých výrobcov 

Podobne je to aj s cestovinami. „Napríklad značka Rummo je v Taliansku symbolom kvality. Máme od nich bežné pšeničné, bezlepkové aj sépiové cestoviny. Malá rodinná firma Marabotto zase vyrába farebné cestoviny poctivo, bez umelých farbív, iba s pridaním špenátu, paradajky či kurkumy. Sú to moji priatelia a komunikujem s nimi osobne, pravidelne sa s nimi stretávam, ukazujú mi svoje hospodárstvo aj výrobňu,“ zdôrazňuje. Obchodík U Taliana je aj kráľovstvom syrov. Na svoje si prídu milovníci pecorina, grana padano, gorgonzoly, mozarelly a ďalších. „Každý región má svoje špecifiká, ovce spásajú rozdielnu trávu, je tam iná vlhkosť a klíma, preto sú syry rôzne.“ Andrea miluje aj špeciálny druh syra. Burrata je označovaná za kráľovnú talianskych mliečnych výrobkov, ktorú len tak ľahko nezoženiete. Podobne je to s údeninami. „Zbožňujem malé klobásky salamino, máme výborné prosciutto crudo a rôzne salámy. Dá sa u nás kúpiť aj guanciale, čo je vlastne bravčový lalok. Používa sa na cestoviny carbonara alebo amatriciana.“ Z výrobkov, ktoré Andrea predáva, aj sám varí vo svojej reštaurácii, preto ich pozná a odporúča. 

Dokonalý taliansky večer 

No a čo by to bol za taliansky obchod, keby sa v ňom nedalo kúpiť preslávené talianske víno? U Andreu si vyberie aj ten najväčší fajnšmeker. Opäť platí, že to, čo pijú zákazníci v reštaurácii, si môžu zakúpiť aj domov. „Moji zákazníci vedia, že u mňa nakúpia víno, ktoré sa dá zohnať iba ťažko. Bonusom sú zaujímavé ceny. Máme víno z celého Talianska, mnohých dodávateľov osobne poznám, pozývajú ma na zber úrody, rok čo rok s nimi skúšam nové vína.“ Andrea odporúča najmä sardínske odrody, ktoré pochádzajú z regiónu Alghero. Tristo miestnych výrobcov sa tam dalo dohromady a spolu vyrábajú vína najvyššej kvality. „Skúste ochutnať šumivé víno Akenta vyrábané metódou charmat. Každý rok sa vyrobí aj pár stoviek fliaš, ktoré zrejú 30 metrov pod hladinou mora. Počas Akenta Day prídu vrtuľníky, spustia dolu potápačov a tí vylovia klietku s vínom. V Alghere je potom obrovská oslava.“ Andrea Ena predáva víno rôznej ceny a kvality, dá sa tu kúpiť fľaša za stovky eur aj radové stolové víno v cene okolo 10 – 15 eur na bežné denné pitie. Vráťme sa však ešte k samotnému obchodu. Šéfkuchár a majiteľ prevádzky je presvedčený, že na Krížnej ulici v Bratislave sa mu podarilo vytvoriť unikátny taliansky projekt: „Chcem tu vybudovať také Little Italy.“ Základom je reštaurácia. Obchod na poschodí je čerešničkou na torte. Umožňuje ľuďom uvariť si talianske jedlo z kvalitných surovín aj doma. „Najpredávanejším produktom je sardínsky chlebík. Je tenučký ako notový papier a chutí parádne, ľudia ho kupujú po kartónoch,“ usmieva sa spokojný majiteľ. „A aby som nezabudol, máme najlepšiu kávu značky Goppion z regiónu Treviso, vyrábajú ju v rodinnej firme so storočnou históriou.“ Andrea by dokázal hovoriť o svojej reštaurácii a obchode hodiny a hodiny. Každý jeden produkt pozná, vie, čo predáva, a stopercentne ručí za kvalitu.

Galéria obrázkov

Časopis FOR MEN - Andrea Ena: V reštaurácii aj v obchode predávame iba najvyššiu taliansku kvalitu
Časopis FOR MEN - Andrea Ena: V reštaurácii aj v obchode predávame iba najvyššiu taliansku kvalitu
Časopis FOR MEN - Andrea Ena: V reštaurácii aj v obchode predávame iba najvyššiu taliansku kvalitu
Časopis FOR MEN - Andrea Ena: V reštaurácii aj v obchode predávame iba najvyššiu taliansku kvalitu
Časopis FOR MEN - Andrea Ena: V reštaurácii aj v obchode predávame iba najvyššiu taliansku kvalitu
Časopis FOR MEN - Andrea Ena: V reštaurácii aj v obchode predávame iba najvyššiu taliansku kvalitu
Časopis FOR MEN - Andrea Ena: V reštaurácii aj v obchode predávame iba najvyššiu taliansku kvalitu
Časopis FOR MEN - Andrea Ena: V reštaurácii aj v obchode predávame iba najvyššiu taliansku kvalitu

Reklamní partneri

Art / Designart-designInstagram BiznisinstagrambiznisEkonomikaekonomikaLifestylelifestyleKariérakarieraMódamodaFitnessfitnessZaujímavostizaujimavostiAuto-Motoauto-motoKultúrakulturaGadgetygadgetyŠportsportHistóriahistoriaTechnotechnoCover Storycover-storyCestovaniecestovanieVIPvipZa a Protiza-a-protiFood and Drinkfood-and-drinkRecenzierecenzieKvízkvizKalokagatiakalokagatiaPsychológiapsychologiaKeď budem veľkýked-budem-velkyTop Gastrotop-gastroFood Pornfood-pornBiznisbiznisDrink mesiacadrink-mesiacaRealityrealityReal Talkreal-talkSvetsvetsidejadranreality.jpghttp://jadran-reality.skyessidedubaisolutions.jpghttps://www.dubaisolutions.skyesallmagazine_nameČasopis FOR MENallmagazine_legendInteligentný sprievodca svetom mužaallurl_facebookhttps://www.facebook.com/formencasopis/allinzercia_pdfFORMEN_mediakit_SVK_2021.pdfxallcounter_pages100allcounter_issues6allcounter_print15000allcounter_online5000allurl_instagramhttps://www.instagram.com/formen_sk/allseo_descriptionČasopis FOR MEN je dvojmesačník určený úspešnému, cieľavedomému a duchom mladému mužovi, ktorý sa socioekonomicky radí do skupiny s nadpriemernými príjmami.
10andrea-ena-v-restauracii-aj-v-obchode-predavame-iba-najvyssiu-taliansku-kvalituAndrea Ena: V reštaurácii aj v obchode predávame iba najvyššiu taliansku kvalitu29nonoKeď sa nedá ísť do Talianska, musí Taliansko prísť na Slovensko. Výnimočné oleje, múky, syry, šunky, cestoviny a ďalšie dobroty nájdete v obchodíku nad reštauráciou Sapori Italiani alebo, jednoduchšie, U Taliana, ktorá sa nachádza na Krížnej ulici v Bratislave.<ul><li>Web: WWW.UTALIANA.SK</li><li>Facebook: ANDREAENA_UTALIANA</li><li>Instragram: ANDREAENA_UTALIANA</li></ul><p>Reštaurácia aj obchod ponúkajú výber toho najlepšieho z regiónov Talianska. Dohľad nad kvalitou sortimentu drží majiteľ a šéfkuchár Andrea Ena. „Počas pandémie koronavírusu sa objem predaja v našom obchode zvýšil. Zdá sa mi, že mnohí ľudia sa za uplynulé mesiace naučili jesť kvalitnejšie, pochopili, že je to investícia do ich tela, do ich zdravia.“&nbsp;</p><h3>Na 100 % made in Italy</h3><p>Taliani sú majstri dobrého jedla a Slováci talianske jedlo milujú. Andrea je presvedčený, že za všetkým stojí stáročná kultúra gastronómie, vďaka ktorej si Taliani pripravujú domáce cestoviny, pestujú si vlastnú zeleninu a ovocie, radi varia a pečú. „V Taliansku sa múka vyrába z tvrdej pšenice a jej kvalita je omnoho vyššia. Snažíme sa priviezť na Slovensko produkty, ktoré boli vypestované a vyrobené priamo v Taliansku. Naše produkty sú na 100 percent made in Italy,“ zdôrazňuje šéfkuchár, rodák zo slnečnej Sardínie. „Ručím za ich kvalitu. Ja sám by som si nikdy nekúpil zlý výrobok, preto sa snažím spoznať každého nášho dodávateľa. Väčšinu z nich som navštívil, videl som ich farmy i fabriky, aj ľudí, ktorí ručne krájajú a balia artičoky. Sledoval som, že svoju prácu robia s láskou. Výsledok tomu vždy zodpovedá.“ Do Talianska pravidelne vozí aj svojich zamestnancov, berie ich na degustácie a prezentácie tamojších producentov.&nbsp;</p><h3>Priamo od susedov&nbsp;</h3><p>Sardínsku rodinu Campus pozná odmalička, boli to jeho susedia. „Podarilo sa mi dostať ich produkty na Slovensko. Bolo to ešte vtedy, keď som prevádzkoval prvú reštauráciu v Ružomberku. Zavolal mi otec, že sa stretol s Campusom, a pýtal sa, či by som ich nechcel predávať na Slovensku. Vyskúšal som to. Od začiatku som vedel, že majú výborné artičoky, grilované baklažány, sušené paradajky s tuniakom, omáčky, ktoré si pripravujú sami. Špecializujú sa na sardínske produkty a všetko sa pestuje priamo na Sardínii.“ Oplatilo sa a ich spolupráca trvá dodnes.&nbsp;</p><h3>Všetky farby talianska&nbsp;</h3><p>Andrea Ena pozná Taliansko dokonale a vie, ktorý región vyrába najlepšie produkty. Aj preto je jeho obchodík na Krížnej prehliadkou toho najlepšieho azda zo všetkých talianskych kútov. „V každom jednom regióne nájdeme niečo špecifické. Napríklad Sicília je svetoznáma svojimi pistáciami, z Toskánska máme výborný syr a olivový olej. Cestoviny pochádzajú z rôznych regiónov, napríklad zo Sardínie, z Piemontu aj z Emilia-Romagna. Prosciutto crudo dovážame z Parmy aj z regiónu San Daniele del Friuli, hľuzovku máme z Umbrie.“ Andrea učí Slovákov cez jedlo spoznávať jeho rodnú krajinu, ukazuje im regióny, o ktorých ešte nepočuli. „Občas nemajú odvahu vyskúšať niečo nové, ale presviedčam ich, aby to urobili. Nalejem im víno z regiónu Basilicata a väčšinou sú nadšení.“&nbsp;</p><h3>Od malých výrobcov&nbsp;</h3><p>Podobne je to aj s cestovinami. „Napríklad značka Rummo je v Taliansku symbolom kvality. Máme od nich bežné pšeničné, bezlepkové aj sépiové cestoviny. Malá rodinná firma Marabotto zase vyrába farebné cestoviny poctivo, bez umelých farbív, iba s pridaním špenátu, paradajky či kurkumy. Sú to moji priatelia a komunikujem s nimi osobne, pravidelne sa s nimi stretávam, ukazujú mi svoje hospodárstvo aj výrobňu,“ zdôrazňuje. Obchodík U Taliana je aj kráľovstvom syrov. Na svoje si prídu milovníci pecorina, grana padano, gorgonzoly, mozarelly a ďalších. „Každý región má svoje špecifiká, ovce spásajú rozdielnu trávu, je tam iná vlhkosť a klíma, preto sú syry rôzne.“ Andrea miluje aj špeciálny druh syra. Burrata je označovaná za kráľovnú talianskych mliečnych výrobkov, ktorú len tak ľahko nezoženiete. Podobne je to s údeninami. „Zbožňujem malé klobásky salamino, máme výborné prosciutto crudo a rôzne salámy. Dá sa u nás kúpiť aj guanciale, čo je vlastne bravčový lalok. Používa sa na cestoviny carbonara alebo amatriciana.“ Z výrobkov, ktoré Andrea predáva, aj sám varí vo svojej reštaurácii, preto ich pozná a odporúča.&nbsp;</p><h3>Dokonalý taliansky večer&nbsp;</h3><p>No a čo by to bol za taliansky obchod, keby sa v ňom nedalo kúpiť preslávené talianske víno? U Andreu si vyberie aj ten najväčší fajnšmeker. Opäť platí, že to, čo pijú zákazníci v reštaurácii, si môžu zakúpiť aj domov. „Moji zákazníci vedia, že u mňa nakúpia víno, ktoré sa dá zohnať iba ťažko. Bonusom sú zaujímavé ceny. Máme víno z celého Talianska, mnohých dodávateľov osobne poznám, pozývajú ma na zber úrody, rok čo rok s nimi skúšam nové vína.“ Andrea odporúča najmä sardínske odrody, ktoré pochádzajú z regiónu Alghero. Tristo miestnych výrobcov sa tam dalo dohromady a spolu vyrábajú vína najvyššej kvality. „Skúste ochutnať šumivé víno Akenta vyrábané metódou charmat. Každý rok sa vyrobí aj pár stoviek fliaš, ktoré zrejú 30 metrov pod hladinou mora. Počas Akenta Day prídu vrtuľníky, spustia dolu potápačov a tí vylovia klietku s vínom. V Alghere je potom obrovská oslava.“ Andrea Ena predáva víno rôznej ceny a kvality, dá sa tu kúpiť fľaša za stovky eur aj radové stolové víno v cene okolo 10 – 15 eur na bežné denné pitie. Vráťme sa však ešte k samotnému obchodu. Šéfkuchár a majiteľ prevádzky je presvedčený, že na Krížnej ulici v Bratislave sa mu podarilo vytvoriť unikátny taliansky projekt: „Chcem tu vybudovať také Little Italy.“ Základom je reštaurácia. Obchod na poschodí je čerešničkou na torte. Umožňuje ľuďom uvariť si talianske jedlo z kvalitných surovín aj doma. „Najpredávanejším produktom je sardínsky chlebík. Je tenučký ako notový papier a chutí parádne, ľudia ho kupujú po kartónoch,“ usmieva sa spokojný majiteľ. „A aby som nezabudol, máme najlepšiu kávu značky Goppion z regiónu Treviso, vyrábajú ju v rodinnej firme so storočnou históriou.“ Andrea by dokázal hovoriť o svojej reštaurácii a obchode hodiny a hodiny. Každý jeden produkt pozná, vie, čo predáva, a stopercentne ručí za kvalitu.</p>8no0000-00-00for-men-2020-0707/20202020-07-20<h3>Milí čitatelia,</h3><p>ani sme sa nenazdali a prvý polrok máme za sebou. Priznám sa, že v detstve som mal práve tento čas roka zo všetkých úplne najradšej. Leto, keď rifle nahradili šortky, svetre, krátke tričká a na nohách celé mesiace len flip flopy. Chutná zmrzlina, šťavnatý melón či čapovaná kofola patrili pre mňa v detstve neodmysliteľne k tomuto obdobiu. Skončil sa zhon v podobe školských povinností a čakala ma dovolenka v Bibione, starí rodičia a mnoho zážitkov. Na dvojmesačné školské prázdniny sa tešila asi väčšina z nás. Pochopiteľne, postupom času sa veľa preferencií človeka mení, no letné obdobie ostalo u mňa stále najobľúbenejšie. Dlhé dni, teplé noci a celkovo lepšia nálada u ľudí mi vždy vyhovovali viac ako mrazivá zima. Aj keď dnes už je leto pre nás trochu odlišné ako predtým, máme svoje rodiny a kľúčové je vymyslieť pre deti zmysluplný program. Žiaľ, na starých rodičov už niektorí len spomíname a letné tábory nahradili grilovačky. Leto však predsa prináša so sebou atmosféru, na ktorú sa celý rok teším. Každý z nás má na lete rád niečo iné, pre niekoho k nemu neodmysliteľne patria festivaly a stanovačky či nekonečná cesta autom za morom, iní si ho spájajú s dobre vychladenou dvanástkou na obľúbenom jazere či jazdou bicyklom po preplnenej hrádzi. Hoci je leto skôr obdobím relaxu a pohody, my sme sa v letnom čísle pozreli aj na vážnejšie témy. V rubrike „rodina“ napríklad na to, ako byť dobrým otcom, ale mužom prezradíme aj to, aká plastická chirurgia je pre nich dostupná a že už nejde len o tému výhradne pre ženy. Na titulke sme privítali obľúbeného slovenského herca Mareka Fašianga, ktorý nám v rozhovore prezradil, že je aj skúsený podnikateľ. V novej rubrike „keď budem veľký“ prinesieme pohľad na súkromných detektívov. V obľúbenej rubrike „Instabiznis“ sa porozprávame s Expl0itedom a ponúkame aj rozhovor s neoficiálnym borcom Oktagon Underground do 90 kg, naším šampiónom Vlastom Čepom, ktorý za necelý rok v MMA dokázal zbúrať celú slovenskú scénu a právom mu patrí uznanie a rešpekt. Predstavíme vám sympatické majiteľky realitky Lemonpie, dozviete sa viac o histórii tabaku, ale tiež o výhodách rastlinných nápojov. Chýbať nebudú ani obľúbené rubriky venované auto-moto či gadgetom alebo food pornu. Mojím životným mottom je „Nenaháňajme peniaze, ale zážitky“, preto aj vám prajem, nech vám toto leto prinesie čo najviac zážitkov na celý život, pretože ony sú to, čo si v živote budete pamätať najdlhšie. Keďže toto číslo je letný špeciál, z editoriálu sa vám znova prihovorím až 20. septembra. Pevne teda verím, že leto prežijete podľa svojich predstáv v dokonalom mixe oddychu, zábavy a množstva zážitkov.</p>yesFood and Drinkfood-and-drink
rastislav-kuban-kuboRastislav Kubáň (Kubo)11for-men-2020-09
branislav-hazikBranislav Hažík9for-men-2020-06
steak-by-nemal-byt-cerstvySteak by nemal byť čerstvý8for-men-2020-05
zrodila-sa-hviezda-vlasto-cepo-je-vladcom-undergrounduZrodila sa hviezda. Vlasto Čepo je vládcom undergroundu.10for-men-2020-07
budte-stylovi-a-neurobte-si-v-lete-hanbuBuďte štýloví a neurobte si v lete hanbu10for-men-2020-07
obchod-s-nehnutelnostami-nie-je-len-marketing-je-to-psychologiaObchod s nehnuteľnosťami nie je len marketing. Je to psychológia.10for-men-2020-07