Časopis FOR MEN - Investícia na štyroch kolesách

Investícia na štyroch kolesách

Auto-Moto09. december 2021 Vyšlo v čísle: 12/2021-01/2022

Ak by to bolo jednoduché, robil by to každý. Známa múdrosť obzvlášť platí pri investíciách do zberateľských a investičných áut. My sme nazreli za oponu tohto sveta. Je to skutočne poriadne náročná zábava.

Na dražbe vyhlásenej aukčnej spoločnosti RM Sotheby‘s v Monterey padol v roku 2018 jeden z rekordov automobilového sveta. Dražobné kladivko tu odkleplo sumu viac ako 48,4 milióna amerických dolárov za 1962 Ferrari 250 GTO. Tohto miláčika predtým celých dvadsať rokov vlastnil milovník Ferrari a veteránov Dr. Gregory Whitten. Motolegendu na dražbu priviezol päťnásobný víťaz Le Mans Derek Bell a hneď prvá suma, ktorá bola za športiak ponúknutá, vyrážala dych. Bolo to 35 miliónov dolárov. Nasledoval približne desaťminútový nervydrásajúci boj, ktorý skončil ešte o trinásť miliónov vyššie. Táto suma prekonala dovtedajší rekord o celých desať miliónov dolárov. Ak by sme pátrali po ďalších rekordoch spojených s predajom automobilov, tak by sme sa zastavili v roku 2020, keď sa v online dražbe predalo 2001 Ferrari za viac ako 4 milióny dolárov. Čo je síce stále poriadne vysoké číslo, no nie je to až taký šok. Tým je údajný súkromný predaj tajomného modelu zberateľského automobilu, ktorého cena sa vyšplhala na 50 miliónov dolárov. Čo z týchto šialene drahých predajov štvorkolesových tátošov dokážeme vyčítať? 

Investovanie do automobilov je extrémne emocionálna a trendová záležitosť.

CENY PODĽA INDEXOV 

Investovanie do automobilov je extrémne emocionálna a trendová záležitosť. Samozrejme, aj tu existujú pravidlá a snaha o nastavenie aspoň nejakých regulácií. Historic Automobile Group International (HAGI) je nezávislý investičný výskumný dom a think tank, ktorý sa venuje klasickým zberateľským automobilom. Ponúka indexy, ktoré približujú investovanie do áut tradičným investičným komoditám ako zlato alebo ropa. Tieto indexy sú pravidelne publikované vo vyhlásených médiách. HAGI P sa venuje Porsche, HAGI F má na starosti Ferrari a HAGI MBCI zas modely Mercedes-Benz. Áno, tušíte správne, práve toto sú najžiadanejšie indexy vo svete automobilových investorov. Ak by sme hľadali ďalšie záchytné body, podľa čoho investovať do automobilov, prišli by sme aj k značkám ako Rolls-Royce a Bentley. V niektorých prípadoch sú modely týchto automobiliek zárukou zhodnotenia investície. 

Američania na ostrov v 40. A 50. Rokoch 20. Storočia vo veľkom exportovali modely takých zvučných mien ako Chevrolet, Ford, Pontiac, Buick, Dodge, Plymouth alebo Studebaker.

KUBA – RAJ INVESTIČNÝCH ÁUT

Úprimne však treba povedať, že ak by ste chceli na automobilovej investícii skutočne zarobiť, mali by ste hodiť všetky pravidlá za hlavu a sledovať najmä trendy. Spomeniete si ešte na prvé filmy série Fast and Furious? Staršie Hondy sa po týchto snímkach predávali ako teplé rožky. Stačilo, aby Honda ponúkla dobrý výkon, v ideálnom prípade nepochádzala z pásu, bola garážovaná, jej tachometer ukazoval rozumné číslo a auto stále spoľahlivo jazdilo a nezožralo aj trávu so zvodidlom. Znie to ako poriadne náročný zoznam? Ak sa zamyslíte, potenciálny investor vlastne len nechcel kupovať vrak. Investičné trendy nemusia byť nastavené len populárnymi filmami. V podstate stačí, aby sa o konkrétny model automobilu začala zaujímať dostatočne veľká skupina ľudí, a cena sa začne hýbať smerom k zaujímavému zhodnoteniu. Správne tušíte, že takto sa môžu zhodnotiť aj autá z pásovej výroby. Avšak nie z tej úplne najmasovejšej. Hoci to bude znieť trochu zvláštne, túto podmienku spĺňajú aj dobre známe veterány, ktoré sú jedným zo symbolov Kuby. Američania na ostrov v 40. a 50. rokoch 20. storočia vo veľkom exportovali modely takých zvučných mien ako Chevrolet, Ford, Pontiac, Buick, Dodge, Plymouth alebo Studebaker. Po kubánskej revolúcii Spojené štáty americké uvalili na export embargo a Kuba je dnes vďaka politickej situácii v podstate živým múzeom klasických amerických automobilov, ktoré sú v perfektnom stave, plne funkčné a majú obrovskú hodnotu. Už len vymyslieť, ako jedného z týchto krásavcov legálne dostať do Európy. 

STAROSTLIVOSŤ ZNAČNE NAVÝŠI NÁKLADY 

V článku o investičných automobiloch neobchádzame klasické veterány so zlým úmyslom. Táto automobilová téma je v skutočnosti záležitosťou nadšencov, ktorí často priznávajú, že historické automobily nie sú z pohľadu investícií až takou zaujímavou kategóriou. Hodnotu historického alebo klasického auta ovplyvňuje celý rad faktorov: počet vyrobených kusov, koľko ich je aktuálne a vôbec na trhu, najazdené kilometre, stav vozidla alebo do akej miery je automobil pôvodný. V článkoch publikovaných tento rok odborníci odporúčajú investovať do zaujímavých modelov z 80. a 90. rokov 20. storočia. Tiež sa údajne oplatí venovať pozornosť modelom Lamborghini alebo Mercedesom SL zo 70. rokov. Do úvahy však treba brať aj to, že samotná starostlivosť o investičný kúsok stojí nemalé peniaze. Predstavte si, že potrebujete opraviť poťah. Aby sa hodnota automobilu zachovala, prípadne ešte narástla, musí sa použiť pôvodný materiál, ktorý bude zapracovaný pôvodnými technikami výroby. Aj pri maličkostiach tak môžete do veterána vraziť peniaze, ktoré ďaleko prekročia jeho potenciálnu predajnú cenu. 

AJ PRENÁJOM JE INVESTÍCIA

S ohľadom na tieto skutočnosti by sa možno oplatilo poohliadnuť skôr po raritných autách alebo modeloch po celebritách. Do prvej skupiny patria napríklad Aston Martin V8 Vantage alebo Porsche 993 Carrera 2. Spoľahlivo ich spoznáme podľa šialenej ceny a okamžitého predaja, ak sa niekde objavia. Autá po celebritách, obzvlášť po tých motošportových, môžu mať tiež pridanú hodnotu. Existujú zberatelia, ktorí obľubujú vozidlá diktátorov, špeciálne upravené modely alebo kúsky s nízkym výrobným číslom. Mimochodom, ak vás investovanie do zaujímavých automobilov láka, neznamená to, že sa musíte vŕtať v ďalekej histórii. Stačí si zaobstarať ten správny model Porche 911 a začať ho prenajímať. Milovníci luxusných a nevšedných áut nemusia mať vždy potrebu ich priamo vlastniť, svoje chúťky dokážu uspokojiť aj niekoľkodňovou jazdou. V prípade tohto investovania však treba myslieť na to, že samotná prevádzka požičiavaných áut bude tvoriť zásadnú položku vášho mesačného vyúčtovania.

Galéria obrázkov

Časopis FOR MEN - Investícia na štyroch kolesách
Časopis FOR MEN - Investícia na štyroch kolesách
Časopis FOR MEN - Investícia na štyroch kolesách
Časopis FOR MEN - Investícia na štyroch kolesách
Časopis FOR MEN - Investícia na štyroch kolesách
Časopis FOR MEN - Investícia na štyroch kolesách
Časopis FOR MEN - Investícia na štyroch kolesách
Časopis FOR MEN - Investícia na štyroch kolesách

Reklamní partneri

Art / Designart-designInstagram BiznisinstagrambiznisEkonomikaekonomikaLifestylelifestyleKariérakarieraMódamodaFitnessfitnessZaujímavostizaujimavostiAuto-Motoauto-motoKultúrakulturaGadgetygadgetyŠportsportHistóriahistoriaTechnotechnoCover Storycover-storyCestovaniecestovanieVIPvipZa a Protiza-a-protiFood and Drinkfood-and-drinkRecenzierecenzieKvízkvizKalokagatiakalokagatiaPsychológiapsychologiaKeď budem veľkýked-budem-velkyTop Gastrotop-gastroFood Pornfood-pornBiznisbiznisDrink mesiacadrink-mesiacaRealityrealityReal Talkreal-talkSvetsvetsidejadranreality.jpghttp://jadran-reality.skyessidedubaisolutions.jpghttps://www.dubaisolutions.skyesallmagazine_nameČasopis FOR MENallmagazine_legendInteligentný sprievodca svetom mužaallurl_facebookhttps://www.facebook.com/formencasopis/allinzercia_pdfFORMEN_mediakit_SVK_2021.pdfxallcounter_pages100allcounter_issues6allcounter_print15000allcounter_online5000allurl_instagramhttps://www.instagram.com/formen_sk/allseo_descriptionČasopis FOR MEN je dvojmesačník určený úspešnému, cieľavedomému a duchom mladému mužovi, ktorý sa socioekonomicky radí do skupiny s nadpriemernými príjmami.
19investicia-na-styroch-kolesachInvestícia na štyroch kolesách18nonoAk by to bolo jednoduché, robil by to každý. Známa múdrosť obzvlášť platí pri investíciách do zberateľských a investičných áut. My sme nazreli za oponu tohto sveta. Je to skutočne poriadne náročná zábava. <p>Na dražbe vyhlásenej aukčnej spoločnosti RM Sotheby‘s v Monterey padol v roku 2018 jeden z rekordov automobilového sveta. Dražobné kladivko tu odkleplo sumu viac ako 48,4 milióna amerických dolárov za 1962 Ferrari 250 GTO. Tohto miláčika predtým celých dvadsať rokov vlastnil milovník Ferrari a veteránov Dr. Gregory Whitten. Motolegendu na dražbu priviezol päťnásobný víťaz Le Mans Derek Bell a hneď prvá suma, ktorá bola za športiak ponúknutá, vyrážala dych. Bolo to 35 miliónov dolárov. Nasledoval približne desaťminútový nervydrásajúci boj, ktorý skončil ešte o trinásť miliónov vyššie. Táto suma prekonala dovtedajší rekord o celých desať miliónov dolárov. Ak by sme pátrali po ďalších rekordoch spojených s predajom automobilov, tak by sme sa zastavili v roku 2020, keď sa v online dražbe predalo 2001 Ferrari za viac ako 4 milióny dolárov. Čo je síce stále poriadne vysoké číslo, no nie je to až taký šok. Tým je údajný súkromný predaj tajomného modelu zberateľského automobilu, ktorého cena sa vyšplhala na 50 miliónov dolárov. Čo z týchto šialene drahých predajov štvorkolesových tátošov dokážeme vyčítať?&nbsp;</p><p><strong>Investovanie do automobilov je extrémne emocionálna a trendová záležitosť.</strong></p><h3>CENY PODĽA INDEXOV&nbsp;</h3><p>Investovanie do automobilov je extrémne emocionálna a trendová záležitosť. Samozrejme, aj tu existujú pravidlá a snaha o nastavenie aspoň nejakých regulácií. Historic Automobile Group International (HAGI) je nezávislý investičný výskumný dom a think tank, ktorý sa venuje klasickým zberateľským automobilom. Ponúka indexy, ktoré približujú investovanie do áut tradičným investičným komoditám ako zlato alebo ropa. Tieto indexy sú pravidelne publikované vo vyhlásených médiách. HAGI P sa venuje Porsche, HAGI F má na starosti Ferrari a HAGI MBCI zas modely Mercedes-Benz. Áno, tušíte správne, práve toto sú najžiadanejšie indexy vo svete automobilových investorov. Ak by sme hľadali ďalšie záchytné body, podľa čoho investovať do automobilov, prišli by sme aj k značkám ako Rolls-Royce a Bentley. V niektorých prípadoch sú modely týchto automobiliek zárukou zhodnotenia investície.&nbsp;</p><p><strong>Američania na ostrov v 40. A 50. Rokoch 20. Storočia vo veľkom exportovali modely takých zvučných mien ako Chevrolet, Ford, Pontiac, Buick, Dodge, Plymouth alebo Studebaker.</strong></p><h3>KUBA – RAJ INVESTIČNÝCH ÁUT</h3><p>Úprimne však treba povedať, že ak by ste chceli na automobilovej investícii skutočne zarobiť, mali by ste hodiť všetky pravidlá za hlavu a sledovať najmä trendy. Spomeniete si ešte na prvé filmy série Fast and Furious? Staršie Hondy sa po týchto snímkach predávali ako teplé rožky. Stačilo, aby Honda ponúkla dobrý výkon, v ideálnom prípade nepochádzala z pásu, bola garážovaná, jej tachometer ukazoval rozumné číslo a auto stále spoľahlivo jazdilo a nezožralo aj trávu so zvodidlom. Znie to ako poriadne náročný zoznam? Ak sa zamyslíte, potenciálny investor vlastne len nechcel kupovať vrak. Investičné trendy nemusia byť nastavené len populárnymi filmami. V podstate stačí, aby sa o konkrétny model automobilu začala zaujímať dostatočne veľká skupina ľudí, a cena sa začne hýbať smerom k zaujímavému zhodnoteniu. Správne tušíte, že takto sa môžu zhodnotiť aj autá z pásovej výroby. Avšak nie z tej úplne najmasovejšej. Hoci to bude znieť trochu zvláštne, túto podmienku spĺňajú aj dobre známe veterány, ktoré sú jedným zo symbolov Kuby. Američania na ostrov v 40. a 50. rokoch 20. storočia vo veľkom exportovali modely takých zvučných mien ako Chevrolet, Ford, Pontiac, Buick, Dodge, Plymouth alebo Studebaker. Po kubánskej revolúcii Spojené štáty americké uvalili na export embargo a Kuba je dnes vďaka politickej situácii v podstate živým múzeom klasických amerických automobilov, ktoré sú v perfektnom stave, plne funkčné a majú obrovskú hodnotu. Už len vymyslieť, ako jedného z týchto krásavcov legálne dostať do Európy.&nbsp;</p><h3>STAROSTLIVOSŤ ZNAČNE NAVÝŠI NÁKLADY&nbsp;</h3><p>V článku o investičných automobiloch neobchádzame klasické veterány so zlým úmyslom. Táto automobilová téma je v skutočnosti záležitosťou nadšencov, ktorí často priznávajú, že historické automobily nie sú z pohľadu investícií až takou zaujímavou kategóriou. Hodnotu historického alebo klasického auta ovplyvňuje celý rad faktorov: počet vyrobených kusov, koľko ich je aktuálne a vôbec na trhu, najazdené kilometre, stav vozidla alebo do akej miery je automobil pôvodný. V článkoch publikovaných tento rok odborníci odporúčajú investovať do zaujímavých modelov z 80. a 90. rokov 20. storočia. Tiež sa údajne oplatí venovať pozornosť modelom Lamborghini alebo Mercedesom SL zo 70. rokov. Do úvahy však treba brať aj to, že samotná starostlivosť o investičný kúsok stojí nemalé peniaze. Predstavte si, že potrebujete opraviť poťah. Aby sa hodnota automobilu zachovala, prípadne ešte narástla, musí sa použiť pôvodný materiál, ktorý bude zapracovaný pôvodnými technikami výroby. Aj pri maličkostiach tak môžete do veterána vraziť peniaze, ktoré ďaleko prekročia jeho potenciálnu predajnú cenu.&nbsp;</p><h3>AJ PRENÁJOM JE INVESTÍCIA</h3><p>S ohľadom na tieto skutočnosti by sa možno oplatilo poohliadnuť skôr po raritných autách alebo modeloch po celebritách. Do prvej skupiny patria napríklad Aston Martin V8 Vantage alebo Porsche 993 Carrera 2. Spoľahlivo ich spoznáme podľa šialenej ceny a okamžitého predaja, ak sa niekde objavia. Autá po celebritách, obzvlášť po tých motošportových, môžu mať tiež pridanú hodnotu. Existujú zberatelia, ktorí obľubujú vozidlá diktátorov, špeciálne upravené modely alebo kúsky s nízkym výrobným číslom. Mimochodom, ak vás investovanie do zaujímavých automobilov láka, neznamená to, že sa musíte vŕtať v ďalekej histórii. Stačí si zaobstarať ten správny model Porche 911 a začať ho prenajímať. Milovníci luxusných a nevšedných áut nemusia mať vždy potrebu ich priamo vlastniť, svoje chúťky dokážu uspokojiť aj niekoľkodňovou jazdou. V prípade tohto investovania však treba myslieť na to, že samotná prevádzka požičiavaných áut bude tvoriť zásadnú položku vášho mesačného vyúčtovania.</p>8no0000-00-00for-men-2021-12-2022-0112/2021-01/20222021-12-09<h3>Milí čitatelia,&nbsp;</h3><p>som veľmi rada, že sa Vám môžem prihovoriť z posledného tohtoročného čísla. Aj keď je momentálna situácia v našej krajine kritická, pevne verím, že sa zlepší. Povedzme si na rovinu, nálada v spoločnosti je veľmi napätá, ľudia sa hádajú o očkovaní a nervozitu cítiť na každej strane. Držme si preto palce a verme, že tak ako po daždi vždy vyjde slnko, aj táto doba čoskoro pominie, posilní nás a o pár mesiacov ostane už iba v nepríjemných spomienkach. Zatiaľ si môžeme život čo najviac spríjemniť – a to dokonca aj za hranicami. Spomedzi bezpečných destinácií s dobrou pandemickou situáciou (80 – 90 prípadov denne) sa môžete ísť ohriať napríklad aj do Spojených arabských emirátov, ktoré sú hlavnou témou tohto čísla. Pozrieme sa na život, podnikanie aj nehnuteľnosti v tejto krajine a tento zaujímavý prehľad doplníme rozhovorom s Miroslavou Valovičovou, šéfkou nášho Slovenského pavilónu na EXPO 2020 v Dubaji. EXPO do dnešného dňa navštívili už viac ako štyri milióny ľudí. Budeme sa venovať aj nehnuteľnostiam na Slovensku, presnejšie tomu, ako do nich rozumne investovať a získať tak pravidelný príjem pomocou spoločnosti Invest in Slovakia. V aktuálnom čísle sa venujeme množstvu zaujímavých tém: od kariéry a psychológie cez ekonomiku, autá až po rozhovory so zaujímavými ľuďmi – každý si v ňom určite nájde kúsok seba.&nbsp;</p><p>Keďže práve v rukách držíte posledné číslo v roku, dovoľte mi poďakovať sa všetkým ľudom, bez ktorých by tento časopis neexistoval. V prvom rade sa chcem poďakovať majiteľom a partnerom spoločnosti, pretože bez nich by sme tu ani neboli. Zároveň ďakujem celému tímu a v neposlednom rade aj všetkým našim klientom a čitateľom – my všetci totiž tvoríme jeden celok, tím FORMEN.&nbsp;</p><p>Vopred Vám želám príjemné a pokojné prežitie vianočných sviatkov a veľa úspechov v novom roku. Na rozlúčku už len pár slov Henryho Forda: „Pokiaľ chcete urobiť pre svet viac, než svet robí pre vás – to je úspech.“</p>yesAuto-Motoauto-moto
ked-forma-vitazi-dizajn-verzus-praktickostKeď forma víťazí dizajn verzus praktickosť12for-men-2020-10
bugatti-nacka-superlativova-tradiciiBugatti - načka superlatívova tradícií8for-men-2020-05
vo-svete-inteligentnych-autVo svete inteligentných áut18for-men-2021-09-10
film-duna.prva-castFilm - Duna - prvá časť19for-men-2021-12-2022-01
duplikatDuplikát19for-men-2021-12-2022-01
zimne-gumyZimné gumy19for-men-2021-12-2022-01