Časopis FOR MEN - Jesennej móde dominujú káro, pepito a úplet

Jesennej móde dominujú káro, pepito a úplet

Móda14. september 2020 Vyšlo v čísle: 09/2020

Miro Ondruš vo svojom módnom salóne miro.moda preferuje najmä individuálny prístup. Tvrdí totiž, že dobrý chýr letí ďaleko, ale zlý ešte ďalej. Už 30 rokov oblieka úspešných mužov a radí, ako byť trendy. Na jeseň odporúča vrátiť do šatníka rolák a vyskúšať úpletové materiály a vysoké topánky.

facebook: MIRO.MODA
instagram: SK.MIRO.MODA

Trnavská cesta 106, Bratislava


Ako je ladená pánska kolekcia na jeseň a zimu? 

Mottom jesennej módy je „vášnivý muž“. Svetoví módni dizajnéri vytvorili kolekcie, ktoré zvýrazňujú muža, nabádajú ho, aby bol farebne zladený. Farbám dominujú dve – šedá a tmavomodrá, najmä klasická bankárska. Medzi vzormi vidíme káro a do popredia sa tlačí pepito. 

Čo sa teda bude nosiť? Začnime oblekmi. 

Záleží na príležitosti. V biznis móde to budú klasické jednoradové obleky s dvoma gombíkmi. Farebnosť sa prejaví v samostatných sakách, ktoré sú ušité zo zaujímavých materiálov. Dosiaľ prevládali zmesi vlny, teraz sa do popredia tlačia úplety, pri ktorých sa kladie dôraz na pohodlie zákazníka. Muži ich obľubujú čoraz viac. Ten, kto vyskúša úpletové sako, ho už viac nevyzlečie. Cíti sa v ňom totiž tak komfortne, ako keby mal na sebe sveter. Úplet sa nekrčí, dobre sa v ňom cestuje, nikde netlačí ani neťahá. Úpletové obleky si obľúbili najmä mladí zákazníci. 

Pravdepodobne sa dajú využiť aj na voľný čas, však? 

Samozrejme. Stačí ich len skombinovať s kvalitnými nohavicami, džínsami alebo chinos. Lídrom vo výrobe chinos je firma Pierre Cardin, ktorá vytvorila rad Future Flex. V týchto nohaviciach máte pocit, ako keby ste na sebe mali tepláky. Chinos aj džínsy sa nosia s vyhrnutými manžetami. Možno budete prekvapení, ale tie sa objavujú aj pri klasických oblekových nohaviciach, kde vidíme až štvorcentimetrové manžety. Slovenskí muži tento typ nohavíc zatiaľ riadne neobjavili, ale medzi Francúzmi a Talianmi sú veľmi trendy. 

Na jar sme si v pánskych kolekciách všimli vestičky. Zostávajú v móde alebo už majú to najlepšie za sebou? 

Vestičky sú nevyhnutným módnym kúskom a súčasťou oblekov aj voľnočasových modelov. Sú veselé, vyrobené z pohodlných úpletových materiálov, ale aj z ľanu. Zvýrazňujú individuálny imidž zákazníka. Opäť vidíme, že dominujú hlavné línie šedej a tmavomodrej, ale objavujú sa aj bordová, olivová, camel, oriešková, slonovinová alebo tabaková. 

Úplet sa nekrčí, dobre sa v ňom cestuje, netlačí ani neťahá. Úpletové obleky si obľúbili najmä mladí zákazníci.

V lete sme zaznamenali veľký návrat širokých havajských košieľ. Na jeseň sa situácia zrejme upokojí a páni sa vrátia k elegantnejším modelom. 

S havajskou košeľou sme sa už rozlúčili, toto leto to bol zaujímavý retro prvok. Na jeseň sa vráti elegancia. Napríklad značka Pierre Cardin sa pustila do výroby bavlnených úpletových košieľ, ktoré sa výborne hodia k elastickému saku. Zákazníci si tieto modely veľmi obľúbili, pretože takáto košeľa im pripomína pohodlné tričko. Klasické košele sú stále decentne jednofarebné. V casual línii sa objavujú hravé a farebné vzory, napríklad drobné lístky. 

Je kravata stále nevyhnutnou súčasťou biznisovej módy? 

Kravata je spolu s vreckovkou nevyhnutnou súčasťou sviatočnej línie, ktorá sa nosí na svadby, plesy a vysoko formálne spoločenské udalosti. V biznis looku je kvalitná hodvábna kravata žiadaná. Stále ide o prvok, ktorý by si mali politici aj podnikatelia jednoznačne zachovať. Nemalo by sa od neho upúšťať, pretože kravata dotvára celok. Realita je však naklonená pohodliu. Rozumiem tomu, že v lete manažéri nechcú mať sako ani kravatu, ale na jeseň by sa k nim mali vrátiť. V štýle casual je to, samozrejme, uvoľnenejšie a móda sa tvorí trošku inak, kombinuje sa sako s voľnočasovými bavlnenými nohavicami. 

Vestičky sú nevyhnutným módnym kúskom a súčasťou oblekov aj voľnočasových modelov.

Na jeseň sa do šatníkov pravidelne vracajú svetre a pulóvre. Udeje sa to aj tento rok? 

Jednoznačne áno. Dominujú roláky a svetre so stojačikom. Tento trend sme videli v zahraničí už počas minulej zimy a som si istý, že tento rok sa prejaví naplno aj na Slovensku. Veľmi módny je aj klasický čierny oblek skombinovaný s čiernym rolákom. Rolák sa vracia v plnej sile, ale ak si ho muž oblečie, nemal by ho už kombinovať so šálom. Nosí sa aj klasický pulóver s okrúhlym alebo véčkovým výstrihom, pod ktorý si stačí obliecť iba obyčajné bavlnené tričko. 

Aké topánky si vybrať na jeseň? 

Jednoznačne členkové – týka sa to tenisiek, ale dokonca aj klasických topánok k obleku. Čím vyššie topánky, tým lepšie. Elegantné topánky majú špic, upúšťa sa od klasickej oblúkovej fazóny. Zaviazaná vysoká topánka sa pokojne môže kombinovať s oblekom. V kombinácii s džínsami ju páni nemusia šnurovať, stačí trošku vyhrnúť nohavicu. Pri teniskách pozor: mali by byť jednofarebné, bez vzorov a nápisov, decentné, kvalitné a, samozrejme, čisté. Kladie sa pri nich dôraz na dizajn. Výborné tenisky robí napríklad firma Digel, ktorá dbá na komfort aj dizajn. 

Aké novinky sa objavili vo svete opaskov? 

Na jeseň a v zime zostávame pri opaskoch, ktoré sú klasicky farebne zladené s topánkami. Platí to pri oblekových aj voľnočasových outfitoch. Pracky sú plné a vysoko leštené. 

Na jeseň k vám už určite budú chodiť mladí chlapci, ktorí sa chystajú na stužkovú. Čo im odporučíte? 

Chlapci majú fóbiu z toho, že si budú musieť obliecť taký istý oblek ako ich otcovia. Sú v strese, ale my ich vždy vrelo privítame a ubezpečíme ich, že sa nemusia ničoho obávať. Náš prístup je osobný, individuálny, v showroome miro.moda chceme, aby nakupovanie bolo zážitkom. Už dva roky predávame rady úpletových oblekov a mladí páni si ich nevedia vynachváliť. Ak si ich vyskúšajú, tak si ich spravidla aj kúpia, už nič iné nechcú. Na jeseň prídu úpletové obleky v štyroch nosných farbách – šedej, modrej, čiernej a olivovozelenej. Máme módne strihy pre štíhlych mužov, ktoré sa absolútne odlišujú od klasických oblekov. Košeľu odporúčame tón v tóne, teda k čiernemu obleku čierna, k modrému modrá a mimoriadne trendy je olivová. 

Chlapci asi budú kričať: „Kravatu nie!“ Čo s tým? 

Ak si oblečú úpletovú košeľu, k nej kravata nepatrí. Ak sa však rozhodnú pre klasickú košeľu, tak by si mali dať úzku kravatu. K takémuto looku sa výborne hodia biele tenisky. 

Patria vôbec tenisky na stužkovú? Nie je to faux pas? 

Nemusí to byť faux pas, ak sa takto dohodne celá trieda či škola. Ak budú trvať na klasickej verzii, tak im odporučíme oblekové topánky, ale opäť – veľmi pohodlné. Móda mladých môže byť pokojne vo voľnejšom štýle. 

Predpokladám, že stále platí, že sa netreba bezhlavo hnať za trendmi, ale máme skôr dbať na to, čo sa nám hodí. 

A presne na to sme tu my. Spoznáme klienta, jeho výraz tváre, pokožku, vlasy, postavu, životný štýl, pracovné zaradenie a, samozrejme, zaujímame sa aj o príležitosť, na ktorú sa chce obliecť. Šaty robia človeka, na tom sa nič nemení. Našou prioritou však je individuálnosť klienta, ktorá musí stáť nad módnosťou. Ak sa klientovi niečo nehodí, otvorene mu to poviem. Už 30 rokov obliekam úspešných mužov a musím im hovoriť pravdu. Iba spokojný zákazník bude šíriť naše dobré meno. Dobrý chýr totiž letí ďaleko, ale zlý ešte ďalej.

Galéria obrázkov

Časopis FOR MEN - Jesennej móde dominujú káro, pepito a úplet
Časopis FOR MEN - Jesennej móde dominujú káro, pepito a úplet
Časopis FOR MEN - Jesennej móde dominujú káro, pepito a úplet
Časopis FOR MEN - Jesennej móde dominujú káro, pepito a úplet
Časopis FOR MEN - Jesennej móde dominujú káro, pepito a úplet
Časopis FOR MEN - Jesennej móde dominujú káro, pepito a úplet
Časopis FOR MEN - Jesennej móde dominujú káro, pepito a úplet

Reklamní partneri

Art / Designart-designInstagram BiznisinstagrambiznisEkonomikaekonomikaLifestylelifestyleKariérakarieraMódamodaFitnessfitnessZaujímavostizaujimavostiAuto-Motoauto-motoKultúrakulturaGadgetygadgetyŠportsportHistóriahistoriaTechnotechnoCover Storycover-storyCestovaniecestovanieVIPvipZa a Protiza-a-protiFood and Drinkfood-and-drinkRecenzierecenzieKvízkvizKalokagatiakalokagatiaPsychológiapsychologiaKeď budem veľkýked-budem-velkyTop Gastrotop-gastroFood Pornfood-pornBiznisbiznisDrink mesiacadrink-mesiacaRealityrealityReal Talkreal-talkSvetsvetsidejadranreality.jpghttp://jadran-reality.skyessidedubaisolutions.jpghttps://www.dubaisolutions.skyesallmagazine_nameČasopis FOR MENallmagazine_legendInteligentný sprievodca svetom mužaallurl_facebookhttps://www.facebook.com/formencasopis/allinzercia_pdfFORMEN_mediakit_SVK_2021.pdfxallcounter_pages100allcounter_issues6allcounter_print15000allcounter_online5000allurl_instagramhttps://www.instagram.com/formen_sk/allseo_descriptionČasopis FOR MEN je dvojmesačník určený úspešnému, cieľavedomému a duchom mladému mužovi, ktorý sa socioekonomicky radí do skupiny s nadpriemernými príjmami.
11jesennej-mode-dominuju-karo-pepito-a-upletJesennej móde dominujú káro, pepito a úplet15yesnoMiro Ondruš vo svojom módnom salóne miro.moda preferuje najmä individuálny prístup. Tvrdí totiž, že dobrý chýr letí ďaleko, ale zlý ešte ďalej. Už 30 rokov oblieka úspešných mužov a radí, ako byť trendy. Na jeseň odporúča vrátiť do šatníka rolák a vyskúšať úpletové materiály a vysoké topánky. <p><strong>facebook: MIRO.MODA<br>instagram: SK.MIRO.MODA</strong></p><p><strong>Trnavská cesta 106, Bratislava</strong></p><p><br></p><p><strong>Ako je ladená pánska kolekcia na jeseň a zimu?&nbsp;</strong></p><p>Mottom jesennej módy je „vášnivý muž“. Svetoví módni dizajnéri vytvorili kolekcie, ktoré zvýrazňujú muža, nabádajú ho, aby bol farebne zladený. Farbám dominujú dve – šedá a tmavomodrá, najmä klasická bankárska. Medzi vzormi vidíme káro a do popredia sa tlačí pepito.&nbsp;</p><p><strong>Čo sa teda bude nosiť?&nbsp;</strong><strong>Začnime oblekmi.&nbsp;</strong></p><p>Záleží na príležitosti. V biznis móde to budú klasické jednoradové obleky s dvoma gombíkmi. Farebnosť sa prejaví v samostatných sakách, ktoré sú ušité zo zaujímavých materiálov. Dosiaľ prevládali zmesi vlny, teraz sa do popredia tlačia úplety, pri ktorých sa kladie dôraz na pohodlie zákazníka. Muži ich obľubujú čoraz viac. Ten, kto vyskúša úpletové sako, ho už viac nevyzlečie. Cíti sa v ňom totiž tak komfortne, ako keby mal na sebe sveter. Úplet sa nekrčí, dobre sa v ňom cestuje, nikde netlačí ani neťahá. Úpletové obleky si obľúbili najmä mladí zákazníci.&nbsp;</p><p><strong>Pravdepodobne sa dajú využiť aj na voľný čas, však?&nbsp;</strong></p><p>Samozrejme. Stačí ich len skombinovať s kvalitnými nohavicami, džínsami alebo chinos. Lídrom vo výrobe chinos je firma Pierre Cardin, ktorá vytvorila rad Future Flex. V týchto nohaviciach máte pocit, ako keby ste na sebe mali tepláky. Chinos aj džínsy sa nosia s vyhrnutými manžetami. Možno budete prekvapení, ale tie sa objavujú aj pri klasických oblekových nohaviciach, kde vidíme až štvorcentimetrové manžety. Slovenskí muži tento typ nohavíc zatiaľ riadne neobjavili, ale medzi Francúzmi a Talianmi sú veľmi trendy.&nbsp;</p><p><strong>Na jar sme si v pánskych kolekciách všimli vestičky. Zostávajú v móde alebo už majú to najlepšie za sebou?</strong>&nbsp;</p><p>Vestičky sú nevyhnutným módnym kúskom a súčasťou oblekov aj voľnočasových modelov. Sú veselé, vyrobené z pohodlných úpletových materiálov, ale aj z ľanu. Zvýrazňujú individuálny imidž zákazníka. Opäť vidíme, že dominujú hlavné línie šedej a tmavomodrej, ale objavujú sa aj bordová, olivová, camel, oriešková, slonovinová alebo tabaková.&nbsp;</p><p><strong>Úplet sa nekrčí, dobre sa v ňom cestuje, netlačí ani neťahá. Úpletové obleky si obľúbili najmä mladí zákazníci.</strong></p><p><strong>V lete sme zaznamenali veľký návrat širokých havajských košieľ. Na jeseň sa situácia zrejme upokojí a páni sa vrátia k elegantnejším modelom.&nbsp;</strong></p><p>S havajskou košeľou sme sa už rozlúčili, toto leto to bol zaujímavý retro prvok. Na jeseň sa vráti elegancia. Napríklad značka Pierre Cardin sa pustila do výroby bavlnených úpletových košieľ, ktoré sa výborne hodia k elastickému saku. Zákazníci si tieto modely veľmi obľúbili, pretože takáto košeľa im pripomína pohodlné tričko. Klasické košele sú stále decentne jednofarebné. V casual línii sa objavujú hravé a farebné vzory, napríklad drobné lístky.&nbsp;</p><p><strong>Je kravata stále nevyhnutnou súčasťou biznisovej módy?&nbsp;</strong></p><p>Kravata je spolu s vreckovkou nevyhnutnou súčasťou sviatočnej línie, ktorá sa nosí na svadby, plesy a vysoko formálne spoločenské udalosti. V biznis looku je kvalitná hodvábna kravata žiadaná. Stále ide o prvok, ktorý by si mali politici aj podnikatelia jednoznačne zachovať. Nemalo by sa od neho upúšťať, pretože kravata dotvára celok. Realita je však naklonená pohodliu. Rozumiem tomu, že v lete manažéri nechcú mať sako ani kravatu, ale na jeseň by sa k nim mali vrátiť. V štýle casual je to, samozrejme, uvoľnenejšie a móda sa tvorí trošku inak, kombinuje sa sako s voľnočasovými bavlnenými nohavicami.&nbsp;</p><p><strong>Vestičky sú nevyhnutným módnym kúskom a súčasťou oblekov aj voľnočasových modelov.</strong></p><p><strong>Na jeseň sa do šatníkov pravidelne vracajú svetre a pulóvre. Udeje sa to aj tento rok?&nbsp;</strong></p><p>Jednoznačne áno. Dominujú roláky a svetre so stojačikom. Tento trend sme videli v zahraničí už počas minulej zimy a som si istý, že tento rok sa prejaví naplno aj na Slovensku. Veľmi módny je aj klasický čierny oblek skombinovaný s čiernym rolákom. Rolák sa vracia v plnej sile, ale ak si ho muž oblečie, nemal by ho už kombinovať so šálom. Nosí sa aj klasický pulóver s okrúhlym alebo véčkovým výstrihom, pod ktorý si stačí obliecť iba obyčajné bavlnené tričko.&nbsp;</p><p><strong>Aké topánky si vybrať na jeseň?&nbsp;</strong></p><p>Jednoznačne členkové – týka sa to tenisiek, ale dokonca aj klasických topánok k obleku. Čím vyššie topánky, tým lepšie. Elegantné topánky majú špic, upúšťa sa od klasickej oblúkovej fazóny. Zaviazaná vysoká topánka sa pokojne môže kombinovať s oblekom. V kombinácii s džínsami ju páni nemusia šnurovať, stačí trošku vyhrnúť nohavicu. Pri teniskách pozor: mali by byť jednofarebné, bez vzorov a nápisov, decentné, kvalitné a, samozrejme, čisté. Kladie sa pri nich dôraz na dizajn. Výborné tenisky robí napríklad firma Digel, ktorá dbá na komfort aj dizajn.&nbsp;</p><p><strong>Aké novinky sa objavili vo svete opaskov?&nbsp;</strong></p><p>Na jeseň a v zime zostávame pri opaskoch, ktoré sú klasicky farebne zladené s topánkami. Platí to pri oblekových aj voľnočasových outfitoch. Pracky sú plné a vysoko leštené.&nbsp;</p><p><strong>Na jeseň k vám už určite budú chodiť mladí chlapci, ktorí sa chystajú na stužkovú. Čo im odporučíte?</strong>&nbsp;</p><p>Chlapci majú fóbiu z toho, že si budú musieť obliecť taký istý oblek ako ich otcovia. Sú v strese, ale my ich vždy vrelo privítame a ubezpečíme ich, že sa nemusia ničoho obávať. Náš prístup je osobný, individuálny, v showroome miro.moda chceme, aby nakupovanie bolo zážitkom. Už dva roky predávame rady úpletových oblekov a mladí páni si ich nevedia vynachváliť. Ak si ich vyskúšajú, tak si ich spravidla aj kúpia, už nič iné nechcú. Na jeseň prídu úpletové obleky v štyroch nosných farbách – šedej, modrej, čiernej a olivovozelenej. Máme módne strihy pre štíhlych mužov, ktoré sa absolútne odlišujú od klasických oblekov. Košeľu odporúčame tón v tóne, teda k čiernemu obleku čierna, k modrému modrá a mimoriadne trendy je olivová.&nbsp;</p><p><strong>Chlapci asi budú kričať: „Kravatu nie!“ Čo s tým?</strong>&nbsp;</p><p>Ak si oblečú úpletovú košeľu, k nej kravata nepatrí. Ak sa však rozhodnú pre klasickú košeľu, tak by si mali dať úzku kravatu. K takémuto looku sa výborne hodia biele tenisky.&nbsp;</p><p><strong>Patria vôbec tenisky na stužkovú? Nie je to faux pas?&nbsp;</strong></p><p>Nemusí to byť faux pas, ak sa takto dohodne celá trieda či škola. Ak budú trvať na klasickej verzii, tak im odporučíme oblekové topánky, ale opäť – veľmi pohodlné. Móda mladých môže byť pokojne vo voľnejšom štýle.&nbsp;</p><p><strong>Predpokladám, že stále platí, že sa netreba bezhlavo hnať za trendmi, ale máme skôr dbať na to, čo sa nám hodí.&nbsp;</strong></p><p>A presne na to sme tu my. Spoznáme klienta, jeho výraz tváre, pokožku, vlasy, postavu, životný štýl, pracovné zaradenie a, samozrejme, zaujímame sa aj o príležitosť, na ktorú sa chce obliecť. Šaty robia človeka, na tom sa nič nemení. Našou prioritou však je individuálnosť klienta, ktorá musí stáť nad módnosťou. Ak sa klientovi niečo nehodí, otvorene mu to poviem. Už 30 rokov obliekam úspešných mužov a musím im hovoriť pravdu. Iba spokojný zákazník bude šíriť naše dobré meno. Dobrý chýr totiž letí ďaleko, ale zlý ešte ďalej.</p>7no0000-00-00for-men-2020-0909/20202020-09-14<h3>Milí čitatelia,</h3><p>veľmi ma teší, že sa vám po takmer dvojmesačnejprestávke môžem opäť prihovoriť z vášho obľúbenéhočasopisu. Leto prešlo ako voda, školské prázdninya dovolenky sa skončili a my sa znova vraciame do starýchpracovných koľají. Priznám sa, že toto obdobie jepre mňa vždy trochu zvláštne. Na jednej strane smútokz konca voľna, pohody a tepla, na druhej strane sa užteším na pracovné výzvy. Samozrejme, september je ajvstupom do školského roka, všetkým sa nám teda naplnozačínajú každodenné starosti a radosti, ale zároveňmá človek posledné štyri mesiace v roku na to, aby dokončil,čo zatiaľ nestihol, splnil svoje plány a stanovil siďalšie ciele.</p><p>Pripomeňme si slová amerického motivačného rečníkaZiga Ziglara: „Nie je ani také dôležité, čo dosiahnutímcieľov získame, ale kým sa počas tejto cesty staneme.“Aj keď vás čaká náročný záver vyčerpávajúceho roka,nezabúdajte na dôležité veci v živote – rodinu, zdravieči relax, pri ktorom vám pomôže aj náš časopis.Človekom, ktorý sústavne ide za svojím cieľom a tvrdona ňom pracuje, je určite Marek Hamšík – zdobí titulkunášho aktuálneho čísla. V rozhovore s ním sa dočítatezaujímavosti o jeho živote, podnikaní či pôsobenív ďalekej Číne. V ekonomickej rubrike sa pozriemena najvýznamnejšie sociálne siete súčasnosti, v rozhovorezo sveta biznisu vám prinesieme inšpiratívnenázory majiteľa spoločnosti Martech Ivana Tánczosa,priblížime si aj rodinný podnik Gatto Matto, novinkyzo sveta módy predstaví miro.moda. Chýbať nebudúani obľúbené rubriky keď budem veľký, auto-moto, aleboza a proti či vedomostný test.</p><p>Pevne verím, že sa vám septembrové číslo bude páčiťa nájdete v ňom množstvo atraktívnych článkov. Aknaozaj platí, že skutočný cieľ je cesta, tak za celý náštím dúfam, že vás na nej budeme naďalej sprevádzaťa vaše voľné chvíle obohatíme nielen o zábavu, ale ajo prínosné informácie. Dovidenia zas o mesiac.</p>yesMódamoda
marco-mirelliMarco Mirelli - Spoločenské odevy na mieru1for-men-2020-01
konstanty-a-premenne-panskej-mody-na-zimuKonštanty a premenné pánskej módy na zimu14for-men-2020-12
znacka-ktora-roztancovala-cele-slovensko-oslavuje-8-narodeninyZnačka, ktorá roztancovala celé slovensko oslavuje 8. narodeniny9for-men-2020-06
chyba-vam-pohoda-pri-mori-doprajte-si-ju-u-talianaChýba vám pohoda pri mori? Doprajte si ju u taliana11for-men-2020-09
technologicke-firmy-naberaju-druhy-dychTechnologické firmy naberajú druhý dych11for-men-2020-09
film-greyhoundFilm - Greyhound11for-men-2020-09