Tenisky, ktoré vám zarobia peniaze
Móda • 13. február 2020 • Vyšlo v čísle: 02/2020Žijeme v ére tenisiek. Už dávno to nie je obuv na basketbal, tenis či behanie, je to módny trend, doplnok, hobby, zberateľský kúsok, ale aj investičný artikel. „Sneakers“, ako všetci teniskoví maniaci na svete nazývajú svoje milované topánky, už objavili aj najväčšie módne luxusné značky.
Pred pár rokmi by vás vysmiali, no dnes sa už aj oni vezú na vlne teniskového šialenstva. Gucci, Prada, Balenciaga, Louis Vuitton – giganti exkluzívneho fashion biznisu sa postavili do priamej konkurencie so zástupcami športového oblečenia ako sú Nike, Puma a Adidas. Táto súťaž robí tenisky ešte atraktívnejšími. Ženy ich nosia k šatám, muži si ich obúvajú ku klasickým oblekom. A stále v nich aj behajú, cvičia, nosia ich do mesta, na turistiku, do reštaurácie, na výlet.
Začalo sa to v Converse
Aby sme dokonale pochopili, prečo dnes ľudí a najmä mužov, fascinujú tenisky, pozrime sa na ich históriu.
V 18. storočí sa začali nosiť pimsoly, univerzálne topánky, ktoré vôbec neriešili ľavú a pravú nohu. V spoločnosti Liverpool Rubber vymysleli plátenky, ktoré boli určené na pláž. Boli pohodlné, ľahké a lacné a okamžite si ich obľúbili tenisti. Druhá polovica 19. storočia by sa dala nazvať aj „zlatou érou vývoja tenisiek“. Charles Eaton založil Etonic, neskôr vznikla známa značka Le Coq Sportif. Začiatkom 20. storočia prichádzajú Conversy. Ich debutovým produktom boli tenisky značky Keds, ktoré sa stali prvými masovo predávanými teniskami na svete. Boli úžasné: pohodlné, moderné a okamžite v predaji porážali svojich európskych konkurentov.
Conversy si obľúbil aj profesionálny basketbalista Chuck Taylor, ktorý priamo s dizajnérmi značky vyvíjal ideálne topánky pre svoj šport. Takto vznikli aj kultové Chuck Taylor All Stars so slávnym podpisom basketbalistu, presne tým, ktorý je na Conversách dodnes.