Časopis FOR MEN - Miro Ondruš: Verím, že nakupovanie má byť zážitok

Miro Ondruš: Verím, že nakupovanie má byť zážitok

Móda20. marec 2020 Vyšlo v čísle: 03/2020

Už takmer tridsať rokov mapuje svet mužskej módy. Jeho showroom na Trnavskej ceste navštevujú známi biznismeni, moderátori, športovci, ale aj všetci tí, ktorí sa radi obliekajú vkusne a štýlovo. Miro Ondruš sa vo svojom podnikaní drží hesla kvalita za dostupnú cenu a skôr, než zaradí novú značku do predaja, najprv ju osobne odskúša.

Ste príkladom podnikateľa, ktorý dokázal citlivo reagovať na trendy doby aj vývoj na trhu. Ako sa Vám podarilo udržať v pánskych šatníkoch dodnes?

Pred dvadsiatimi ôsmimi rokmi sme začínali šitím a oslovovaním nákupných centier. Plynule sme prešli k malopredaju a vytvorili značku OTTO BERG, ktorá sa etablovala nielen na československom trhu, ale expandovala aj do západnej Európy a do Ruska. V istom momente na nás začali odberatelia cenovo tlačiť. Rozhodli sme sa, že nepôjdeme dole s kvalitou a vybudovali sme vlastnú retailovú sieť.

Dnes však idete opačnou cestou…

Po desiatich rokoch úspechu, keď sme prežili aj hospodársku krízu, sme sa s mojím vtedajším spoločníkom rozhodli OTTO BERG odpredať. Ja som sa vrátil k tomu, čo ma viac baví a napĺňa a otvoril som showroom miro.moda. Vidím v tom zmysel a verím, že tak robím slovenských mužov krajšími. Nie je to o peniazoch, ak máte k tomu vzťah, je to jednoducho vidieť.

Stavili ste na všeobecný trend proklientskeho, adresnejšieho prístupu. Funguje to?

Dnes čoraz viac zákazníkov preferuje individuálny prístup v pokojnejšej atmosfére pred ruchom nákupných centier. Slovenskí muži na rozdiel od žien nakupujú obleky spravidla kvôli konkrétnej potrebe, akou zvyčajne býva spoločenská udalosť. Vieme pokryť šesť typov fazón, čo znamená, že vlastne vieme obliecť akýkoľvek typ postavy, vrátane tých nadštandardných alebo úplne atypických.

Ako vyzerá bežná návšteva?

Snažíme sa ponúknuť komfort hneď od úvodu. Pre klientov máme pred predajňou vyhradené parkovacie miesta. Priemerná návšteva, ak potrebujete poradiť, trvá približne hodinku. K dispozícii je kávička, čaj, občerstvenie. Počas tohto času sa vám plne venujeme. Začneme rozhovorom o tom, čo potrebujete a aká je vaša predstava. Následne natypujeme vhodné modely. Samozrejmosťou je aj úprava na mieru, na ktorú máme hranicu dodania 48 hodín. Otvorení sme od 8:00 do 20:00, čím vychádzame v ústrety zaneprázdnenejším zákazníkom. Poskytujeme zároveň službu rezervovania konkrétneho termínu, kde vám vieme dopriať naozaj plný servis a pozornosť. Verím totiž, že nakupovanie má byť zážitkom.

Aké značky vieme u Vás nájsť?

Sme zameraní širokospektrálne a multibrandovo. Módu tvorím aj ja sám pod názvom miro.o, okrem toho prinášame osem nemeckých značiek. Spomeniem napríklad prestížny DIGEL, ktorý ponúka kvalitu a módne trendy. Majú štyri druhy fazón od komfortnej cez slim fit, extra slim fit a modern fit. V princípe vďaka nej dokážeme obliecť skoro každého. Pioneer a Pierre Cardin sú zas orientované na voľný čas. Najmä Pierre Cardin má veľmi dobrú pleťarinu a doplnky. Pioneer je zas denimová značka. Často obliekam športovcov, ktorí majú veľmi radi komfortné nohavice s elastanom a títo výrobcovia ich poskytujú. Okrem toho u nás nájdete: CASAMODA, Venti, pierre cardin, PIONEER, S4 jackets, Schlesinger, COVERT a Cocksox.

Podľa čoho skladáte portfólio ponuky?

Každý výrobca je v niečom špecifický a najlepší. Držíme sa pravidla poskytnúť našim klientom kompletný servis. Preto sme zložili pomer značiek, ktoré sú najlepšie vo svojom zameraní. Každú z nich som predtým, než bola zaradená do predaja odskúšal, tým pádom som volil citlivo, nielen podľa dizajnu, ale aj podľa toho, či som sa v oblečení cítil pohodlne.

Pri košeliach ste stavili na istotu...

CASAMODA je veľký tradičný nemecký výrobca. Pod sebou má navyše divíziu Venti, ktorá je zameraná na mladých. CASAMODA má fazóny komfort a modern fit, ktoré sú vhodnejšie aj pre pevnejšie stavaných, plnoštíhlych mužov a Venti má varianty poloslim, slim a extra slim pre vyšportovanejšie typy, ktoré sú čoraz viac žiadané.

Prvý oblek je symbol vstupu chlapca do serióznejšieho sveta dospelých. Je ťažké obliekať maturantov?

Chlapci majú určitý blok dať sa do klasického obleku, obzvlášť ak idú na spoločenskú udalosť s otcom. Chcú sa výzorovo odlíšiť a zachovať si autenticitu. Špeciálne pri firme DIGEL máme produktový rad, ktorý je im strihovo a materiálovo bližší. Je maximálne komfortný a pripomína tepláky. Mladí muži sú z toho vyslovene nadšení a stres z formálnosti rýchlo opadne. Po týchto outfitoch siahajú často aj športovci.

Vieme sa u vás obliecť naozaj kompletne?

Práve to je našou devízou. Zastupujeme napríklad firmu S4 jackets, ktorá pôsobí na trhu dvadsaťpäť rokov a špecializuje sa na bundy a kabáty. Najnovšie sme získali austrálsku značku spodného prádla a plaviek Cocksox. Je to rodinná firma, používa zaujímavé strihy a materiály, ktoré sú progresívne, vysoko savé a veľmi príjemné na nosenie. Pri topánkach sme stavili na DIGEL. Okrem outfitov na svadby a spoločenské udalosti sa zameriava aj na voľnočasové obleky, svetre a topánky. Sú veľmi trendové a zároveň pohodlné. Môžete ich mať na nohe desať hodín a stále sa v nich cítite ako v papučiach. Do módy však vstupujete aj s autorským rukopisom… Pod značkou miro.o netvorím kolekcie ako návrhár, ale inšpirujem sa módnymi trendmi, ktoré si dávam šiť. Vychádzam viac z nemeckej módy, ktorá je veľmi elegantná, ale skôr konzervatívna. Módnejšie výstrelky a trendy preto hľadám u talianskych návrhárov.

Sú muži už viac otvorení experimentovaniu?

V posledných rokoch je zrejmé, že sa začínajú obliekať veselšie a kombinovať farby. Šedosť socializmu a uniformity, ktorá tu bola dlho prítomná, sa začína vytrácať. Nikdy z nás nebudú Taliani ani Španieli. Sme orientovaní ďaleko konzervatívnejšie a je nám bližšia nemecká alebo francúzska elegantná móda. Ten progres je však výrazný a my sa z toho veľmi tešíme. Medzi zákazníkmi máte množstvo známych ľudí, napriek tomu ste obľúbení aj u nás „smrteľníkov”. Obliekajú sa celebrity ťažšie? Naši klasickí klienti sú podnikatelia, ľudia z bankového a biznis sektoru. Verejne známi klienti sú viac náročnejší. Vyhľadávajú nás, pretože im popri individuálnom prístupe vieme ponúknuť anonymitu. Pred časom sme začali spolupracovať so Slovenským zväzom ľadového hokeja. Zadanie bolo obliecť aj trénerov a realizačné tímy, lebo sú často pod drobnohľadom objektívov a televíznych kamier. Svojím výzorom na majstrovstvách sveta reprezentujú našu krajinu a dokresľujú jej image. Zabezpečujeme im kvalitné obleky a pri športovcoch volíme voľnejšie úpletové saká, elastické košele a tenisky. Radi sa obliekajú tak ako v bežnom živote a využívajú komfortné materiály.

Pre náš časopis ste nafotili sériu s Majkom Spiritom. Aký bol zákazník?

Bolo to veľmi príjemné. Nie je typ, ktorý by chodil dennodenne v obleku, ale aj on ako známy slovenský raper navštevuje podujatia, kde sa vyžaduje spoločenské oblečenie. Spoluprácu sme preto ladili do klasického smokingu, spoločenského obleku, ktorý vie využiť na bankety, a tiež do menej formálneho úpletového saka, ktoré si zamiloval. V kombinácii s elastickými nohavicami, teniskami a tričkom sa cítil úplne prirodzene. Povedal, že toto je outfit, v ktorom sa našiel a rovno si ho zakúpil.

Aké trendy diktuje nadchádzajúca sezóna?

Po dlhšej dobe je jar veľmi farebná, vidieť to na trendoch v košeliach a pestrejších vzoroch. Prím hrajú komfortné materiály. Veľkej popularite sa tešia farebné kára, samostatné saká a vesty – či už ako súčasť oblekov, ale paradoxne ešte viac ako doplnok k rifliam. Farbami leta sú jasné odtiene, napríklad olivová a žltá. Stále viac platí, že oblečením môžu muži podčiarknuť svoju individualitu a osobnosť. A to je našou úlohou. Sme tu preto, aby sme vám pomohli a ukázali, že v akomkoľvek – aj v tom vysoko formálnejšom oblečení, sa môžete cítiť pohodlne a úplne prirodzene.

Sme orientovaní ďaleko konzervatívnejšie a je nám bližšia nemecká alebo francúzska elegantná móda.

Galéria obrázkov

Časopis FOR MEN - Miro Ondruš: Verím, že nakupovanie má byť zážitok
Časopis FOR MEN - Miro Ondruš: Verím, že nakupovanie má byť zážitok
Časopis FOR MEN - Miro Ondruš: Verím, že nakupovanie má byť zážitok
Časopis FOR MEN - Miro Ondruš: Verím, že nakupovanie má byť zážitok
Časopis FOR MEN - Miro Ondruš: Verím, že nakupovanie má byť zážitok
Časopis FOR MEN - Miro Ondruš: Verím, že nakupovanie má byť zážitok

Reklamní partneri

Art / Designart-designInstagram BiznisinstagrambiznisEkonomikaekonomikaLifestylelifestyleKariérakarieraMódamodaFitnessfitnessZaujímavostizaujimavostiAuto-Motoauto-motoKultúrakulturaGadgetygadgetyŠportsportHistóriahistoriaTechnotechnoCover Storycover-storyCestovaniecestovanieVIPvipZa a Protiza-a-protiFood and Drinkfood-and-drinkRecenzierecenzieKvízkvizKalokagatiakalokagatiaPsychológiapsychologiaKeď budem veľkýked-budem-velkyTop Gastrotop-gastroFood Pornfood-pornBiznisbiznisDrink mesiacadrink-mesiacaRealityrealityReal Talkreal-talkSvetsvetsidejadranreality.jpghttp://jadran-reality.skyessidedubaisolutions.jpghttps://www.dubaisolutions.skyesallmagazine_nameČasopis FOR MENallmagazine_legendInteligentný sprievodca svetom mužaallurl_facebookhttps://www.facebook.com/formencasopis/allinzercia_pdfFORMEN_mediakit_SVK_2021.pdfxallcounter_pages100allcounter_issues6allcounter_print15000allcounter_online5000allurl_instagramhttps://www.instagram.com/formen_sk/allseo_descriptionČasopis FOR MEN je dvojmesačník určený úspešnému, cieľavedomému a duchom mladému mužovi, ktorý sa socioekonomicky radí do skupiny s nadpriemernými príjmami.
7miro-ondrus-verim-ze-nakupovanie-ma-byt-zazitokMiro Ondruš: Verím, že nakupovanie má byť zážitok15yesnoUž takmer tridsať rokov mapuje svet mužskej módy. Jeho showroom na Trnavskej ceste navštevujú známi biznismeni, moderátori, športovci, ale aj všetci tí, ktorí sa radi obliekajú vkusne a štýlovo. Miro Ondruš sa vo svojom podnikaní drží hesla kvalita za dostupnú cenu a skôr, než zaradí novú značku do predaja, najprv ju osobne odskúša.<p><strong>Ste príkladom podnikateľa, ktorý dokázal citlivo reagovať na trendy doby aj vývoj na trhu. Ako sa Vám podarilo udržať v pánskych šatníkoch dodnes?</strong></p><p>Pred dvadsiatimi ôsmimi rokmi sme začínali šitím a oslovovaním nákupných centier. Plynule sme prešli k malopredaju a vytvorili značku OTTO BERG, ktorá sa etablovala nielen na československom trhu, ale expandovala aj do západnej Európy a do Ruska. V istom momente na nás začali odberatelia cenovo tlačiť. Rozhodli sme sa, že nepôjdeme dole s kvalitou a vybudovali sme vlastnú retailovú sieť.</p><p><strong>Dnes však idete opačnou cestou…</strong></p><p>Po desiatich rokoch úspechu, keď sme prežili aj hospodársku krízu, sme sa s mojím vtedajším spoločníkom rozhodli OTTO BERG odpredať. Ja som sa vrátil k tomu, čo ma viac baví a napĺňa a otvoril som showroom miro.moda. Vidím v tom zmysel a verím, že tak robím slovenských mužov krajšími. Nie je to o peniazoch, ak máte k tomu vzťah, je to jednoducho vidieť.</p><p><strong>Stavili ste na všeobecný trend proklientskeho, adresnejšieho prístupu. Funguje to?</strong></p><p>Dnes čoraz viac zákazníkov preferuje individuálny prístup v pokojnejšej atmosfére pred ruchom nákupných centier. Slovenskí muži na rozdiel od žien nakupujú obleky spravidla kvôli konkrétnej potrebe, akou zvyčajne býva spoločenská udalosť. Vieme pokryť šesť typov fazón, čo znamená, že vlastne vieme obliecť akýkoľvek typ postavy, vrátane tých nadštandardných alebo úplne atypických.</p><p><strong>Ako vyzerá bežná návšteva?</strong></p><p>Snažíme sa ponúknuť komfort hneď od úvodu. Pre klientov máme pred predajňou vyhradené parkovacie miesta. Priemerná návšteva, ak potrebujete poradiť, trvá približne hodinku. K dispozícii je kávička, čaj, občerstvenie. Počas tohto času sa vám plne venujeme. Začneme rozhovorom o tom, čo potrebujete a aká je vaša predstava. Následne natypujeme vhodné modely. Samozrejmosťou je aj úprava na mieru, na ktorú máme hranicu dodania 48 hodín. Otvorení sme od 8:00 do 20:00, čím vychádzame v ústrety zaneprázdnenejším zákazníkom. Poskytujeme zároveň službu rezervovania konkrétneho termínu, kde vám vieme dopriať naozaj plný servis a pozornosť. Verím totiž, že nakupovanie má byť zážitkom.</p><p><strong>Aké značky vieme u Vás nájsť?</strong></p><p>Sme zameraní širokospektrálne a multibrandovo. Módu tvorím aj ja sám pod názvom miro.o, okrem toho prinášame osem nemeckých značiek. Spomeniem napríklad prestížny DIGEL, ktorý ponúka kvalitu a módne trendy. Majú štyri druhy fazón od komfortnej cez slim fit, extra slim fit a modern fit. V princípe vďaka nej dokážeme obliecť skoro každého. Pioneer a Pierre Cardin sú zas orientované na voľný čas. Najmä Pierre Cardin má veľmi dobrú pleťarinu a doplnky. Pioneer je zas denimová značka. Často obliekam športovcov, ktorí majú veľmi radi komfortné nohavice s elastanom a títo výrobcovia ich poskytujú. Okrem toho u nás nájdete: CASAMODA, Venti, pierre cardin, PIONEER, S4 jackets, Schlesinger, COVERT a Cocksox.</p><p><strong>Podľa čoho skladáte portfólio ponuky?</strong></p><p>Každý výrobca je v niečom špecifický a najlepší. Držíme sa pravidla poskytnúť našim klientom kompletný servis. Preto sme zložili pomer značiek, ktoré sú najlepšie vo svojom zameraní. Každú z nich som predtým, než bola zaradená do predaja odskúšal, tým pádom som volil citlivo, nielen podľa dizajnu, ale aj podľa toho, či som sa v oblečení cítil pohodlne.</p><p><strong>Pri košeliach ste stavili na istotu...</strong></p><p>CASAMODA je veľký tradičný nemecký výrobca. Pod sebou má navyše divíziu Venti, ktorá je zameraná na mladých. CASAMODA má fazóny komfort a modern fit, ktoré sú vhodnejšie aj pre pevnejšie stavaných, plnoštíhlych mužov a Venti má varianty poloslim, slim a extra slim pre vyšportovanejšie typy, ktoré sú čoraz viac žiadané.</p><p><strong>Prvý oblek je symbol vstupu chlapca do serióznejšieho sveta dospelých. Je ťažké obliekať maturantov?</strong></p><p>Chlapci majú určitý blok dať sa do klasického obleku, obzvlášť ak idú na spoločenskú udalosť s otcom. Chcú sa výzorovo odlíšiť a zachovať si autenticitu. Špeciálne pri firme DIGEL máme produktový rad, ktorý je im strihovo a materiálovo bližší. Je maximálne komfortný a pripomína tepláky. Mladí muži sú z toho vyslovene nadšení a stres z formálnosti rýchlo opadne. Po týchto outfitoch siahajú často aj športovci.</p><p><strong>Vieme sa u vás obliecť naozaj kompletne?</strong></p><p>Práve to je našou devízou. Zastupujeme napríklad firmu S4 jackets, ktorá pôsobí na trhu dvadsaťpäť rokov a špecializuje sa na bundy a kabáty. Najnovšie sme získali austrálsku značku spodného prádla a plaviek Cocksox. Je to rodinná firma, používa zaujímavé strihy a materiály, ktoré sú progresívne, vysoko savé a veľmi príjemné na nosenie. Pri topánkach sme stavili na DIGEL. Okrem outfitov na svadby a spoločenské udalosti sa zameriava aj na voľnočasové obleky, svetre a topánky. Sú veľmi trendové a zároveň pohodlné. Môžete ich mať na nohe desať hodín a stále sa v nich cítite ako v papučiach. Do módy však vstupujete aj s autorským rukopisom… Pod značkou miro.o netvorím kolekcie ako návrhár, ale inšpirujem sa módnymi trendmi, ktoré si dávam šiť. Vychádzam viac z nemeckej módy, ktorá je veľmi elegantná, ale skôr konzervatívna. Módnejšie výstrelky a trendy preto hľadám u talianskych návrhárov.</p><p><strong>Sú muži už viac otvorení experimentovaniu?</strong></p><p>V posledných rokoch je zrejmé, že sa začínajú obliekať veselšie a kombinovať farby. Šedosť socializmu a uniformity, ktorá tu bola dlho prítomná, sa začína vytrácať. Nikdy z nás nebudú Taliani ani Španieli. Sme orientovaní ďaleko konzervatívnejšie a je nám bližšia nemecká alebo francúzska elegantná móda. Ten progres je však výrazný a my sa z toho veľmi tešíme. Medzi zákazníkmi máte množstvo známych ľudí, napriek tomu ste obľúbení aj u nás „smrteľníkov”. Obliekajú sa celebrity ťažšie? Naši klasickí klienti sú podnikatelia, ľudia z bankového a biznis sektoru. Verejne známi klienti sú viac náročnejší. Vyhľadávajú nás, pretože im popri individuálnom prístupe vieme ponúknuť anonymitu. Pred časom sme začali spolupracovať so Slovenským zväzom ľadového hokeja. Zadanie bolo obliecť aj trénerov a realizačné tímy, lebo sú často pod drobnohľadom objektívov a televíznych kamier. Svojím výzorom na majstrovstvách sveta reprezentujú našu krajinu a dokresľujú jej image. Zabezpečujeme im kvalitné obleky a pri športovcoch volíme voľnejšie úpletové saká, elastické košele a tenisky. Radi sa obliekajú tak ako v bežnom živote a využívajú komfortné materiály.</p><p><strong>Pre náš časopis ste nafotili sériu s Majkom Spiritom. Aký bol zákazník?</strong></p><p>Bolo to veľmi príjemné. Nie je typ, ktorý by chodil dennodenne v obleku, ale aj on ako známy slovenský raper navštevuje podujatia, kde sa vyžaduje spoločenské oblečenie. Spoluprácu sme preto ladili do klasického smokingu, spoločenského obleku, ktorý vie využiť na bankety, a tiež do menej formálneho úpletového saka, ktoré si zamiloval. V kombinácii s elastickými nohavicami, teniskami a tričkom sa cítil úplne prirodzene. Povedal, že toto je outfit, v ktorom sa našiel a rovno si ho zakúpil.</p><p><strong>Aké trendy diktuje nadchádzajúca sezóna?</strong></p><p>Po dlhšej dobe je jar veľmi farebná, vidieť to na trendoch v košeliach a pestrejších vzoroch. Prím hrajú komfortné materiály. Veľkej popularite sa tešia farebné kára, samostatné saká a vesty – či už ako súčasť oblekov, ale paradoxne ešte viac ako doplnok k rifliam. Farbami leta sú jasné odtiene, napríklad olivová a žltá. Stále viac platí, že oblečením môžu muži podčiarknuť svoju individualitu a osobnosť. A to je našou úlohou. Sme tu preto, aby sme vám pomohli a ukázali, že v akomkoľvek – aj v tom vysoko formálnejšom oblečení, sa môžete cítiť pohodlne a úplne prirodzene.</p><h3>Sme orientovaní ďaleko konzervatívnejšie a je nám bližšia nemecká alebo francúzska elegantná móda.</h3>6no0000-00-00for-men-2020-0303/20202020-03-20<h3>Milí čitatelia,</h3><p>opäť prišiel čas, keď Vás nový Formen teší ešte viac, dobré články, rubriky, zábava a ďaľšie témy, čo to z kariéry aj z rapovej scény. Ekonomika, koronavírus, čaká nás rast či prepad? Každého dnes zaujíma, aký tvrdý bude dopad. Už je marec, cvičiť do plaviek nám treba, ak sa rozhodnete, Imrich Tobiaš je vo fitness trieda, Krásne autá, cestovanie, štýlové jachty a rumy, pri ceste do Chorvátska nezabudnite kuny! Pozrieme sa, či alkohol škodí, nech pijete vonku a či doma, ako stavať úspešný biznis, prezradí influencerka Moma. Všetci smútime, hlavami krútime, opustil nás Kobe, jeden z TOP basketbalistov, aký skóroval v našej dobe. Zvláštny editoriál, pýtate sa prečo? Mám totiž tú česť, privítať na obálke legendu rapu, Majka Spirita z H16! :)</p>yesMódamoda
nedokonalost-sa-dosahuje-najtazsieNedokonalosť sa dosahuje najťažšie17for-men-2021-06-07
modne-trendy-pre-rok-2020Módne trendy pre rok 20204for-men-2020-02
fenomenom-zimy-bude-sakobundaFenoménom zimy bude sakobunda12for-men-2020-10
self-development-sanca-na-svetlejsie-zajtrajskySelf development šanca na svetlejšie zajtrajšky?7for-men-2020-03
ing-nikola-bielekovaIng. Nikola Bieleková7for-men-2020-03
za-vyberom-dobreho-trenera-je-cela-vedaZa výberom dobrého trénera je celá veda7for-men-2020-03