Časopis FOR MEN - Tuning môže byť aj luxus na druhú

Tuning môže byť aj luxus na druhú

Auto-Moto01. apríl 2021 Vyšlo v čísle: 04-05/2021

Možno sa vám to už niekedy stalo. Všimli ste si obľúbený model auta, no niečo vám na ňom nesedelo. Inak ladené prvky, upravené línie, odlišne ukončený výfuk či dokonca priveľká rýchlosť? Úprava automobilov nemusí nutne skončiť ako ukážková „kolotočárina“. Luxusný tuning je umenie, ktoré harmonicky spája výkon a jemný cit pre detail.

Vylepšiť, zapracovať osobnosť majiteľa alebo premeniť sériovo vyrábané auto na absolútny unikát. Takto zrejme premýšľa každý nadšenec automobilového tuningu. Avšak aj tieto na prvý pohľad jednoznačné myšlienkové pochody sa dajú realizovať na viacero spôsobov. A nie vždy to dopadne práve vkusne. Viacerých z vás pri slove tuning istotne napadli krikľavé farby, farebné LED svietiace pásy či až ohyzdné tvary inak vizuálne sympatických automobilov. Presne túto tvár tuningu sčasti nasadila filmová séria Rýchlo a zbesilo. Nič proti nej, sú to vzrušujúce filmy plné krásnych áut, žien a toho správneho hollywoodskeho adrenalínu. Konzervatívny moto fanúšik však po pozretí týchto filmov radšej ostane verný tomu, čo ponúkajú automobilky sériovo, prípadne sa poobhliadne po limitovaných modeloch. Spomeňme však Brabus, podľa viacerých renomovaných motoristických magazínov najlepšiu moto značku roka 2013. Pri nej slovo tuning dostáva úplne iný rozmer. Doslova luxusný. Ako vyzerá svet tohto typu úprav? 

INŠPIROVANÝ SÚKROMNÝM LIETADLOM 

Veľa svetových luxusných tuningových spoločností začínalo ako dielňa, ktorá sa venuje typu úprav, aký sme videli v Rýchlo a zbesilo. Ako príklad môžeme uviesť spoločnosť Lexani. Jej hlavným biznisom sú kolesá. Ak sa na firmu pozriete bližšie, všimnete si dcérsku spoločnosť Lexani Motocars. Tu už celý tuning naberá luxusný tón. LM ponúkajú úpravy na Lincoln, Cadillac či SUV určené pre americký trh – od Toyoty, GMC alebo Mercedesu. Ako príklad uvedieme úpravu The Sky Captain pre Cadillac. Interiér je prepracovaný v štýle súkromného lietadla. Ide o doslova a do písmena prvotriedny luxus. Sedadlá z vyberaných talianskych koží prešité diamantovým vzorom, akcenty interiéru z 24-karátového zlata, obklady zasa z unikátneho čierneho dreva. Tradičné luxusné materiály dopĺňajú prvotriedne technológie od priestorového zvuku cez dotykové obrazovky na ovládanie až po 48-palcový zakrivený LED televízor od Samsungu. 

UPRAVIŤ SA DÁ VŠETKO, NIE VŽDY VŠAK VKUSNE

Premeny už tak dosť luxusných gigantov na kolesách na pojazdné paláce sú skôr doménou amerického trhu. Aj keď nie výhradnou. Prvotriedne tuningové dielne na starom kontinente pracujú v rovnakom pomere na exteriéri a interiéri. V tomto momente je na mieste ozrejmiť si, ako sa vlastne tuning delí. Je to veľmi jednoduché. Vizuálne sa upravuje exteriér aj interiér. Optické úpravy nemusia mať len esteticky príťažlivý charakter, týmto spôsobom sa často vylepšuje aerodynamika automobilu. Performance tuning, teda vylepšenie jazdných vlastností, môže zahŕňať v podstate čokoľvek od preprogramovania riadiacej jednotky cez zlepšenie satia, vylepšenie výfukového systému až po vstrekovanie oxidu dusného. Tu treba mať na pamäti, čo presne chcete úpravami dosiahnuť. Ste skôr nadšenec pouličných stretnutí a nie vždy legálnych pretekov, alebo milovník vyššej školy tuningu, ktorá vám z peňaženky vytiahne výrazne viac prostriedkov? 

V Európe nájdeme tuningové legendy so slušnou históriou. Nemecká spoločnosť ac Schnitzer si svoje meno buduje už tridsať rokov.

AC SCHNITZER MAJÚ AUTO ROKA 2020

V Európe nájdeme tuningové legendy so slušnou históriou. Nemecká spoločnosť AC Schnitzer si svoje meno buduje už tridsať rokov. Pod jej taktovkou sa na vysnívané štvorkolesové tátoše menia modely automobiliek BMW, MINI, Land Rover či Jaguar. Inžinieri a mechanici v správnom pomere vylepšujú a prispôsobujú jazdné vlastnosti a vizuál vozidla. Samozrejme, všetko prebieha presne podľa prianí majiteľa auta. O tom, že AC Schnitzer „ide karta“, svedčí aj ocenenie od magazínu Auto Bild, ktorý vyhlásil BMW M2 Competition s úpravou od tejto dielne za športové auto roka 2020 v kategórii malých a kompaktných áut. AC Schnitzer premieňajú modely M série na ľahšie, rýchlejšie a športovejšie. Ocenený model dosiahol výkon cez 368 kW, teda viac ako 500 koní, krútiaci moment vysoko presiahol 600 Nm, exteriérové úpravy podstatne zlepšili aerodynamické vlastnosti a interiér dostal nádych technologicko-športovej svätyne. 

LEGENDÁRNI NEMCI SA NEBRÁNILI ANI 6x6

V téme luxusného tuningu sa nedá obísť legendárna značka Brabus. Táto dielňa buduje svoje renomé od roku 1977 a špecializuje sa na úpravu modelov Mercedes-Benz, Smart a Maybach. Aj napriek tomu, že ide o nemeckú značku, od ktorej by ste očakávali istú rezervovanosť, na konte má niekoľko modelov so zaslúženým prívlastkom divoké. Kraľuje im Brabus G63 6x6, šesťkolesové monštrum s prívlastkom vojenské. Táto šialenosť má krútiaci moment takmer 1 000 Nm a výkon viac ako 520 kW, teda 700 koní. V praxi to znamená, že na sto kilometrov za hodinu sa dostane za 7,4 sekundy. Pri výrobe boli použité zlato aj uhlíkové vlákna a samostatnú pozornosť si zaslúži výfukový systém. 

NAJRÝCHLEJŠIE KABRIO

Samozrejme, práve tento príklad vybočuje z toho, čo by sme si predstavovali pod rýdzo luxusným tuningom. Aby sme si napravili chuť, pripomeňme si zrejme najluxusnejší model od Brabusu: Brabus Rocket 900 Cabrio. Po úprave dostalo toto auto prívlastok najrýchlejšieho štvormiestneho kabrioletu na svete – nemeckí inžinieri aktualizovali jeho pôvodný V-12 twin-turbo motor z šesťlitrového na 6,2-litrový objem. 

Porsche je pre mnohých v automobilom svete unikátnou lahôdkou. Už jeho originálne modely majú jedinečnú iskru, ktorú len ťažko prekonať.

ŠPORTOVÁ LAHÔDKA NA ZÁVER

Porsche je pre mnohých v automobilom svete unikátnou lahôdkou. Už jeho originálne modely majú jedinečnú iskru, ktorú len ťažko prekonať. No dá sa to. Nemecká spoločnosť TechArt sa špecializuje na tuning modelov z dielne Porsche od roku 1987. Všetky súčiastky, ktoré táto dielňa používa, pochádzajú výhradne z jej vlastnej produkcie. A tá je skutočne bohatá. TechArt totiž upravuje aerodynamické vlastnosti aj dizajn podľa prianí zákazníkov a navyšuje výkon automobilu. Pod rukami špecialistov z tejto dielne sa každé Porsche veľmi elegantne a nenásilne premení na beštiu, ktorá trhá asfalt. Ako príklad môžeme spomenúť Porsche 911 Turbo S, ktoré TechArt prerobili na GTstreet RS. Pod novým označením sa skrýva šesťvalec s objemom 3,8 litra a výkonom až strašidelných 759 koní. Teda viac ako 565 kW. Továrenský model sa pýšil krútiacim momentom 750 Nm, TechArt mu pridali ďalších 170 Nm. Z nuly na 100 km/h sa dostanete za 2,5 sekundy. Túžite po orgazme zo šoférovania? V tomto aute je zaručený!

Galéria obrázkov

Časopis FOR MEN - Tuning môže byť aj luxus na druhú
Časopis FOR MEN - Tuning môže byť aj luxus na druhú
Časopis FOR MEN - Tuning môže byť aj luxus na druhú
Časopis FOR MEN - Tuning môže byť aj luxus na druhú
Časopis FOR MEN - Tuning môže byť aj luxus na druhú
Časopis FOR MEN - Tuning môže byť aj luxus na druhú
Časopis FOR MEN - Tuning môže byť aj luxus na druhú
Časopis FOR MEN - Tuning môže byť aj luxus na druhú
Časopis FOR MEN - Tuning môže byť aj luxus na druhú
Časopis FOR MEN - Tuning môže byť aj luxus na druhú
Časopis FOR MEN - Tuning môže byť aj luxus na druhú
Časopis FOR MEN - Tuning môže byť aj luxus na druhú
Časopis FOR MEN - Tuning môže byť aj luxus na druhú
Časopis FOR MEN - Tuning môže byť aj luxus na druhú

Reklamní partneri

Art / Designart-designInstagram BiznisinstagrambiznisEkonomikaekonomikaLifestylelifestyleKariérakarieraMódamodaFitnessfitnessZaujímavostizaujimavostiAuto-Motoauto-motoKultúrakulturaGadgetygadgetyŠportsportHistóriahistoriaTechnotechnoCover Storycover-storyCestovaniecestovanieVIPvipZa a Protiza-a-protiFood and Drinkfood-and-drinkRecenzierecenzieKvízkvizKalokagatiakalokagatiaPsychológiapsychologiaKeď budem veľkýked-budem-velkyTop Gastrotop-gastroFood Pornfood-pornBiznisbiznisDrink mesiacadrink-mesiacaRealityrealityReal Talkreal-talkSvetsvetsidejadranreality.jpghttp://jadran-reality.skyessidedubaisolutions.jpghttps://www.dubaisolutions.skyesallmagazine_nameČasopis FOR MENallmagazine_legendInteligentný sprievodca svetom mužaallurl_facebookhttps://www.facebook.com/formencasopis/allinzercia_pdfFORMEN_mediakit_SVK_2021.pdfxallcounter_pages100allcounter_issues6allcounter_print15000allcounter_online5000allurl_instagramhttps://www.instagram.com/formen_sk/allseo_descriptionČasopis FOR MEN je dvojmesačník určený úspešnému, cieľavedomému a duchom mladému mužovi, ktorý sa socioekonomicky radí do skupiny s nadpriemernými príjmami.
16tuning-moze-byt-aj-luxus-na-druhuTuning môže byť aj luxus na druhú18nonoMožno sa vám to už niekedy stalo. Všimli ste si obľúbený model auta, no niečo vám na ňom nesedelo. Inak ladené prvky, upravené línie, odlišne ukončený výfuk či dokonca priveľká rýchlosť? Úprava automobilov nemusí nutne skončiť ako ukážková „kolotočárina“. Luxusný tuning je umenie, ktoré harmonicky spája výkon a jemný cit pre detail. <p>Vylepšiť, zapracovať osobnosť majiteľa alebo premeniť sériovo vyrábané auto na absolútny unikát. Takto zrejme premýšľa každý nadšenec automobilového tuningu. Avšak aj tieto na prvý pohľad jednoznačné myšlienkové pochody sa dajú realizovať na viacero spôsobov. A nie vždy to dopadne práve vkusne. Viacerých z vás pri slove tuning istotne napadli krikľavé farby, farebné LED svietiace pásy či až ohyzdné tvary inak vizuálne sympatických automobilov. Presne túto tvár tuningu sčasti nasadila filmová séria Rýchlo a zbesilo. Nič proti nej, sú to vzrušujúce filmy plné krásnych áut, žien a toho správneho hollywoodskeho adrenalínu. Konzervatívny moto fanúšik však po pozretí týchto filmov radšej ostane verný tomu, čo ponúkajú automobilky sériovo, prípadne sa poobhliadne po limitovaných modeloch. Spomeňme však Brabus, podľa viacerých renomovaných motoristických magazínov najlepšiu moto značku roka 2013. Pri nej slovo tuning dostáva úplne iný rozmer. Doslova luxusný. Ako vyzerá svet tohto typu úprav?&nbsp;</p><h3>INŠPIROVANÝ SÚKROMNÝM LIETADLOM&nbsp;</h3><p>Veľa svetových luxusných tuningových spoločností začínalo ako dielňa, ktorá sa venuje typu úprav, aký sme videli v Rýchlo a zbesilo. Ako príklad môžeme uviesť spoločnosť Lexani. Jej hlavným biznisom sú kolesá. Ak sa na firmu pozriete bližšie, všimnete si dcérsku spoločnosť Lexani Motocars. Tu už celý tuning naberá luxusný tón. LM ponúkajú úpravy na Lincoln, Cadillac či SUV určené pre americký trh – od Toyoty, GMC alebo Mercedesu. Ako príklad uvedieme úpravu The Sky Captain pre Cadillac. Interiér je prepracovaný v štýle súkromného lietadla. Ide o doslova a do písmena prvotriedny luxus. Sedadlá z vyberaných talianskych koží prešité diamantovým vzorom, akcenty interiéru z 24-karátového zlata, obklady zasa z unikátneho čierneho dreva. Tradičné luxusné materiály dopĺňajú prvotriedne technológie od priestorového zvuku cez dotykové obrazovky na ovládanie až po 48-palcový zakrivený LED televízor od Samsungu.&nbsp;</p><h3>UPRAVIŤ SA DÁ VŠETKO, NIE VŽDY VŠAK VKUSNE </h3><p>Premeny už tak dosť luxusných gigantov na kolesách na pojazdné paláce sú skôr doménou amerického trhu. Aj keď nie výhradnou. Prvotriedne tuningové dielne na starom kontinente pracujú v rovnakom pomere na exteriéri a interiéri. V tomto momente je na mieste ozrejmiť si, ako sa vlastne tuning delí. Je to veľmi jednoduché. Vizuálne sa upravuje exteriér aj interiér. Optické úpravy nemusia mať len esteticky príťažlivý charakter, týmto spôsobom sa často vylepšuje aerodynamika automobilu. Performance tuning, teda vylepšenie jazdných vlastností, môže zahŕňať v podstate čokoľvek od preprogramovania riadiacej jednotky cez zlepšenie satia, vylepšenie výfukového systému až po vstrekovanie oxidu dusného. Tu treba mať na pamäti, čo presne chcete úpravami dosiahnuť. Ste skôr nadšenec pouličných stretnutí a nie vždy legálnych pretekov, alebo milovník vyššej školy tuningu, ktorá vám z peňaženky vytiahne výrazne viac prostriedkov?&nbsp;</p><p><strong>V Európe nájdeme tuningové legendy so slušnou históriou. Nemecká spoločnosť ac Schnitzer si svoje meno buduje už tridsať rokov.</strong></p><h3>AC SCHNITZER MAJÚ AUTO ROKA 2020 </h3><p>V Európe nájdeme tuningové legendy so slušnou históriou. Nemecká spoločnosť AC Schnitzer si svoje meno buduje už tridsať rokov. Pod jej taktovkou sa na vysnívané štvorkolesové tátoše menia modely automobiliek BMW, MINI, Land Rover či Jaguar. Inžinieri a mechanici v správnom pomere vylepšujú a prispôsobujú jazdné vlastnosti a vizuál vozidla. Samozrejme, všetko prebieha presne podľa prianí majiteľa auta. O tom, že AC Schnitzer „ide karta“, svedčí aj ocenenie od magazínu Auto Bild, ktorý vyhlásil BMW M2 Competition s úpravou od tejto dielne za športové auto roka 2020 v kategórii malých a kompaktných áut. AC Schnitzer premieňajú modely M série na ľahšie, rýchlejšie a športovejšie. Ocenený model dosiahol výkon cez 368 kW, teda viac ako 500 koní, krútiaci moment vysoko presiahol 600 Nm, exteriérové úpravy podstatne zlepšili aerodynamické vlastnosti a interiér dostal nádych technologicko-športovej svätyne.&nbsp;</p><h3>LEGENDÁRNI NEMCI SA NEBRÁNILI ANI 6x6 </h3><p>V téme luxusného tuningu sa nedá obísť legendárna značka Brabus. Táto dielňa buduje svoje renomé od roku 1977 a špecializuje sa na úpravu modelov Mercedes-Benz, Smart a Maybach. Aj napriek tomu, že ide o nemeckú značku, od ktorej by ste očakávali istú rezervovanosť, na konte má niekoľko modelov so zaslúženým prívlastkom divoké. Kraľuje im Brabus G63 6x6, šesťkolesové monštrum s prívlastkom vojenské. Táto šialenosť má krútiaci moment takmer 1 000 Nm a výkon viac ako 520 kW, teda 700 koní. V praxi to znamená, že na sto kilometrov za hodinu sa dostane za 7,4 sekundy. Pri výrobe boli použité zlato aj uhlíkové vlákna a samostatnú pozornosť si zaslúži výfukový systém.&nbsp;</p><h3>NAJRÝCHLEJŠIE KABRIO </h3><p>Samozrejme, práve tento príklad vybočuje z toho, čo by sme si predstavovali pod rýdzo luxusným tuningom. Aby sme si napravili chuť, pripomeňme si zrejme najluxusnejší model od Brabusu: Brabus Rocket 900 Cabrio. Po úprave dostalo toto auto prívlastok najrýchlejšieho štvormiestneho kabrioletu na svete – nemeckí inžinieri aktualizovali jeho pôvodný V-12 twin-turbo motor z šesťlitrového na 6,2-litrový objem.&nbsp;</p><p><strong>Porsche je pre mnohých v automobilom svete unikátnou lahôdkou. Už jeho originálne modely majú jedinečnú iskru, ktorú len ťažko prekonať.</strong></p><h3>ŠPORTOVÁ LAHÔDKA NA ZÁVER </h3><p>Porsche je pre mnohých v automobilom svete unikátnou lahôdkou. Už jeho originálne modely majú jedinečnú iskru, ktorú len ťažko prekonať. No dá sa to. Nemecká spoločnosť TechArt sa špecializuje na tuning modelov z dielne Porsche od roku 1987. Všetky súčiastky, ktoré táto dielňa používa, pochádzajú výhradne z jej vlastnej produkcie. A tá je skutočne bohatá. TechArt totiž upravuje aerodynamické vlastnosti aj dizajn podľa prianí zákazníkov a navyšuje výkon automobilu. Pod rukami špecialistov z tejto dielne sa každé Porsche veľmi elegantne a nenásilne premení na beštiu, ktorá trhá asfalt. Ako príklad môžeme spomenúť Porsche 911 Turbo S, ktoré TechArt prerobili na GTstreet RS. Pod novým označením sa skrýva šesťvalec s objemom 3,8 litra a výkonom až strašidelných 759 koní. Teda viac ako 565 kW. Továrenský model sa pýšil krútiacim momentom 750 Nm, TechArt mu pridali ďalších 170 Nm. Z nuly na 100 km/h sa dostanete za 2,5 sekundy. Túžite po orgazme zo šoférovania? V tomto aute je zaručený!</p>14no0000-00-00for-men-2021-04-0504-05/20212021-04-01<h3>Milí čitatelia,&nbsp;</h3><p>som veľmi rád, že po krátkej prestávke, ktorá bola zapríčinená úspešným uvedením nášho nového časopisu FORWOMEN, sa vám môžem prihovoriť vo vašom obľúbenom magazíne FORMEN. Cieľom nášho časopisu je priniesť do vašej domácnosti pohodu, relax a nové informácie. Uvedomujeme si, že v súčasnom stave je psychická pohoda človeka skúšaná viac ako kedykoľvek predtým. Pomaly a nechcene si zvykáme na opatrenia – rúška a sociálne obmedzenia sa stali súčasťou nášho každodenného života. V piatok nehľadáme, kam by sme sa mohli ísť najesť či zabaviť, ale rozhodujeme sa, aký film si vybrať a čo navariť. Nemusíme si klamať, svet sa zmenil a nikto z nás nevie, či sa ešte vráti do starých koľají. Každú zmenu v našom živote však musíme vnímať ako výzvu, nájsť na nej pozitíva a pokračovať vpred. Z mojej pozície majiteľa a šéfredaktora tohto časopisu verím, že sme sa za posledné obdobie stali pravidelnou súčasťou vášho voľného času.&nbsp;</p><p>Titulku aktuálneho čísla obsadil známy slovenský herec Branislav Deák, ktorého diváci poznajú nielen z televíznych seriálov, mohli ho vidieť aj na scénach viacerých bratislavských divadiel. V našom rozhovore prezradil, že za sporákom je ako doma, ale nezabúda ani na svoju najväčšiu záľubu – motorky.&nbsp;</p><p>V časopise nebudú chýbať obľúbené rubriky, ako sú Šport, Kariéra či Ekonomika, kde sme priblížili čoraz populárnejšiu tému – kryptomeny. V novej rubrike Biznis sme sa zas zamerali na možno menej obľúbenú tému firemného majetku. Špecialisti z Highgate Tax &amp; Law nám však našťastie prezradili, ako ho vieme chrániť. V neposlednom rade je potrebné zviditeľniť zdravý životný štýl, ktorý môžu podporiť funkčné vody od SPACElab. A vedeli ste, že v Medirexe vám vedia nastaviť diétu na mieru?&nbsp;</p><p>Verím, že v tomto čísle sa nájde každý z nás. Prajem vám pekné čítanie.</p>yesAuto-Motoauto-moto
suv-ako-vlajkove-lode-automobiliekSUV ako vlajkové lode automobiliek13for-men-2020-11
co-ma-v-talone-muskova-teslaČo má v talóne Muskova Tesla?1for-men-2020-01
oplati-sa-presedlat-na-elektrinu-uz-dnesOplatí sa presedlať na elektrinu už dnes?15for-men-2021-01
adrenalin-vyhladava-uz-len-v-televiziiAdrenalín vyhľadáva už len v televízii16for-men-2021-04-05
podcast-switched-on-popPodcast - Switched on Pop16for-men-2021-04-05
z-kvality-nepolavujeme-zakaznici-by-podvod-odhaliliZ kvality nepoľavujeme. Zákazníci by podvod odhalili16for-men-2021-04-05