Časopis FOR MEN - Alfa Romeo Giulia GTA legenda sa vracia

Alfa Romeo Giulia GTA legenda sa vracia

Auto-Moto20. marec 2020 Vyšlo v čísle: 03/2020

Automobilka Alfa Romeo vstáva z popola a ukazuje tvár, na ktorú jej priaznivci už roky čakali. Namiesto výrobcu vystresovaného zo súčasných emisných reštrikcií sa prezentuje ako automobilka so širokými ramenami, sebavedomím a činmi, ktoré vyrážajú dych. Kým konkurenti predstavujú jeden elektromobil za druhým, Alfa Romeo to berie pekne od podlahy a posiela do sveta benzínový štvordverový šuperšport s vycerenými zubami a prepĺňaným šesťvalcom 2.9 v6 naladeným na 540 koní. Prichádza Alfa Romeo Giulia GTA.

Talianske automobilky boli odjakživa známe temperamentom, originálnym prístupom a tým, že si vždy robili veci po svojom. A Alfa Romeo nebola iná. Práve preto ju ľudia vždy milovali, prežívali jej úspechy aj pády a lojalita jej priaznivcov často rúcala všetky zabehnuté pravidlá. Dnes im dáva Alfa ďalší argument. V ekologicky napätých časoch si totiž dovolila postaviť auto, ktoré vám poriadne rozprúdi krv už len tým, že vôbec vzniklo. V jeho útrobách nenájdete žiadny elektromotor, ťažkú batériu ani hybridné technológie uberajúce vodiča o radosť z jazdy. Tu je všetko podriadené trom základným aspektom – vzhľadu, dynamike a jazdným zážitkom. Vitajte vo svete, kde sa hrá podľa pravidiel Alfy.

„V jednoduchosti je krása,“ hovorí na adresu tvarov verzie Giulia GTA riaditeľ Centro Style Alfa, Marco Tencone.

Ťažký pôrod

Nie je žiadnym tajomstvom, že aktuálna Giulia prichádzala na svet s veľkými pôrodnými bolesťami. Na trhu mala nahradiť model 159 – robustný, až predimenzovaný sedan podmanivých tvarov, ale nevalných dynamických kvalít odrážajúcich neslávne partnerstvo koncernov Fiat a GM. Alfa Romeo 159 bola krásna, no ťažká a to posledné, čo automobilka potrebovala, bolo zopakovať chyby, ktorých sa pri jej konštrukcii dopustila. Giulia musela byť iná. Pokroková, radikálna a Alfa Romeo s DNA vyznávajúcim povestné reklamné heslo „Cuore Sportivo“. Keď sa nakoniec na jeseň roku 2015 predstavila, technický riaditeľ Fiatu Harald Wester nezabudol vyzdvihnúť celý technický tím, ktorý sa o zrod tohto klenotu pričinil. Novinka vznikala pod vedením talentovaného Philippa Kriefa. Ten sa k Alfe dostal priamo od Ferrari, neprakvapí preto, že pre svoje „dieťa“ nehodlal použiť žiadnu bežnú konštrukciu s pohonom predných kolies, ale rovno siahol do regálov sesterskej značky Maserati, vzal odtiaľ platformu s romantickým menom „Giorgio“ a novú Giuliu vybavil pohonom zadných alebo všetkých kolies. Práve vďaka tomuto strategickému rozhodnutiu dnes mohla vzniknúť tak ultimatívna verzia, akou Giulia GTA bezo sporu je. O dizajn auta sa postarali šéfdizajnér Marco Tencone a Lorenzo Ramacciotti, ktorý si to do Alfy namieril priamo zo štúdia Pininfarina.

Cuore sportivo ako sa patrí

Od začiatku bolo jasné, že nová Giulia bude niečo výnimočné. Po technickej stránke nemala jej koncepcia obdobu, pričom dôsledné ladenie jej dynamických schopností dostalo komfort a ovládateľnosť na úroveň, o akej mohli konkurenti s pohonom predných kolies len snívať. Čerešničkou na torte však bola až jej benzínová verzia Giulia QV (Quadrifoglio Verde) s prepĺňaným motorom 2.9 V6 Bi-Turbo. Tento motorový klenot schádzal z výrobných pásov oddelenia Fiat Powertrain Italia v Termoli, no na jeho konštrukcii sa výraznou mierou podieľali aj technici od Ferrari. A nejde len o marketing, pri podrobnejšom skúmaní by ste ľahko zistili, že rozmery valcových jednotiek skutočne zodpovedajú tým vo Ferrari California T. To motoru zaisťuje výbornú vnútornú aerodynamiku a z nej vyplývajúce špičkové výkony. V tom čase však priaznivci Alfy ani len netušili, že fabrika má v rukáve ešte jedno eso. A s ním vyrukovala práve tento rok. Plnohodnotná verzia GTA je späť.

Legenda prichádza

Ako tvrdí samotná automobilka, k 110. výročiu jej založenia nenadeľuje darček sebe, ale svojim zákazníkom. Predstavuje ultimatívnu verziu GTA, ktorá je návratom ku koreňom značky a ukážkou jej odvahy a kompetencií. Giulia GTA totiž vyznáva pôvodnú filozofiu a jej hlavnou myšlienkou je výrazné odľahčenie konštrukcie. Na redukčnej diéte Giulie GTA pracovali inžinieri partnerského tímu F1 Sauber Engineering, pričom sa nezľakli ani masívneho použitia drahých kompozitových materiálov. Okrem karbónových aerodynamických doplnkov použili aj karosárske dielce z hliníka a centrálny titánový výfukový systém Akrapovič. Výsledok? Zníženie hmotnosti o masívnych 100 kg! Karosériu rozšírili o ďalších 50 mm a vybavili ju celou armádou spojlerov a aktívnych prieduchov. Účelom úprav nie je ani tak vizuálny efekt, ale reálne zlepšenie aerodynamiky a predovšetkým prítlaku. A ten bude posádka Giulie GTA veru potrebovať, jej celohliníkový benzínový šesťvalec 2.9 V6 Bi-Turbo totiž ešte zosilnel. Talianski motorári upravili jeho kľukový mechanizmus, chladiaci a mazací systém, pozmenili prepĺňanie aj vstrekovanie a vyhnali jeho výkon až na 397 kW (540 k). To je o 30 koní viac než doteraz, takže aj pri vyššom prítlaku (prítlak zvyšuje aerodynamický odpor) sa verzia GTA hravo dostane cez maximálnu rýchlosť 300 km/h. Z 0 na 100 km/h pritom katapultuje posádku len za 3,6 s (Alfa Romeo 156 GTA z roku 2001 to zvládla za 6,3 s).

Z nuly na stovku katapultuje posádku len za 3,6 s

Aby však dokázala Giulia GTA preniesť všetku silu na asfalt, je vybavená pohonom oboch náprav QV s dvojspojkovým systémom Torque Vectoring, schopným aktívne prerozdeľovať krútiaci moment medzi kolesami zadnej nápravy. Prepracovaný je aj podvozok s novou sadou pružín aj tlmičov. Ramená držia v pevnejších silentblokoch a disky kolies majú 20 palcov (doteraz 19-palcové). Ale pozor, to nie je všetko. Pre najodvážnejších postavila Alfa Romeo verziu GTAm (modificata) – ešte puristickejšiu záležitosť, pri ktorej je všetko podriadené rýchlosti. Všetky zbytočnosti leteli z auta von, vzadu tak nečakajte žiadne sedadlá a na vnútornej strane dverí sú namiesto klasických madiel len textilné pásy. Na mieste zadných sedadiel pribudla konštrukcia ochranného rámu, úchyty bezpečnostných pásov predných sedadiel a hasiaci prístroj. K autu dostane každý nový majiteľ aj kompletnú športovú výstroj Alpinestars (kombinézu, rukavice, obuv), prilbu Bell a dokonca aj jemnú bavlnenú kryciu plachtu Goodwool. Pre záujemcov je k autu pripravený aj poukaz na absolvovanie vodičskej akadémie Alfa Driving Academy, kde ich naučia dostať zo svojej Alfy Giulia GTAm na ceste maximum.

Len pre 500 šťastlivcov

A teraz tá zlá správa. Z verzií GTA a GTAm postaví Alfa Romeo len 500 kusov, ani o jeden viac. Každé auto vybaví špeciálnou plaketou a ich majiteľom bude pri predaji auta venovaná špeciálna starostlivosť. Automobilka tak verzii Giulia GTA už teraz zabezpečila status zberateľskej záležitosti so stúpajúcou hodnotou. Konkrétne ceny fabrika neprezradila, nech však budú akékoľvek, už teraz je jasné, že sa po celej sérii verzií GTA a GTAm len zapráši. My len dúfame, že väčšina z nich okamžite neskončí zavretá za vrátami súkromných zbierok, ale budú robiť to, na čo boli pôvodne postavené – spôsobovať radosť na cestách.

Kde to všetko začalo

Legendárnu skratku GTA, pochádzajúcu zo slov „Gran Tourismo Alleggerita“ (taliansky výraz pre „odľahčená“) použili v Alfe Romeo prvýkrát už v roku 1965. Konštruktéri vzali vtedajšiu špičkovú Alfu Romeo Giuliu Sprint GT a niekoľkými zásadnými úpravami z nej urobili ultimatívnu odľahčenú verziu s hliníkovou karosériou. Tým to samozrejme neskončilo, na rad prišli aj úpravy mechaniky, naladenia podvozku a úpravy motora naladeného na 85 kW (115 k), takže ich nové dielo patrilo k tomu najobratnejšiemu a najrýchlejšiemu, čo ste mohli na európskych cestách stretnúť. Narodila sa Alfa Romeo Giulia Sprint GTA – predátor, s ktorým ste mohli legálne do premávky. Neprekvapí, že práve verziu GTA si krátko na to vzali pod patronát aj technici továrenského súťažného tímu Autodelta. Tí z nej vydolovali 125 kW (170 k) a poslali ju na trate svetových súťaží, kde získavala jedno víťazstvo za druhým. Skratka GTA sa odvtedy stala neoddeliteľnou súčasťou DNA značky Alfa Romeo.

Šéfkonštruktér Philippe Krief hovorí, že Giulia predstavuje mechaniku emócií a automobil bez kompromisov určený pre skutočnú radosť z jazdy.

Alfa Romeo 156 GT – novodobý návrat

Skratku GTA vytiahla automobilka Alfa Romeo na denné svetlo aj v modelovom rade 156. Práve Alfa Romeo 156 GTA opäť všetkým pripomenula, aká emotívna dokáže Alfa byť. Najsilnejšia verzia vtedajšieho talianskeho bestselleru upútala už samotným dizajnom s citlivo zakomponovanými spojlermi, upravenou aerodynamikou a charakteristickými diskami kolies, podľa ktorých ste hneď vedeli, „ktorá bije“. Hoci však na karosérii niesla hrdé označenie GTA, teda „odľahčená“, realita bola trochu iná. Verzia GTA bola o celých 91 kg ťažšia než bežná šesťvalcová Alfa Romeo 156 2.5 V6. Dôvodom bola pevnejšia konštrukcia karosérie, dodatočné výstuhy a najmä úžasný veľký motor umiestnený nad jej prednou nápravou. Šlo o starosvetský šesťvalec 3.2 V6 s výkonom 184 kW (250 k) spojený so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Silu motora krotili špeciálne chladené brzdy Brembo (s priemerom 301 mm vpredu a 276 mm vzadu) a riadenie malo namiesto štandardných 2,1 len 1,7 otáčky volantu medzi krajnými polohami. Max. rýchlosťou 250 km/h sa hravo vyrovnala akejkoľvek nemeckej prémiovej konkurencii a z 0 na 100 km/h sa aj napriek vyššej hmotnosti dostala za v tom čase neuveriteľných 6,3 s. Šlo o exkluzívnu záležitosť s celkovým vyrobeným počtom len 2973 sedanov a 1678 kombi verzií GTA Sportwagon.

Galéria obrázkov

Časopis FOR MEN - Alfa Romeo Giulia GTA legenda sa vracia
Časopis FOR MEN - Alfa Romeo Giulia GTA legenda sa vracia
Časopis FOR MEN - Alfa Romeo Giulia GTA legenda sa vracia
Časopis FOR MEN - Alfa Romeo Giulia GTA legenda sa vracia
Časopis FOR MEN - Alfa Romeo Giulia GTA legenda sa vracia
Časopis FOR MEN - Alfa Romeo Giulia GTA legenda sa vracia
Časopis FOR MEN - Alfa Romeo Giulia GTA legenda sa vracia
Časopis FOR MEN - Alfa Romeo Giulia GTA legenda sa vracia
Časopis FOR MEN - Alfa Romeo Giulia GTA legenda sa vracia

Reklamní partneri

Art / Designart-designInstagram BiznisinstagrambiznisEkonomikaekonomikaLifestylelifestyleKariérakarieraMódamodaFitnessfitnessZaujímavostizaujimavostiAuto-Motoauto-motoKultúrakulturaGadgetygadgetyŠportsportHistóriahistoriaTechnotechnoCover Storycover-storyCestovaniecestovanieVIPvipZa a Protiza-a-protiFood and Drinkfood-and-drinkRecenzierecenzieKvízkvizKalokagatiakalokagatiaPsychológiapsychologiaKeď budem veľkýked-budem-velkyTop Gastrotop-gastroFood Pornfood-pornBiznisbiznisDrink mesiacadrink-mesiacaRealityrealityReal Talkreal-talkSvetsvetsidejadranreality.jpghttp://jadran-reality.skyessidedubaisolutions.jpghttps://www.dubaisolutions.skyesallmagazine_nameČasopis FOR MENallmagazine_legendInteligentný sprievodca svetom mužaallurl_facebookhttps://www.facebook.com/formencasopis/allinzercia_pdfFORMEN_mediakit_SVK_2021.pdfxallcounter_pages100allcounter_issues6allcounter_print15000allcounter_online5000allurl_instagramhttps://www.instagram.com/formen_sk/allseo_descriptionČasopis FOR MEN je dvojmesačník určený úspešnému, cieľavedomému a duchom mladému mužovi, ktorý sa socioekonomicky radí do skupiny s nadpriemernými príjmami.
7alfa-romeo-giulia-gta-legenda-sa-vraciaAlfa Romeo Giulia GTA legenda sa vracia18yesnoAutomobilka Alfa Romeo vstáva z popola a ukazuje tvár, na ktorú jej priaznivci už roky čakali. Namiesto výrobcu vystresovaného zo súčasných emisných reštrikcií sa prezentuje ako automobilka so širokými ramenami, sebavedomím a činmi, ktoré vyrážajú dych. Kým konkurenti predstavujú jeden elektromobil za druhým, Alfa Romeo to berie pekne od podlahy a posiela do sveta benzínový štvordverový šuperšport s vycerenými zubami a prepĺňaným šesťvalcom 2.9 v6 naladeným na 540 koní. Prichádza Alfa Romeo Giulia GTA.<p>Talianske automobilky boli odjakživa známe temperamentom, originálnym prístupom a tým, že si vždy robili veci po svojom. A Alfa Romeo nebola iná. Práve preto ju ľudia vždy milovali, prežívali jej úspechy aj pády a lojalita jej priaznivcov často rúcala všetky zabehnuté pravidlá. Dnes im dáva Alfa ďalší argument. V ekologicky napätých časoch si totiž dovolila postaviť auto, ktoré vám poriadne rozprúdi krv už len tým, že vôbec vzniklo. V jeho útrobách nenájdete žiadny elektromotor, ťažkú batériu ani hybridné technológie uberajúce vodiča o radosť z jazdy. Tu je všetko podriadené trom základným aspektom – vzhľadu, dynamike a jazdným zážitkom. Vitajte vo svete, kde sa hrá podľa pravidiel Alfy.</p><p><strong>„V jednoduchosti je krása,“ hovorí na adresu tvarov verzie Giulia GTA riaditeľ Centro Style Alfa, Marco Tencone.</strong></p><h3>Ťažký pôrod</h3><p>Nie je žiadnym tajomstvom, že aktuálna Giulia prichádzala na svet s veľkými pôrodnými bolesťami. Na trhu mala nahradiť model 159 – robustný, až predimenzovaný sedan podmanivých tvarov, ale nevalných dynamických kvalít odrážajúcich neslávne partnerstvo koncernov Fiat a GM. Alfa Romeo 159 bola krásna, no ťažká a to posledné, čo automobilka potrebovala, bolo zopakovať chyby, ktorých sa pri jej konštrukcii dopustila. Giulia musela byť iná. Pokroková, radikálna a Alfa Romeo s DNA vyznávajúcim povestné reklamné heslo „Cuore Sportivo“. Keď sa nakoniec na jeseň roku 2015 predstavila, technický riaditeľ Fiatu Harald Wester nezabudol vyzdvihnúť celý technický tím, ktorý sa o zrod tohto klenotu pričinil. Novinka vznikala pod vedením talentovaného Philippa Kriefa. Ten sa k Alfe dostal priamo od Ferrari, neprakvapí preto, že pre svoje „dieťa“ nehodlal použiť žiadnu bežnú konštrukciu s pohonom predných kolies, ale rovno siahol do regálov sesterskej značky Maserati, vzal odtiaľ platformu s romantickým menom „Giorgio“ a novú Giuliu vybavil pohonom zadných alebo všetkých kolies. Práve vďaka tomuto strategickému rozhodnutiu dnes mohla vzniknúť tak ultimatívna verzia, akou Giulia GTA bezo sporu je. O dizajn auta sa postarali šéfdizajnér Marco Tencone a Lorenzo Ramacciotti, ktorý si to do Alfy namieril priamo zo štúdia Pininfarina.</p><h3>Cuore sportivo ako sa patrí</h3><p>Od začiatku bolo jasné, že nová Giulia bude niečo výnimočné. Po technickej stránke nemala jej koncepcia obdobu, pričom dôsledné ladenie jej dynamických schopností dostalo komfort a ovládateľnosť na úroveň, o akej mohli konkurenti s pohonom predných kolies len snívať. Čerešničkou na torte však bola až jej benzínová verzia Giulia QV (Quadrifoglio Verde) s prepĺňaným motorom 2.9 V6 Bi-Turbo. Tento motorový klenot schádzal z výrobných pásov oddelenia Fiat Powertrain Italia v Termoli, no na jeho konštrukcii sa výraznou mierou podieľali aj technici od Ferrari. A nejde len o marketing, pri podrobnejšom skúmaní by ste ľahko zistili, že rozmery valcových jednotiek skutočne zodpovedajú tým vo Ferrari California T. To motoru zaisťuje výbornú vnútornú aerodynamiku a z nej vyplývajúce špičkové výkony. V tom čase však priaznivci Alfy ani len netušili, že fabrika má v rukáve ešte jedno eso. A s ním vyrukovala práve tento rok. Plnohodnotná verzia GTA je späť.</p><h3>Legenda prichádza</h3><p>Ako tvrdí samotná automobilka, k 110. výročiu jej založenia nenadeľuje darček sebe, ale svojim zákazníkom. Predstavuje ultimatívnu verziu GTA, ktorá je návratom ku koreňom značky a ukážkou jej odvahy a kompetencií. Giulia GTA totiž vyznáva pôvodnú filozofiu a jej hlavnou myšlienkou je výrazné odľahčenie konštrukcie. Na redukčnej diéte Giulie GTA pracovali inžinieri partnerského tímu F1 Sauber Engineering, pričom sa nezľakli ani masívneho použitia drahých kompozitových materiálov. Okrem karbónových aerodynamických doplnkov použili aj karosárske dielce z hliníka a centrálny titánový výfukový systém Akrapovič. Výsledok? Zníženie hmotnosti o masívnych 100 kg! Karosériu rozšírili o ďalších 50 mm a vybavili ju celou armádou spojlerov a aktívnych prieduchov. Účelom úprav nie je ani tak vizuálny efekt, ale reálne zlepšenie aerodynamiky a predovšetkým prítlaku. A ten bude posádka Giulie GTA veru potrebovať, jej celohliníkový benzínový šesťvalec 2.9 V6 Bi-Turbo totiž ešte zosilnel. Talianski motorári upravili jeho kľukový mechanizmus, chladiaci a mazací systém, pozmenili prepĺňanie aj vstrekovanie a vyhnali jeho výkon až na 397 kW (540 k). To je o 30 koní viac než doteraz, takže aj pri vyššom prítlaku (prítlak zvyšuje aerodynamický odpor) sa verzia GTA hravo dostane cez maximálnu rýchlosť 300 km/h. Z 0 na 100 km/h pritom katapultuje posádku len za 3,6 s (Alfa Romeo 156 GTA z roku 2001 to zvládla za 6,3 s).</p><p><strong>Z nuly na stovku katapultuje posádku len za 3,6 s</strong></p><p>Aby však dokázala Giulia GTA preniesť všetku silu na asfalt, je vybavená pohonom oboch náprav QV s dvojspojkovým systémom Torque Vectoring, schopným aktívne prerozdeľovať krútiaci moment medzi kolesami zadnej nápravy. Prepracovaný je aj podvozok s novou sadou pružín aj tlmičov. Ramená držia v pevnejších silentblokoch a disky kolies majú 20 palcov (doteraz 19-palcové). Ale pozor, to nie je všetko. Pre najodvážnejších postavila Alfa Romeo verziu GTAm (modificata) – ešte puristickejšiu záležitosť, pri ktorej je všetko podriadené rýchlosti. Všetky zbytočnosti leteli z auta von, vzadu tak nečakajte žiadne sedadlá a na vnútornej strane dverí sú namiesto klasických madiel len textilné pásy. Na mieste zadných sedadiel pribudla konštrukcia ochranného rámu, úchyty bezpečnostných pásov predných sedadiel a hasiaci prístroj. K autu dostane každý nový majiteľ aj kompletnú športovú výstroj Alpinestars (kombinézu, rukavice, obuv), prilbu Bell a dokonca aj jemnú bavlnenú kryciu plachtu Goodwool. Pre záujemcov je k autu pripravený aj poukaz na absolvovanie vodičskej akadémie Alfa Driving Academy, kde ich naučia dostať zo svojej Alfy Giulia GTAm na ceste maximum.</p><h3>Len pre 500 šťastlivcov</h3><p>A teraz tá zlá správa. Z verzií GTA a GTAm postaví Alfa Romeo len 500 kusov, ani o jeden viac. Každé auto vybaví špeciálnou plaketou a ich majiteľom bude pri predaji auta venovaná špeciálna starostlivosť. Automobilka tak verzii Giulia GTA už teraz zabezpečila status zberateľskej záležitosti so stúpajúcou hodnotou. Konkrétne ceny fabrika neprezradila, nech však budú akékoľvek, už teraz je jasné, že sa po celej sérii verzií GTA a GTAm len zapráši. My len dúfame, že väčšina z nich okamžite neskončí zavretá za vrátami súkromných zbierok, ale budú robiť to, na čo boli pôvodne postavené – spôsobovať radosť na cestách.</p><h3>Kde to všetko začalo</h3><p>Legendárnu skratku GTA, pochádzajúcu zo slov „Gran Tourismo Alleggerita“ (taliansky výraz pre „odľahčená“) použili v Alfe Romeo prvýkrát už v roku 1965. Konštruktéri vzali vtedajšiu špičkovú Alfu Romeo Giuliu Sprint GT a niekoľkými zásadnými úpravami z nej urobili ultimatívnu odľahčenú verziu s hliníkovou karosériou. Tým to samozrejme neskončilo, na rad prišli aj úpravy mechaniky, naladenia podvozku a úpravy motora naladeného na 85 kW (115 k), takže ich nové dielo patrilo k tomu najobratnejšiemu a najrýchlejšiemu, čo ste mohli na európskych cestách stretnúť. Narodila sa Alfa Romeo Giulia Sprint GTA – predátor, s ktorým ste mohli legálne do premávky. Neprekvapí, že práve verziu GTA si krátko na to vzali pod patronát aj technici továrenského súťažného tímu Autodelta. Tí z nej vydolovali 125 kW (170 k) a poslali ju na trate svetových súťaží, kde získavala jedno víťazstvo za druhým. Skratka GTA sa odvtedy stala neoddeliteľnou súčasťou DNA značky Alfa Romeo.</p><p><strong>Šéfkonštruktér Philippe Krief hovorí, že Giulia predstavuje mechaniku emócií a automobil bez kompromisov určený pre skutočnú radosť z jazdy.</strong></p><h3>Alfa Romeo 156 GT – novodobý návrat</h3><p>Skratku GTA vytiahla automobilka Alfa Romeo na denné svetlo aj v modelovom rade 156. Práve Alfa Romeo 156 GTA opäť všetkým pripomenula, aká emotívna dokáže Alfa byť. Najsilnejšia verzia vtedajšieho talianskeho bestselleru upútala už samotným dizajnom s citlivo zakomponovanými spojlermi, upravenou aerodynamikou a charakteristickými diskami kolies, podľa ktorých ste hneď vedeli, „ktorá bije“. Hoci však na karosérii niesla hrdé označenie GTA, teda „odľahčená“, realita bola trochu iná. Verzia GTA bola o celých 91 kg ťažšia než bežná šesťvalcová Alfa Romeo 156 2.5 V6. Dôvodom bola pevnejšia konštrukcia karosérie, dodatočné výstuhy a najmä úžasný veľký motor umiestnený nad jej prednou nápravou. Šlo o starosvetský šesťvalec 3.2 V6 s výkonom 184 kW (250 k) spojený so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Silu motora krotili špeciálne chladené brzdy Brembo (s priemerom 301 mm vpredu a 276 mm vzadu) a riadenie malo namiesto štandardných 2,1 len 1,7 otáčky volantu medzi krajnými polohami. Max. rýchlosťou 250 km/h sa hravo vyrovnala akejkoľvek nemeckej prémiovej konkurencii a z 0 na 100 km/h sa aj napriek vyššej hmotnosti dostala za v tom čase neuveriteľných 6,3 s. Šlo o exkluzívnu záležitosť s celkovým vyrobeným počtom len 2973 sedanov a 1678 kombi verzií GTA Sportwagon.</p>9no0000-00-00for-men-2020-0303/20202020-03-20<h3>Milí čitatelia,</h3><p>opäť prišiel čas, keď Vás nový Formen teší ešte viac, dobré články, rubriky, zábava a ďaľšie témy, čo to z kariéry aj z rapovej scény. Ekonomika, koronavírus, čaká nás rast či prepad? Každého dnes zaujíma, aký tvrdý bude dopad. Už je marec, cvičiť do plaviek nám treba, ak sa rozhodnete, Imrich Tobiaš je vo fitness trieda, Krásne autá, cestovanie, štýlové jachty a rumy, pri ceste do Chorvátska nezabudnite kuny! Pozrieme sa, či alkohol škodí, nech pijete vonku a či doma, ako stavať úspešný biznis, prezradí influencerka Moma. Všetci smútime, hlavami krútime, opustil nás Kobe, jeden z TOP basketbalistov, aký skóroval v našej dobe. Zvláštny editoriál, pýtate sa prečo? Mám totiž tú česť, privítať na obálke legendu rapu, Majka Spirita z H16! :)</p>yesAuto-Motoauto-moto
oplati-sa-presedlat-na-elektrinu-uz-dnesOplatí sa presedlať na elektrinu už dnes?15for-men-2021-01
co-ma-v-talone-muskova-teslaČo má v talóne Muskova Tesla?1for-men-2020-01
bugatti-nacka-superlativova-tradiciiBugatti - načka superlatívova tradícií8for-men-2020-05
koronavirus-nepolozi-svetovu-ekonomikuKoronavírus nepoloží svetovú ekonomiku, len oddiali jej oživenie7for-men-2020-03
ing-nikola-bielekovaIng. Nikola Bieleková7for-men-2020-03
kazdy-den-dakujem-za-obycajne-veciKaždý deň ďakujem za obyčajné veci7for-men-2020-03