Časopis FOR MEN - Bugatti - načka superlatívova tradícií

Bugatti - načka superlatívova tradícií

Auto-Moto20. máj 2020 Vyšlo v čísle: 05/2020

Niet automobilovej značky, ktorá sa jej vyrovná. V roku 2019 oslávila svoje 110. narodeniny, pričom od začiatku až dodnes patrí medzi to najvýkonnejšie, najprestížnejšie, najšportovejšie a, samozrejme, aj najdrahšie, čo viete za reálne peniaze kúpiť. Symbol luxusu, bezhraničných výkonov a ukážka technických aj technologických možností súčasnosti.

Vitajte vo svete Bugatti, vo svete štvorkolesových klenotov a vlastného automobilového náboženstva. Ettore Bugatti – meno, ktoré dnes pozná celý automobilový svet. Strojca fascinujúceho príbehu značky Bugatti pochádza z Milána, kde bol už od detstva obklopený umením. Jeho otec Carlo Bugatti totiž patril medzi najvychýrenejších milánskych výrobcov nábytku a hudobných nástrojov. Zároveň bol módnym návrhárom, maľoval a venoval sa architektúre. Práve tento človek obdarený talentom od Boha bol pre mladého Ettoreho inšpiráciou. V jeho prípade však bolo umelecké cítenie podporené aj technickým talentom, takže svoje prvé umelecko- technické ambície uplatnil pri stavbe motorovej trojkolky, s ktorou následne nastúpil na prvé preteky. Ettore vždy vedel, čo robí, a tak nemohlo nikoho prekvapiť, že z prvých desiatich pretekov, ktoré s trojkolkou absolvoval, až deväť vyhral. Verejnosť žasne, konkurenti neveriacky krútia hlavami a Ettore sa prvýkrát zapisuje do pamäti fanúšikov motorov. Prvé štvorkolesové auto mladý Bugatti postavil v roku 1901 a keďže pochádzal z umelecky zameranej rodiny, kvalita jeho diela zaujala aj na milánskom obchodnom veľtrhu, kde získal prvé miesto. To už Ettore neuniká pozornosti vplyvných investorov. Jedným z nich je aj barón Dietrich, ktorý jeho prvé auto okamžite kupuje. Bugatti zároveň dostáva finančné záruky a vďaka Dietrichovým peniazom stavia prvú sériu svojich áut. Úspešný príbeh začína. Bugatti súčasnou tvorbou často odkazuje na niektoré ikonické modely minulosti 

Zrod bugatti

Píše sa rok 1909 a v mestečku Molsheime pri Strassburgu oficiálne vzniká spoločnosť Bugatti. Aktívny Ettore stavia svoje prvé modely, pričom jeho hviezdna kariéra pretekára a konštruktéra od začiatku pripomína úspešný filmový príbeh. Veď už v roku 1911 získava 2. miesto v 24-hodinových pretekoch v Le Mans. Patron, ako Ettoreho v automobilovej branži vždy volali, bol údajne veľmi precízny konštruktér, ktorý si zakladal na presnosti výroby. Jeho motory boli postavené s menšími toleranciami a s omnoho vyššou precíznosťou než konkurenčné agregáty. A práve táto vlastnosť je pre vozidlá Bugatti typická dodnes. Zaujímavé pritom je, že Ettore nikdy nemal technické vzdelanie a bol viac estét ako technik. Verejným tajomstvom zostávala aj jeho nesmierna slabosť pre ženy. Skrátka, automobilový umelec, ktorý si život vždy užíval naplno. 

Zberateľský artikel

Jedným z najznámejších medzivojnových modelov, ktoré mali hviezdnu kariéru, je Bugatti Type 35. Práve ten urobil z Bugatti legendu, ako ju poznáme dnes. Osemvalcový súťažný špeciál z roku 1924 je snom každého automobilového zberateľa a predstavuje to najlepšie, čo v dvadsiatych rokoch jazdilo po cestách a súťažných okruhoch. Počas svojej kariéry vyhral Typ 35 viac ako 1000 súťaží, od slávnej Targa-Florio až po Grand Prix World Championship. 

Prvé štvorkolesové auto, bugatti postavil v roku 1901.

Jeho ceny sa dnes preto nezriedka pohybujú okolo hranice 400 000 eur. Nemenej slávnym je aj Bugatti Royale. Umelecky stvárnené auto vyrábané v rokoch 1927 až 1933 bolo najluxusnejším a najdrahším autom všetkých čias a predstavovalo úplný vrchol toho, čo sa dalo na štyroch kolesách vôbec postaviť. Traduje sa, že Royale vzniklo ako reakcia na vtedajšie limuzíny Rolls-Royce, ktoré si nárokovali titul najluxusnejších áut planéty. Ettore preto postavil osobné auto dlhé 6,5 metra, ťažké 3,2 tony a pod jeho dlhú prednú kapotu umiestnil osemvalec s objemom 12,7 litrov. Zaujímavosťou je aj to, že na mazanie používal až 23 litrov motorového oleja a chladilo ho takmer dvojnásobné množstvo chladiacej kvapaliny. Na vtedajších cestách sa dokázalo Bugatti Royale rozbehnúť až na 200 km/h. Ale pozor, nešlo o žiaden veľkosériový model, jeho exkluzivitu podčiarkuje aj fakt, že z neho vzniklo len sedem kusov. Jeden si pochopiteľne nechal sám Ettore Bugatti a jedno vozidlo bolo už od začiatku pripravované pre španielskeho kráľa Alfonsa XIII. Pôvodným plánom síce bolo postaviť 25 kusov, no príchod hospodárskej krízy plány rýchlo zmenil. Ďalšou vzácnosťou a reprezentantom výnimočnosti vozidiel Bugatti je elegantné kupé Bugatti Type 57C Atalante z roku 1938. Nečakajte však, že sa dozviete ich ceny na trhu jazdených áut. Extrémne vzácne originály sú uložené v dobre chránených súkromných zbierkach a ich cena (ak by boli prípadne v ponuke) sa odvíja od dopytu a aktuálnej chuti investorov nakupovať. Každopádne sa bavíme o miliónoch dolárov. 

Šéfkonštruktér Philippe Krief hovorí, že Giulia predstavuje mechaniku emócií a automobil bez kompromisov určený pre skutočnú radosť z jazdy.

Reštart

Z pohľadu súčasnej produkcie a novodobej histórie automobilky Bugatti je dôležitý rok 1988, v ktorom Ettoreho syn predal práva na používanie značky Bugatti talianskemu multimilionárovi Romanovi Artiolimu. Jeho novovzniknutá spoločnosť Bugatti Automobili si našla oficiálne sídlo v Campogalliane pri Modene a spolu so štúdiom Italdesign začala práce na prvom novodobom Bugatti. Odborníci nedávali projektu veľké šance na úspech a už vôbec neverili, že by sa Bugatti mohlo čo i len priblížiť k výnimočnosti značky v medzivojnovom období. Keď však fabrika predstavila superšport EB 100, všetkým od úžasu spadla sánka. Nešlo len o ultimatívne tvary karosérie, pod ktoré sa podpísal legendárny návrhár Marcello Gandini, ale aj o výkony, ktorými Bugatti EB 110 zaskočilo všetkých ostrieľaných hráčov na trhu. Prepĺňaný motor 3.5 V12, max. výkon 412 kW (560 k), zrýchlenie z 0 – 100 km/h za 3,4 s a najmä maximálna rýchlosť 342 km/h zaujali aj Ferrari zo susedstva. Z EB 110 sa okamžite stal najrýchlejší superšport 90. rokov. Vydláždil cestu budúcim hyperšportovým modelom značky. Vtedajšia novinka neunikla ani pozornosti Michaela Schumachera, ktorý sa stal jedným z jej prvých majiteľov. Lepšiu reklamu si novovzniknutá automobilka ani nemohla želať. Napriek tomu sa z pôvodného plánu 400 kusov podarilo vyrobiť len 126 exemplárov EB 110. K tomu prišiel neúspech pri rozbehu výroby ďalšieho plánovaného modelu (EB 112) a v roku 1997 nevyhnutný bankrot. 

Veyron – súboj titanov

To však už bola spoločnosť Bugatti Automobili v hľadáčiku Ferdinanda Piecha z koncernu Volkswagen. Jeho ambície postaviť najrýchlejšie a najvýkonnejšie osobné auto boli všetkým známe a ak mal svoje vízie uskutočniť, práve Bugatti bola z hľadiska výkonov a prestíže tou najvhodnejšou značkou. V roku 1998 sa tak po úspešnej dohode dostáva do portfólia koncernu Volkswagen a začína súboj s časom. Prichádzajú štúdie EB 118 s 18-valcovým motorom, neskôr superluxusné Bugatti EB 218, superšport EB 18/3 Chiron a po rokoch štúdia 18/4 Veyron. Po mnohých útrapách a prehraných súbojoch konštruktérov s fyzikálnymi zákonmi nakoniec koncern vyhral a po obrovských investíciách posiela v roku 2005 na trh Bugatti Veyron. Strhlo sa šialenstvo, jeho motor 8.0 W16 s výkonom 1000 koní bol najvýkonnejším na trhu a s maximálnou rýchlosťou 408 km/h ho nikto nedokázal prekonať. Bolo to auto superlatívov, ukážka moci a v mnohých ohľadoch aj výhry nad prírodou. Narodila sa legenda. A rozhodne nie lacná. Kto nemal po ruke voľný milión eur, mohol na superexkluzívny hyperšport s logom Bugatti rovno zabudnúť. Veyron sa totiž z famózneho technického diela rýchlo pretransformoval na takmer nedosiahnuteľnú ukážku úspechu a moci. V júni 2010 ho fabrika ešte vylepšila a ukázala svetu verziu Veyron Super Sport s výkonom posunutým na neuveriteľných 1200 koní. Maximálnou rýchlosťou 431 km/h posunuli svetový rekord pre najrýchlejšie sériové auto planéty opäť o čosi vyššie. Aby však bolo postavenie Veyronu ešte viditeľnejšie, jeho „otvorená“ verzia bez strechy Veyron 16.4 Grand Sport si pre seba uchmatla aj svetový rekord pre najrýchlejšie auto bez strechy – presne 408,84 km/h! 

Tri rekordy pre Chiron

A aká je súčasnosť automobilovej produkcie Bugatti? Opäť rekordná. Jej aktuálny hyperšport Bugatti Chiron produkovaný vo francúzskom meste Molsheim ukrýva benzínový prepĺňaný motor 8.0 W16 naladený na 1103 kW (1500 k). Krútiacim momentom 1600 Nm prekonáva všetko, čo jazdí po cestách (v segmente osobných vozidiel), pričom Chiron opäť posunul svetový rýchlostný rekord na novú úroveň. Tentoraz dosiahol max. rýchlosť 490,48 km/h! „Je neuveriteľné, čo všetko konštruktéri a vôbec všetci ľudia z Bugatti dosiahli,“ komentoval úspech Chirona riaditeľ Bugatti, Stephan Winkelmann. V septembri 2017 sa Chiron opäť zapísal do knihy rekordov, tentoraz časom 41,96 s v disciplíne 0-400-0 km/h. 

Honba za rýchlosťou končí. Naozaj?

Stephan Winkelmann, súčasný šéf značky Bugatti, potvrdil, že Bugatti si už nemusí nič dokazovať a jeho boj o rýchlostné rekordy končí. Po tom, čo 2. augusta 2019 pokoril testovací pilot Andy Wallace s upraveným Chironom rýchlosť 490 km/h, vyhlásil Winkelmann, že misiu prekonať 300 míľ za hodinu splnili a teraz sa vo fabrike sústredia na iné oblasti. Ako totiž prezradili ľudia z konštrukčného tímu, rozhodujúci nie je ani tak výkon auta, ale jeho aerodynamika a najmä pneumatiky, ktoré boli aj pri poslednom rekorde limitujúcim faktorom. Šlo o upravené pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2, ktoré prešli testami až do rýchlosti 511 km/h. A hoci sa to zdá ako dostatočná rezerva, pri otáčkach kolies 4100 ot./min. (tak rýchlo sa točili pri tempe 490 km/h) nie je priestor na žiadne dohady ani odchýlky. Napriek tomu sa Bugatti na rýchlostnú trať ešte raz vrátilo, tentoraz so sériovým Chironom Super Sport 300+ (1600 koní) a potvrdilo hranicu 490,48 km/h. Tým rýchlostné preteky pre Bugatti končia. Aspoň nateraz. 

Kabína Chirona je plná drahých materiálov a pripomína umelecké dielo

Svetlá budúcnosť

Už teraz je jasné, že Chiron čoskoro dostane nástupcu. Automobilka sa netají informáciami, že ho v roku 2021 pošle do zaslúženého dôchodku, ešte predtým však vyrobí niekoľko prísne limitovaných hypervýkonných verzií, ktoré sa svojou cenou a výnimočnosťou už vopred stávajú zberateľským artiklom s najvyšším ratingom. O zákazníkov sa rozhodne báť nemusia, v prípade Bugatti totiž vždy platilo – čím drahšie, tým žiadanejšie. Stephan Winkelmann zároveň potvrdil, že už v roku 2020 automobilka svojich priaznivcov prekvapí niečím veľkým. Viac pochopiteľne neprezradil, už teraz je však isté, že sa máme na čo tešiť.

Galéria obrázkov

Časopis FOR MEN - Bugatti - načka superlatívova tradícií
Časopis FOR MEN - Bugatti - načka superlatívova tradícií
Časopis FOR MEN - Bugatti - načka superlatívova tradícií
Časopis FOR MEN - Bugatti - načka superlatívova tradícií
Časopis FOR MEN - Bugatti - načka superlatívova tradícií
Časopis FOR MEN - Bugatti - načka superlatívova tradícií
Časopis FOR MEN - Bugatti - načka superlatívova tradícií
Časopis FOR MEN - Bugatti - načka superlatívova tradícií
Časopis FOR MEN - Bugatti - načka superlatívova tradícií
Časopis FOR MEN - Bugatti - načka superlatívova tradícií

Reklamní partneri

Art / Designart-designInstagram BiznisinstagrambiznisEkonomikaekonomikaLifestylelifestyleKariérakarieraMódamodaFitnessfitnessZaujímavostizaujimavostiAuto-Motoauto-motoKultúrakulturaGadgetygadgetyŠportsportHistóriahistoriaTechnotechnoCover Storycover-storyCestovaniecestovanieVIPvipZa a Protiza-a-protiFood and Drinkfood-and-drinkRecenzierecenzieKvízkvizKalokagatiakalokagatiaPsychológiapsychologiaKeď budem veľkýked-budem-velkyTop Gastrotop-gastroFood Pornfood-pornBiznisbiznisDrink mesiacadrink-mesiacaRealityrealityReal Talkreal-talkSvetsvetsidejadranreality.jpghttp://jadran-reality.skyessidedubaisolutions.jpghttps://www.dubaisolutions.skyesallmagazine_nameČasopis FOR MENallmagazine_legendInteligentný sprievodca svetom mužaallurl_facebookhttps://www.facebook.com/formencasopis/allinzercia_pdfFORMEN_mediakit_SVK_2021.pdfxallcounter_pages100allcounter_issues6allcounter_print15000allcounter_online5000allurl_instagramhttps://www.instagram.com/formen_sk/allseo_descriptionČasopis FOR MEN je dvojmesačník určený úspešnému, cieľavedomému a duchom mladému mužovi, ktorý sa socioekonomicky radí do skupiny s nadpriemernými príjmami.
8bugatti-nacka-superlativova-tradiciiBugatti - načka superlatívova tradícií18nonoNiet automobilovej značky, ktorá sa jej vyrovná. V roku 2019 oslávila svoje 110. narodeniny, pričom od začiatku až dodnes patrí medzi to najvýkonnejšie, najprestížnejšie, najšportovejšie a, samozrejme, aj najdrahšie, čo viete za reálne peniaze kúpiť. Symbol luxusu, bezhraničných výkonov a ukážka technických aj technologických možností súčasnosti.<p>Vitajte vo svete Bugatti, vo svete štvorkolesových klenotov a vlastného automobilového náboženstva. Ettore Bugatti – meno, ktoré dnes pozná celý automobilový svet. Strojca fascinujúceho príbehu značky Bugatti pochádza z Milána, kde bol už od detstva obklopený umením. Jeho otec Carlo Bugatti totiž patril medzi najvychýrenejších milánskych výrobcov nábytku a hudobných nástrojov. Zároveň bol módnym návrhárom, maľoval a venoval sa architektúre. Práve tento človek obdarený talentom od Boha bol pre mladého Ettoreho inšpiráciou. V jeho prípade však bolo umelecké cítenie podporené aj technickým talentom, takže svoje prvé umelecko- technické ambície uplatnil pri stavbe motorovej trojkolky, s ktorou následne nastúpil na prvé preteky. Ettore vždy vedel, čo robí, a tak nemohlo nikoho prekvapiť, že z prvých desiatich pretekov, ktoré s trojkolkou absolvoval, až deväť vyhral. Verejnosť žasne, konkurenti neveriacky krútia hlavami a Ettore sa prvýkrát zapisuje do pamäti fanúšikov motorov. Prvé štvorkolesové auto mladý Bugatti postavil v roku 1901 a keďže pochádzal z umelecky zameranej rodiny, kvalita jeho diela zaujala aj na milánskom obchodnom veľtrhu, kde získal prvé miesto. To už Ettore neuniká pozornosti vplyvných investorov. Jedným z nich je aj barón Dietrich, ktorý jeho prvé auto okamžite kupuje. Bugatti zároveň dostáva finančné záruky a vďaka Dietrichovým peniazom stavia prvú sériu svojich áut. Úspešný príbeh začína. Bugatti súčasnou tvorbou často odkazuje na niektoré ikonické modely minulosti&nbsp;</p><h3>Zrod bugatti</h3><p>Píše sa rok 1909 a v mestečku Molsheime pri Strassburgu oficiálne vzniká spoločnosť Bugatti. Aktívny Ettore stavia svoje prvé modely, pričom jeho hviezdna kariéra pretekára a konštruktéra od začiatku pripomína úspešný filmový príbeh. Veď už v roku 1911 získava 2. miesto v 24-hodinových pretekoch v Le Mans. Patron, ako Ettoreho v automobilovej branži vždy volali, bol údajne veľmi precízny konštruktér, ktorý si zakladal na presnosti výroby. Jeho motory boli postavené s menšími toleranciami a s omnoho vyššou precíznosťou než konkurenčné agregáty. A práve táto vlastnosť je pre vozidlá Bugatti typická dodnes. Zaujímavé pritom je, že Ettore nikdy nemal technické vzdelanie a bol viac estét ako technik. Verejným tajomstvom zostávala aj jeho nesmierna slabosť pre ženy. Skrátka, automobilový umelec, ktorý si život vždy užíval naplno.&nbsp;</p><h3>Zberateľský artikel</h3><p>Jedným z najznámejších medzivojnových modelov, ktoré mali hviezdnu kariéru, je Bugatti Type 35. Práve ten urobil z Bugatti legendu, ako ju poznáme dnes. Osemvalcový súťažný špeciál z roku 1924 je snom každého automobilového zberateľa a predstavuje to najlepšie, čo v dvadsiatych rokoch jazdilo po cestách a súťažných okruhoch. Počas svojej kariéry vyhral Typ 35 viac ako 1000 súťaží, od slávnej Targa-Florio až po Grand Prix World Championship.&nbsp;</p><p><strong>Prvé štvorkolesové auto, bugatti postavil v roku 1901.</strong></p><p>Jeho ceny sa dnes preto nezriedka pohybujú okolo hranice 400 000 eur. Nemenej slávnym je aj Bugatti Royale. Umelecky stvárnené auto vyrábané v rokoch 1927 až 1933 bolo najluxusnejším a najdrahším autom všetkých čias a predstavovalo úplný vrchol toho, čo sa dalo na štyroch kolesách vôbec postaviť. Traduje sa, že Royale vzniklo ako reakcia na vtedajšie limuzíny Rolls-Royce, ktoré si nárokovali titul najluxusnejších áut planéty. Ettore preto postavil osobné auto dlhé 6,5 metra, ťažké 3,2 tony a pod jeho dlhú prednú kapotu umiestnil osemvalec s objemom 12,7 litrov. Zaujímavosťou je aj to, že na mazanie používal až 23 litrov motorového oleja a chladilo ho takmer dvojnásobné množstvo chladiacej kvapaliny. Na vtedajších cestách sa dokázalo Bugatti Royale rozbehnúť až na 200 km/h. Ale pozor, nešlo o žiaden veľkosériový model, jeho exkluzivitu podčiarkuje aj fakt, že z neho vzniklo len sedem kusov. Jeden si pochopiteľne nechal sám Ettore Bugatti a jedno vozidlo bolo už od začiatku pripravované pre španielskeho kráľa Alfonsa XIII. Pôvodným plánom síce bolo postaviť 25 kusov, no príchod hospodárskej krízy plány rýchlo zmenil. Ďalšou vzácnosťou a reprezentantom výnimočnosti vozidiel Bugatti je elegantné kupé Bugatti Type 57C Atalante z roku 1938. Nečakajte však, že sa dozviete ich ceny na trhu jazdených áut. Extrémne vzácne originály sú uložené v dobre chránených súkromných zbierkach a ich cena (ak by boli prípadne v ponuke) sa odvíja od dopytu a aktuálnej chuti investorov nakupovať. Každopádne sa bavíme o miliónoch dolárov.&nbsp;</p><p><strong>Šéfkonštruktér Philippe Krief hovorí, že Giulia predstavuje mechaniku emócií a automobil bez kompromisov určený pre skutočnú radosť z jazdy.</strong></p><h3>Reštart</h3><p>Z pohľadu súčasnej produkcie a novodobej histórie automobilky Bugatti je dôležitý rok 1988, v ktorom Ettoreho syn predal práva na používanie značky Bugatti talianskemu multimilionárovi Romanovi Artiolimu. Jeho novovzniknutá spoločnosť Bugatti Automobili si našla oficiálne sídlo v Campogalliane pri Modene a spolu so štúdiom Italdesign začala práce na prvom novodobom Bugatti. Odborníci nedávali projektu veľké šance na úspech a už vôbec neverili, že by sa Bugatti mohlo čo i len priblížiť k výnimočnosti značky v medzivojnovom období. Keď však fabrika predstavila superšport EB 100, všetkým od úžasu spadla sánka. Nešlo len o ultimatívne tvary karosérie, pod ktoré sa podpísal legendárny návrhár Marcello Gandini, ale aj o výkony, ktorými Bugatti EB 110 zaskočilo všetkých ostrieľaných hráčov na trhu. Prepĺňaný motor 3.5 V12, max. výkon 412 kW (560 k), zrýchlenie z 0 – 100 km/h za 3,4 s a najmä maximálna rýchlosť 342 km/h zaujali aj Ferrari zo susedstva. Z EB 110 sa okamžite stal najrýchlejší superšport 90. rokov. Vydláždil cestu budúcim hyperšportovým modelom značky. Vtedajšia novinka neunikla ani pozornosti Michaela Schumachera, ktorý sa stal jedným z jej prvých majiteľov. Lepšiu reklamu si novovzniknutá automobilka ani nemohla želať. Napriek tomu sa z pôvodného plánu 400 kusov podarilo vyrobiť len 126 exemplárov EB 110. K tomu prišiel neúspech pri rozbehu výroby ďalšieho plánovaného modelu (EB 112) a v roku 1997 nevyhnutný bankrot.&nbsp;</p><h3>Veyron – súboj titanov</h3><p>To však už bola spoločnosť Bugatti Automobili v hľadáčiku Ferdinanda Piecha z koncernu Volkswagen. Jeho ambície postaviť najrýchlejšie a najvýkonnejšie osobné auto boli všetkým známe a ak mal svoje vízie uskutočniť, práve Bugatti bola z hľadiska výkonov a prestíže tou najvhodnejšou značkou. V roku 1998 sa tak po úspešnej dohode dostáva do portfólia koncernu Volkswagen a začína súboj s časom. Prichádzajú štúdie EB 118 s 18-valcovým motorom, neskôr superluxusné Bugatti EB 218, superšport EB 18/3 Chiron a po rokoch štúdia 18/4 Veyron. Po mnohých útrapách a prehraných súbojoch konštruktérov s fyzikálnymi zákonmi nakoniec koncern vyhral a po obrovských investíciách posiela v roku 2005 na trh Bugatti Veyron. Strhlo sa šialenstvo, jeho motor 8.0 W16 s výkonom 1000 koní bol najvýkonnejším na trhu a s maximálnou rýchlosťou 408 km/h ho nikto nedokázal prekonať. Bolo to auto superlatívov, ukážka moci a v mnohých ohľadoch aj výhry nad prírodou. Narodila sa legenda. A rozhodne nie lacná. Kto nemal po ruke voľný milión eur, mohol na superexkluzívny hyperšport s logom Bugatti rovno zabudnúť. Veyron sa totiž z famózneho technického diela rýchlo pretransformoval na takmer nedosiahnuteľnú ukážku úspechu a moci. V júni 2010 ho fabrika ešte vylepšila a ukázala svetu verziu Veyron Super Sport s výkonom posunutým na neuveriteľných 1200 koní. Maximálnou rýchlosťou 431 km/h posunuli svetový rekord pre najrýchlejšie sériové auto planéty opäť o čosi vyššie. Aby však bolo postavenie Veyronu ešte viditeľnejšie, jeho „otvorená“ verzia bez strechy Veyron 16.4 Grand Sport si pre seba uchmatla aj svetový rekord pre najrýchlejšie auto bez strechy – presne 408,84 km/h!&nbsp;</p><h3>Tri rekordy pre Chiron</h3><p>A aká je súčasnosť automobilovej produkcie Bugatti? Opäť rekordná. Jej aktuálny hyperšport Bugatti Chiron produkovaný vo francúzskom meste Molsheim ukrýva benzínový prepĺňaný motor 8.0 W16 naladený na 1103 kW (1500 k). Krútiacim momentom 1600 Nm prekonáva všetko, čo jazdí po cestách (v segmente osobných vozidiel), pričom Chiron opäť posunul svetový rýchlostný rekord na novú úroveň. Tentoraz dosiahol max. rýchlosť 490,48 km/h! „Je neuveriteľné, čo všetko konštruktéri a vôbec všetci ľudia z Bugatti dosiahli,“ komentoval úspech Chirona riaditeľ Bugatti, Stephan Winkelmann. V septembri 2017 sa Chiron opäť zapísal do knihy rekordov, tentoraz časom 41,96 s v disciplíne 0-400-0 km/h.&nbsp;</p><h3>Honba za rýchlosťou končí. Naozaj?</h3><p>Stephan Winkelmann, súčasný šéf značky Bugatti, potvrdil, že Bugatti si už nemusí nič dokazovať a jeho boj o rýchlostné rekordy končí. Po tom, čo 2. augusta 2019 pokoril testovací pilot Andy Wallace s upraveným Chironom rýchlosť 490 km/h, vyhlásil Winkelmann, že misiu prekonať 300 míľ za hodinu splnili a teraz sa vo fabrike sústredia na iné oblasti. Ako totiž prezradili ľudia z konštrukčného tímu, rozhodujúci nie je ani tak výkon auta, ale jeho aerodynamika a najmä pneumatiky, ktoré boli aj pri poslednom rekorde limitujúcim faktorom. Šlo o upravené pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2, ktoré prešli testami až do rýchlosti 511 km/h. A hoci sa to zdá ako dostatočná rezerva, pri otáčkach kolies 4100 ot./min. (tak rýchlo sa točili pri tempe 490 km/h) nie je priestor na žiadne dohady ani odchýlky. Napriek tomu sa Bugatti na rýchlostnú trať ešte raz vrátilo, tentoraz so sériovým Chironom Super Sport 300+ (1600 koní) a potvrdilo hranicu 490,48 km/h. Tým rýchlostné preteky pre Bugatti končia. Aspoň nateraz.&nbsp;</p><p><strong>Kabína Chirona je plná drahých materiálov a pripomína umelecké dielo</strong></p><h3>Svetlá budúcnosť</h3><p>Už teraz je jasné, že Chiron čoskoro dostane nástupcu. Automobilka sa netají informáciami, že ho v roku 2021 pošle do zaslúženého dôchodku, ešte predtým však vyrobí niekoľko prísne limitovaných hypervýkonných verzií, ktoré sa svojou cenou a výnimočnosťou už vopred stávajú zberateľským artiklom s najvyšším ratingom. O zákazníkov sa rozhodne báť nemusia, v prípade Bugatti totiž vždy platilo – čím drahšie, tým žiadanejšie. Stephan Winkelmann zároveň potvrdil, že už v roku 2020 automobilka svojich priaznivcov prekvapí niečím veľkým. Viac pochopiteľne neprezradil, už teraz je však isté, že sa máme na čo tešiť.</p>10no0000-00-00for-men-2020-0505/20202020-05-20<h3>Milí čitatelia,</h3><p>som veľmi rád, že sa Vám môžem po mesačnej prestávke opäť prihovoriť v našom časopise FOR MEN. Určite sa všetci zhodneme, že tento rok má iný priebeh, ako sme čakali a COVID-19 zmenil naše životy. Namiesto plánovania dovoleniek riešime rúška a skĺbenie homeofficov s učením našich detí. Chýbajú nám návštevy našej rodiny a kamarátov a analytici varujú pred hrozivými ekonomickými dopadmi.&nbsp;</p><p>Keď sme s mojím obchodným partnerom robili rozhovor, novinárka sa nás spýtala, aké pozitíva korona priniesla a či vnímame na tejto situácii aj niečo kladné. Na začiatku sme na seba pozreli a dumali sme, čo pozitívne môže byť na tejto ťažkej situácii. Možno to niekoho prekvapí, ale našli sme viac vecí. V prvom rade čas strávený s rodinou, ktorý väčšine ľudí chýba. Viacerí z Vás mi hovorili, že pri domácej karanténe zistili, akú majú doma fajn ženu☺. Nehovoriac o tom, že si všetci kupujeme cennú skúsenosť do budúcnosti, ktorá môže priniesť aj zaujímavú investičnú príležitosť. Zisťujeme, že materiálny svet nie je taký podstatný a že v jednom tričku a kraťasoch vydržíme dlhšie, ako sme si mysleli. Ak sa šťastie definuje ako rozdiel medzi očakávaním a realitou, tak v tomto čase je obzvlášť dôležité zostať pozitívne naladený a snažiť sa z každej situácie zobrať to dobré. V neposlednom rade za výhodu vnímam viac času na naše koníčky a iné činnosti, na ktoré sme doteraz nemali priestor a, prirodzene, sme ich popri práci zanedbávali.&nbsp;</p><p>Verím, že jednou z Vašich záľub je aj časopis FOR MEN. V aktuálnom čísle Vám prinesieme rozhovor s moderátorom Juniorom, pozrieme sa na investovanie do ropy počas krízy a zameriame sa aj na aktuálne témy ako homeoffice či poriadok na pracovisku. Katarína Němcová Vám prezradí tajomstvo hľadania výberu partnera, ktorý sa k Vám dokonale hodí a krásna slovenská modelka Tereza Bizíková pohladí oko každého nášho čitateľa. Dostanete aj praktický návod, ako sa najesť u Michelina či ako si v grilovacej sezóne vybrať ten vhodný steak. Nebudú chýbať ani pravidelné rubriky o autách, histórii a mnoho iného.&nbsp;</p><p>Pevne verím, že toto náročné obdobie Vám náš časopis aspoň trochu uľahčí.</p>yesAuto-Motoauto-moto
lamborghini-stylovy-navrat-ku-korenomLamborghini - štýlový návrat ku koreňom4for-men-2020-02
oplati-sa-presedlat-na-elektrinu-uz-dnesOplatí sa presedlať na elektrinu už dnes?15for-men-2021-01
trochu-ina-talianska-moto-legendaTrochu iná talianska moto legenda20for-men-2022-02-03
steak-by-nemal-byt-cerstvySteak by nemal byť čerstvý8for-men-2020-05
great-british-nightGreat British Night8for-men-2020-05
junior-nepodstatne-veci-sa-stavaju-podstatnumiJunior: Nepodstatné veci sa stávajú podstatnými8for-men-2020-05