Časopis FOR MEN - Lamborghini - štýlový návrat ku koreňom

Lamborghini - štýlový návrat ku koreňom

Auto-Moto13. február 2020 Vyšlo v čísle: 02/2020

Rozsiahle lúky, príkre svahy a terén neobrobených polí boli typickým teritóriom prvých vozidiel s logom Lamborghini. Nešlo však o žiadne superšporty ani luxusné GT , ale kvalitné traktory skonštruované mimoriadne nadaným Ferrucciom. Je až symbolické, že po niekoľkých dekádach strávených vývojom špičkových superšportov sa táto rešpektovaná talianska automobilka opäť vracia do terénu. Tentoraz však poriadne štýlovo, na 23-palcových kolesách SUV Lamborghini Urus.

V Lamborghini dnes prežívajú „americký“ sen. Kým donedávna bola ich hlavnou náplňou najmä výroba sebavedomých a často poriadne tvrdohlavých superšportov, meniace sa preferencie trhu a potreba zaistenia vlastnej budúcnosti prinútili aj tohto výrobcu ku kroku, nad ktorým krútili hlavou všetci pravoverní priaznivci značky. Keď charizmatický a vždy dobre oblečený šéf automobilky, Stephan Winkelmann, oficiálne oznámil vývoj prvého SUV v novodobej histórii značky, konkurencia zatajila dych.

Všetci totiž tušili, že Lamborghini chystá niečo výnimočné. Už od začiatku bolo jasné, že fabrika spadajúca pod ochranné krídla koncernu Volkswagen, nepošle na trh žiadny narýchlo postavený polotovar, ale auto s ambíciou prekonať všetko dovtedy vyrobené. Tak sa nakoniec aj stalo.

Býk s rodokmeňom

Hovorí sa, že peniaze nesmrdia. Toto si pravdepodobne hovorili mnohí priaznivci značky po prvých slovách o vývoji nového SUV. Zo strany Lamborghini pritom nešlo o prvý pokus. S niečím podobným, totiž fabrika vyrukovala už v roku 1986, keď postavila 300-kusovú sériu ultimatívneho terénneho špeciálu s označením LM002. Vyzeral ako z hviezdnych vojen, jeho dizajn vysekávali mačetou a bol určený výlučne pre armádu Líbye.

Z pôvodných plánov nakoniec zišlo a dnes je z tohto štvorkolesového „Ramba“ s obrovským benzínovým motorom 5.2 V12 cenná zberateľská rarita. Súčasný projekt bol pre konštruktérov úplne novou výzvou. Nezasväteným sa síce mohlo zdať, že s ním fabrika spadne do šedého priemeru a vyrobí len ďalšie nudné auto s trochu vyšším podvozkom, to by však nemohlo byť Lamborghini. Taliani sa na celý projekt pozerali hneď od začiatku úplne inak.

„Dizajn, výkony, prestíž a paradoxne aj nedostupnosť z Lamborghini Urus robí špičku na trhu.“

Konštruktéri Lamborghini dostali zadanie postaviť praktický superšport a nie lyžiarsky dostavník vhodný na ťahanie prívesu. Vyššia svetlá výška aj pohon všetkých kolies patrili k žánru veci, to, s čím však nakoniec vyrukovali, vyrazilo všetkým dych. Kombinácia ostro rezaných rysov, talianskeho sexappealu a neuveriteľnej dynamiky podporenej nemeckou kvalitou priniesli do segmentu SUV nový vietor – uragán inovácií, odvahy a dovtedy nevídaných výkonov.

Pneumatický podvozok, adaptívne tlmiče, aktívne priečne skrutné stabilizátory, variabilné riadenie, keramické brzdy a celohliníkový motor 4.0 V8 Twin‑ turbo boli zárukou správnej živelnosti, zatiaľ čo taliansky temperament a originálny prístup k veci zaručili rodokmeň a prestíž, o akej sa mohlo konkurentom len snívať. A aj keď má prvé „terénne“ Lambo až 2,2 tony, výkon 650 koní a krútiaci moment 850 Nm ho hravo katapultovali z 0 na 100 km/h len za 3,6 s! Narodil sa nový kráľ.

Sliepka znášajúca zlaté vajcia

Mohlo by sa zdať, že vyrobiť SUV je dnes automaticky zárukou úspechu. V najprestížnejšom segmente však platia iné pravidlá. Tu musíte zaujať, byť lepší ako ostatní. Skrátka, byť výnimočný spôsobom, ktorý aj tých najnáročnejších donúti pretiahnuť zlatú platobnú kartu terminálom práve vo vašom showroome. Tu sa už nehrá len na umelé úsmevy a prázdne sľuby. Urus na to však mal. Stephan Winkelmann, ten prešibaný lišiak spoza kormidla fabriky, mal totiž od začiatku eso v rukáve. Vedel, že Lamborghini už zákaznícku základňu má, treba ju len zaujať. Veď značka roky predávala nekompromisné superšporty ľuďom túžiacim po výnimočnosti a nadpozemských výkonoch. A presne pre nich teraz mali aj SUV. Neprekvapí preto, že z novinky sa takmer obratom stal predajný hit.

Takmer 23 áut denne

Dnes sa zdá takmer neuveriteľné, že boli doby, keď nemali v Lamborghini do čoho pichnúť. Kvalita výroby pokrivkávala, zákazníci sa stále častejšie obzerali po Ferrari a hoci plagát prvého Lamborghini Diablo visel v každej správnej garáži, zisky automobilky zostávali hlboko v červených číslach. Dnes je situácia podstatne iná a rok 2019 bol najúspešnejším v celej histórii značky. Na výročnej porade mohlo tiecť šampanské prúdom, naozaj na to bol dôvod. Efektívne vedenie pod patronátom koncernu VW prinieslo ovocie a zo stratovej manufaktúry s logom zlatého býka sa postupne stala zisková a ekonomicky zdravá moderná automobilka s vlastným vývojom, históriou a najmä pokladňou plnou nových peňazí.

V roku 2019 pritom nešlo len o predaje, ktoré sa dostali až na úroveň 8205 nových áut. Prepočítajte si to na dni v roku a vyjde vám, že fabrike sa podarilo, bez ohľadu na víkendy a štátne sviatky, každý deň predať takmer 23 áut. Čo je však ešte zaujímavejšie, hneď v prvom roku tvorilo viac ako polovicu predajov práve SUV Lamborghini Urus. Rozhodlo sa preň až 4962 ľudí, čo znamená, že sa okamžite zaradilo na vrchol popularity modelovej ponuky. A právom. Dizajn, výkony, prestíž a paradoxne aj nedostupnosť z neho robí eso v rukáve. Zákazníci by ho boli schopní vyvážiť zlatom a aj tak sa všetkým neujde. Práve vďaka masívnemu záujmu o SUV novinku s logom Lamborghini sa tržby fabriky medziročne zodvihli o neuveriteľných 182 %.

„Lamborghini Urus tvorilo hneď v prvom roku viac ako polovicu predajov.“

Móda SUV je skrátka na vrchole a prináša do podnikovej pokladnice peniaze, o akých sa vedeniu koncernu doteraz len snívalo. Nemalou mierou sa o úspech zaslúžili aj štáty USA, za Veľkou mlákou totiž Taliani predali až 2500 áut. Práve zisky z predaja SUV Urus sa postarali o to, že Lamborghini môže bezstarostne investovať do vývoja superšportov budúcnosti. S rovnakou taktikou má pritom skúsenosti aj sesterská značka Porsche.

Aj jej účtovníctvo svojho času zalievali len červené čísla, potom však poslala na trh prvú generáciu Porsche Cayenne a začali jej zlaté časy. Treba pritom spomenúť, že ani Cayenne neprijali skalní fanúšikovia s nadšením. Ako sa však ukázalo neskôr, práve vďaka tomuto modelu Porsche nakoniec zarobilo dosť peňazí na to, aby mohlo investovať do vývoja nových generácií svojej legendárnej 911-ky.

Superšporty v centre pozornosti

Ak by ste si mysleli, že všetka pozornosť talianskej fabriky sa teraz sústredí výlučne na úspešné SUV Urus, mýlili by ste sa. Veď Lamborghini je stále predovšetkým ten mýtický nízky, ostro rezaný superšport, o ktorom snívajú všetci chlapci. Nizučké Lamborghini Aventador predstavuje stelesnenie sna a všade, kde sa objaví, priťahuje pohľady snáď ešte viac, než konkurenčné Ferrari. Najmä, keď sa jeho naturálny benzínový motor V12 roztočí na 8500 otáčok a pošle na kolesá všetkých svojich 770 koní.

Nový Aventador SVJ Roadster dokáže posádku katapultovať na 100 km/h za 2,9 s a aj bez strechy sa rozbehne na neuveriteľných 350 km/h. Neprekvapí, že len minulý rok sa pre Aventador rozhodlo 1104 zákazníkov. Ešte lepšie na tom bol jeho menší brat Huracán, z neho sa za 5 rokov na trhu predalo už 14 022 kusov. To je dokonca viac, než sa za desať rokov predalo z jeho predchodcu Gallardo. A jeho výkony? Rovnako fascinujúce ako „žiletkový“ dizajn. Jeho najnovšia špecifikácia EVO RWD V10 posiela výlučne na zadné kolesá 610 koní a z 0 na 100 km/ dokáže vystreliť za 3,3 s.

Autosalóny nám za to nestoja

Veľmi zaujímavo znie informácia, že Lamborghini v poslednom období prehodnotilo svoju účasť na veľkých autosalónoch. Podľa vedenia fabriky je prítomnosť na podobných masových podujatiach zbytočne drahá, pričom zanedbateľný nie je ani čas venovaný prevozu a vystavovaniu áut. S veľkými autosalónmi nateraz končí. Sústredí sa skôr na prezentáciu v online priestore a na súkromných akciách komornejšieho charakteru.

Jednoducho sa viac zameria na cieľovú klientelu a príde bližšie k tým, pre ktorých tvorí. Príbeh automobilky Lamborghini je ukážkovým príkladom toho, ako sa veci majú robiť. Vytvárať produkty vyvolávajúce emócie, túžby a popritom všetkom nezabúdať na ekonomickú stránku veci. Peniaze nie sú všetko, ale vo svete vývoja, pokrokových technológií a nových trendov život bez nich nie je možný. Zdá sa, že Lamborghini vykročilo do budúcnosti ozaj správnou nohou.

Galéria obrázkov

Časopis FOR MEN - Lamborghini - štýlový návrat ku koreňom
Časopis FOR MEN - Lamborghini - štýlový návrat ku koreňom
Časopis FOR MEN - Lamborghini - štýlový návrat ku koreňom
Časopis FOR MEN - Lamborghini - štýlový návrat ku koreňom
Časopis FOR MEN - Lamborghini - štýlový návrat ku koreňom
Časopis FOR MEN - Lamborghini - štýlový návrat ku koreňom
Časopis FOR MEN - Lamborghini - štýlový návrat ku koreňom
Časopis FOR MEN - Lamborghini - štýlový návrat ku koreňom
Časopis FOR MEN - Lamborghini - štýlový návrat ku koreňom
Časopis FOR MEN - Lamborghini - štýlový návrat ku koreňom
Časopis FOR MEN - Lamborghini - štýlový návrat ku koreňom
Časopis FOR MEN - Lamborghini - štýlový návrat ku koreňom
Časopis FOR MEN - Lamborghini - štýlový návrat ku koreňom
Časopis FOR MEN - Lamborghini - štýlový návrat ku koreňom
Časopis FOR MEN - Lamborghini - štýlový návrat ku koreňom
Časopis FOR MEN - Lamborghini - štýlový návrat ku koreňom
Časopis FOR MEN - Lamborghini - štýlový návrat ku koreňom
Časopis FOR MEN - Lamborghini - štýlový návrat ku koreňom
Časopis FOR MEN - Lamborghini - štýlový návrat ku koreňom
Časopis FOR MEN - Lamborghini - štýlový návrat ku koreňom
Časopis FOR MEN - Lamborghini - štýlový návrat ku koreňom

Reklamní partneri

Art / Designart-designInstagram BiznisinstagrambiznisEkonomikaekonomikaLifestylelifestyleKariérakarieraMódamodaFitnessfitnessZaujímavostizaujimavostiAuto-Motoauto-motoKultúrakulturaGadgetygadgetyŠportsportHistóriahistoriaTechnotechnoCover Storycover-storyCestovaniecestovanieVIPvipZa a Protiza-a-protiFood and Drinkfood-and-drinkRecenzierecenzieKvízkvizKalokagatiakalokagatiaPsychológiapsychologiaKeď budem veľkýked-budem-velkyTop Gastrotop-gastroFood Pornfood-pornBiznisbiznisDrink mesiacadrink-mesiacaRealityrealityReal Talkreal-talkSvetsvetsidejadranreality.jpghttp://jadran-reality.skyessidedubaisolutions.jpghttps://www.dubaisolutions.skyesallmagazine_nameČasopis FOR MENallmagazine_legendInteligentný sprievodca svetom mužaallurl_facebookhttps://www.facebook.com/formencasopis/allinzercia_pdfFORMEN_mediakit_SVK_2021.pdfxallcounter_pages100allcounter_issues6allcounter_print15000allcounter_online5000allurl_instagramhttps://www.instagram.com/formen_sk/allseo_descriptionČasopis FOR MEN je dvojmesačník určený úspešnému, cieľavedomému a duchom mladému mužovi, ktorý sa socioekonomicky radí do skupiny s nadpriemernými príjmami.
4lamborghini-stylovy-navrat-ku-korenomLamborghini - štýlový návrat ku koreňom18yesnoRozsiahle lúky, príkre svahy a terén neobrobených polí boli typickým teritóriom prvých vozidiel s logom Lamborghini. Nešlo však o žiadne superšporty ani luxusné GT , ale kvalitné traktory skonštruované mimoriadne nadaným Ferrucciom. Je až symbolické, že po niekoľkých dekádach strávených vývojom špičkových superšportov sa táto rešpektovaná talianska automobilka opäť vracia do terénu. Tentoraz však poriadne štýlovo, na 23-palcových kolesách SUV Lamborghini Urus.<p>V Lamborghini dnes prežívajú „americký“ sen. Kým donedávna bola ich hlavnou náplňou najmä výroba sebavedomých a často poriadne tvrdohlavých superšportov, meniace sa preferencie trhu a potreba zaistenia vlastnej budúcnosti prinútili aj tohto výrobcu ku kroku, nad ktorým krútili hlavou všetci pravoverní priaznivci značky. Keď charizmatický a vždy dobre oblečený šéf automobilky, Stephan Winkelmann, oficiálne oznámil vývoj prvého SUV v novodobej histórii značky, konkurencia zatajila dych.</p><p>Všetci totiž tušili, že Lamborghini chystá niečo výnimočné. Už od začiatku bolo jasné, že fabrika spadajúca pod ochranné krídla koncernu Volkswagen, nepošle na trh žiadny narýchlo postavený polotovar, ale auto s ambíciou prekonať všetko dovtedy vyrobené. Tak sa nakoniec aj stalo.</p><h3>Býk s rodokmeňom</h3><p>Hovorí sa, že peniaze nesmrdia. Toto si pravdepodobne hovorili mnohí priaznivci značky po prvých slovách o vývoji nového SUV. Zo strany Lamborghini pritom nešlo o prvý pokus. S niečím podobným, totiž fabrika vyrukovala už v roku 1986, keď postavila 300-kusovú sériu ultimatívneho terénneho špeciálu s označením LM002. Vyzeral ako z hviezdnych vojen, jeho dizajn vysekávali mačetou a bol určený výlučne pre armádu Líbye.</p><p>Z pôvodných plánov nakoniec zišlo a dnes je z tohto štvorkolesového „Ramba“ s obrovským benzínovým motorom 5.2 V12 cenná zberateľská rarita. Súčasný projekt bol pre konštruktérov úplne novou výzvou. Nezasväteným sa síce mohlo zdať, že s ním fabrika spadne do šedého priemeru a vyrobí len ďalšie nudné auto s trochu vyšším podvozkom, to by však nemohlo byť Lamborghini. Taliani sa na celý projekt pozerali hneď od začiatku úplne inak.</p><p><strong>„Dizajn, výkony, prestíž a paradoxne aj nedostupnosť z Lamborghini Urus robí špičku na trhu.“</strong></p><p>Konštruktéri Lamborghini dostali zadanie postaviť praktický superšport a nie lyžiarsky dostavník vhodný na ťahanie prívesu. Vyššia svetlá výška aj pohon všetkých kolies patrili k žánru veci, to, s čím však nakoniec vyrukovali, vyrazilo všetkým dych. Kombinácia ostro rezaných rysov, talianskeho sexappealu a neuveriteľnej dynamiky podporenej nemeckou kvalitou priniesli do segmentu SUV nový vietor – uragán inovácií, odvahy a dovtedy nevídaných výkonov.</p><p>Pneumatický podvozok, adaptívne tlmiče, aktívne priečne skrutné stabilizátory, variabilné riadenie, keramické brzdy a celohliníkový motor 4.0 V8 Twin‑ turbo boli zárukou správnej živelnosti, zatiaľ čo taliansky temperament a originálny prístup k veci zaručili rodokmeň a prestíž, o akej sa mohlo konkurentom len snívať. A aj keď má prvé „terénne“ Lambo až 2,2 tony, výkon 650 koní a krútiaci moment 850 Nm ho hravo katapultovali z 0 na 100 km/h len za 3,6 s! Narodil sa nový kráľ.</p><h3>Sliepka znášajúca zlaté vajcia</h3><p>Mohlo by sa zdať, že vyrobiť SUV je dnes automaticky zárukou úspechu. V najprestížnejšom segmente však platia iné pravidlá. Tu musíte zaujať, byť lepší ako ostatní. Skrátka, byť výnimočný spôsobom, ktorý aj tých najnáročnejších donúti pretiahnuť zlatú platobnú kartu terminálom práve vo vašom showroome. Tu sa už nehrá len na umelé úsmevy a prázdne sľuby. Urus na to však mal. Stephan Winkelmann, ten prešibaný lišiak spoza kormidla fabriky, mal totiž od začiatku eso v rukáve. Vedel, že Lamborghini už zákaznícku základňu má, treba ju len zaujať. Veď značka roky predávala nekompromisné superšporty ľuďom túžiacim po výnimočnosti a nadpozemských výkonoch. A presne pre nich teraz mali aj SUV. Neprekvapí preto, že z novinky sa takmer obratom stal predajný hit.</p><h3>Takmer 23 áut denne</h3><p>Dnes sa zdá takmer neuveriteľné, že boli doby, keď nemali v Lamborghini do čoho pichnúť. Kvalita výroby pokrivkávala, zákazníci sa stále častejšie obzerali po Ferrari a hoci plagát prvého Lamborghini Diablo visel v každej správnej garáži, zisky automobilky zostávali hlboko v červených číslach. Dnes je situácia podstatne iná a rok 2019 bol najúspešnejším v celej histórii značky. Na výročnej porade mohlo tiecť šampanské prúdom, naozaj na to bol dôvod. Efektívne vedenie pod patronátom koncernu VW prinieslo ovocie a zo stratovej manufaktúry s logom zlatého býka sa postupne stala zisková a ekonomicky zdravá moderná automobilka s vlastným vývojom, históriou a najmä pokladňou plnou nových peňazí.</p><p>V roku 2019 pritom nešlo len o predaje, ktoré sa dostali až na úroveň 8205 nových áut. Prepočítajte si to na dni v roku a vyjde vám, že fabrike sa podarilo, bez ohľadu na víkendy a štátne sviatky, každý deň predať takmer 23 áut. Čo je však ešte zaujímavejšie, hneď v prvom roku tvorilo viac ako polovicu predajov práve SUV Lamborghini Urus. Rozhodlo sa preň až 4962 ľudí, čo znamená, že sa okamžite zaradilo na vrchol popularity modelovej ponuky. A právom. Dizajn, výkony, prestíž a paradoxne aj nedostupnosť z neho robí eso v rukáve. Zákazníci by ho boli schopní vyvážiť zlatom a aj tak sa všetkým neujde. Práve vďaka masívnemu záujmu o SUV novinku s logom Lamborghini sa tržby fabriky medziročne zodvihli o neuveriteľných 182 %.</p><p><strong>„Lamborghini Urus tvorilo hneď v prvom roku viac ako polovicu predajov.“</strong></p><p>Móda SUV je skrátka na vrchole a prináša do podnikovej pokladnice peniaze, o akých sa vedeniu koncernu doteraz len snívalo. Nemalou mierou sa o úspech zaslúžili aj štáty USA, za Veľkou mlákou totiž Taliani predali až 2500 áut. Práve zisky z predaja SUV Urus sa postarali o to, že Lamborghini môže bezstarostne investovať do vývoja superšportov budúcnosti. S rovnakou taktikou má pritom skúsenosti aj sesterská značka Porsche.</p><p>Aj jej účtovníctvo svojho času zalievali len červené čísla, potom však poslala na trh prvú generáciu Porsche Cayenne a začali jej zlaté časy. Treba pritom spomenúť, že ani Cayenne neprijali skalní fanúšikovia s nadšením. Ako sa však ukázalo neskôr, práve vďaka tomuto modelu Porsche nakoniec zarobilo dosť peňazí na to, aby mohlo investovať do vývoja nových generácií svojej legendárnej 911-ky.</p><h3>Superšporty v centre pozornosti</h3><p>Ak by ste si mysleli, že všetka pozornosť talianskej fabriky sa teraz sústredí výlučne na úspešné SUV Urus, mýlili by ste sa. Veď Lamborghini je stále predovšetkým ten mýtický nízky, ostro rezaný superšport, o ktorom snívajú všetci chlapci. Nizučké Lamborghini Aventador predstavuje stelesnenie sna a všade, kde sa objaví, priťahuje pohľady snáď ešte viac, než konkurenčné Ferrari. Najmä, keď sa jeho naturálny benzínový motor V12 roztočí na 8500 otáčok a pošle na kolesá všetkých svojich 770 koní.</p><p>Nový Aventador SVJ Roadster dokáže posádku katapultovať na 100 km/h za 2,9 s a aj bez strechy sa rozbehne na neuveriteľných 350 km/h. Neprekvapí, že len minulý rok sa pre Aventador rozhodlo 1104 zákazníkov. Ešte lepšie na tom bol jeho menší brat Huracán, z neho sa za 5 rokov na trhu predalo už 14 022 kusov. To je dokonca viac, než sa za desať rokov predalo z jeho predchodcu Gallardo. A jeho výkony? Rovnako fascinujúce ako „žiletkový“ dizajn. Jeho najnovšia špecifikácia EVO RWD V10 posiela výlučne na zadné kolesá 610 koní a z 0 na 100 km/ dokáže vystreliť za 3,3 s.</p><h3>Autosalóny nám za to nestoja</h3><p>Veľmi zaujímavo znie informácia, že Lamborghini v poslednom období prehodnotilo svoju účasť na veľkých autosalónoch. Podľa vedenia fabriky je prítomnosť na podobných masových podujatiach zbytočne drahá, pričom zanedbateľný nie je ani čas venovaný prevozu a vystavovaniu áut. S veľkými autosalónmi nateraz končí. Sústredí sa skôr na prezentáciu v online priestore a na súkromných akciách komornejšieho charakteru.</p><p>Jednoducho sa viac zameria na cieľovú klientelu a príde bližšie k tým, pre ktorých tvorí. Príbeh automobilky Lamborghini je ukážkovým príkladom toho, ako sa veci majú robiť. Vytvárať produkty vyvolávajúce emócie, túžby a popritom všetkom nezabúdať na ekonomickú stránku veci. Peniaze nie sú všetko, ale vo svete vývoja, pokrokových technológií a nových trendov život bez nich nie je možný. Zdá sa, že Lamborghini vykročilo do budúcnosti ozaj správnou nohou.</p>21no0000-00-00for-men-2020-0202/20202020-02-13<h2>Čo je to šťastie?</h2><p>Keď sa na to pozrieme podrobnejšie, zistíme, že pocit šťastia sa dá dosiahnuť viacerými spôsobmi a tvorí ho viac zložiek. Dôležité miesto medzi nimi má sebarealizácia a úspech. A práve manuál úspešného muža vám na svojich stránkach prináša časopis FORMEN. Niežeby bol svet čiernobiely a rovnaký návod by platil pre všetkých. Tí ozaj úspešní muži však vedia, že základom úspechu je vyhľadávanie informácií, z ktorých si vyberú tie správne a dôležité a rozhodujú sa na základe nich. A práve takéto informácie nájdete v našom časopise. Či už sú to témy súvisiace so zdravím, kde je rovnako dôležité fyzické i psychické, alebo témy týkajúce sa kariéry. Dôležité je uvedomiť si, že aj vlastnosti vnímané ako zlé (napríklad prokrastinácia) majú v sebe i pozitíva. Len ich treba nájsť a využiť pre svoj osobný rast. Pre úspech je významná aj životná harmónia. Tu si zas povieme, aké dôležité sú dobré vzťahy s exmanželkou či expartnerkou a ako ich dosiahnuť. Alebo aspoň, čomu sa vyhnúť, sa tie vzťahy ešte viac nezhoršili. Celý tento koktejl doplníme najnovšími technologickými hračkami a záľubami. Aj oddychovať totiž treba vedieť. Prajeme vám príjemný relax s časopisom FORMEN!</p>yesAuto-Motoauto-moto
styri-kolesa-no-auto-to-nie-jeŠtyri kolesá, no auto to nie je17for-men-2021-06-07
elektromobil-komplikacia-ci-realna-buducnostElektromobil – komplikácia čI reálna budúcnosť?14for-men-2020-12
vo-svete-inteligentnych-autVo svete inteligentných áut18for-men-2021-09-10
tie-najlepsie-dovolenkove-gadgetyTie najlepšie dovolenkové gadgety4for-men-2020-02
par-bojovnikovPár bojovníkov4for-men-2020-02
klimaticke-zmeny-lakaju-kapitalKlimatické zmeny lákajú kapitál. Stále však nedostatočne.4for-men-2020-02