Časopis FOR MEN - Digitálne reality: maklérom pomôže unikátne mobilné rozhranie

Digitálne reality: maklérom pomôže unikátne mobilné rozhranie

Ekonomika04. december 2020 Vyšlo v čísle: 12/2020

Akú plochu má pivnica prislúchajúca k tomu bytu? Koľko parkovacích miest v podzemnej garáži tej administratívnej budovy si môže naša firma prenajať? Urobili pri rekonštrukcii toho víkendového domu nanovo aj rozvody elektriny? Realitní makléri už nemusia neprofesionálne tápať, loviť v pamäti, kde je sever, alebo mať vždy poruke starosvetský zápisník. Prevratný online nástroj do kancelárie aj terénu sa volá RealitApp. Šéf rovnomennej firmy Martin Tóth avizuje spustenie šikovného, účinného a cenovo dostupného mobilného rozhrania už v prvom kvartáli budúceho roka.

Tri štvrtiny realitných kancelárií na Slovensku by uvítali možnosť uľahčiť si prácu prostredníctvom mobilnej aplikácie namiesto onoho poznámkového bloku či analógovej kartotéky. Keď to v rámci svojho prieskumu trhu zistili tvorcovia RealitApp, definitívne sa rozhodli preniesť novátorskú ideu do praxe. 

PÁČILO BY SA VÁM TO, VŠAK?

Obhliadka nehnuteľností dnes napospol vyzerá rovnako ako pred nejakými dvadsiatimi rokmi. Pribudol akurát rýchly internet v mobilných telefónoch s precíznymi fotoaparátmi. Čo s tým však vlastne dokážeme? Maklér teda príde, vyspovedá predávajúceho (často sa pritom zabudne niečo spýtať a musí to dodatočne zisťovať), vyhotoví fotodokumentáciu a odoberie sa do kancelárie, kde nazbierané dáta prepíše do interných back office systémov, zavesí ponuku na web a pripraví rezervačnú zmluvu. „A teraz si predstavte, že ten istý maklér príde na obhliadku s telefónom, tabletom či notebookom, pri spovedaní predávajúceho priebežne zapisuje údaje cez ľubovoľný gadget do špeciálnej, presne na to určenej aplikácie, potom všetky dáta spolu s fotodokumentáciou odošle do softvérového cloudového CRM systému a oznámi klientovi, že do piatich minút dostane mailom rezervačnú zmluvu na kontrolu. Páčilo by sa vám to, však?“ netají Martin Tóth nadšenie z toho, čo už čoskoro bude realitou v realitách. 

Najneskôr do roka a pol po sprevádzkovaní rátajú tvorcovia RealitApp s expanziou najprv na jazykovo, geograficky i legislatívne najpríbuznejší trh v Česku, neskôr aj do zvyšku V4 a výhľadovo ešte ďalej. V zahraničí síce už existujú podobné riešenia, ale bez komplexného zhrnutia všetkých vlastností a funkcionalít a najmä bez využiteľnosti v teréne. „Okrem toho sú obdobné produkty na americkom či austrálskom trhu niekoľkonásobne drahšie ako naša aplikácia,“ podotýka Tóth. 

K dispozícii budú dva balíky. Jednoduchší bude mať základné funkcionality, rozšírená verzia ponúkne aj prepojenia na externé databázy typu katastrálneho portálu známeho pod roztomilou skratkou KaPor. Autori sú hrdí na celkové riešenie postavené na platforme Microsoft Dynamics 365 a RESCO Mobile, z jednotlivých benefitov upriamujú pozornosť napríklad na možnosť čerpania údajov z viacerých externých databáz (list vlastníctva a podobne), respektíve ľahké generovanie rozličných dokumentov (odovzdávací protokol, spomenutá rezervačná zmluva). Zásluhou takto koncentrovaných dát s možnosťou prepojenia na existujúce podnikové systémy, externé databázy a portály sa firmy budú môcť opierať o real-time analytiku. 

INSTANTNEJ DOBE V ÚSTRETY

Náklady na vývoj nie sú práve najmenšie. Tvorcovia RealitApp však neochvejne vychádzajú z presvedčenia, že v instantnej dobe, keď všetci chceme a potrebujeme mať čo najrýchlejšie čím viac informácií, má zmysel investovať do nástrojov, ktoré tomu idú v ústrety. „Pustiť sa do takto finančne náročného projektu by sme nedokázali bez pomoci investora. Sme veľmi vďační, že nás vypočul a dal nám šancu,“ konkretizuje 36-ročný martinský rodák. 

Rámcový nápad sa zrodil na jar 2019, spoločnosť sídliacu v centre Bratislavy založili v máji 2020 a projekt naplno spustili v auguste: „Úvod bol veľmi náročný. Vtedy som totiž ešte pôsobil v bankovníctve a času na tvorbu podnikateľského a finančného plánu bolo málo. Tou pravou iskrou bol môj odchod z banky. Mohol som sa naplno venovať detailom, stretával som sa s priateľmi a odbornou aj laickou verejnosťou, získaval som spätné väzby a dolaďoval som ‚struny na hudobnom nástroji‘. Keďže pointa projektu bola z oblasti IT a CRM, značné bremeno niesol na pleciach môj biznis partner Marián. Poznal som ho ako vášnivého cyklistu, čo nás dvoch spájalo. Spočiatku som však o ňom nevedel, že je expert na CRM, zodpovedný za navrhovanie, konzultácie a dodávanie riešení na platforme MS CRM. Keď sa náš spoločný priateľ dozvedel o mojom zámere, hneď ma upozornil, že práve Marián by ho dokázal naplniť po technickej stránke. Spojili sme sily, aby vznikol kvalitný a unikátny produkt. Sme hlavnými koordinátormi a obklopujeme sa profesionálmi z rôznych odvetví: finančný manažér dozerá na čerpanie rozpočtu, projekt manažér je môj poradca pri koordinácii celého projektu, ďalej spolupracujeme so špičkovými dodávateľskými spoločnosťami, akou je napríklad aj tím programátorov, ktorí programujú, konzultujú a testujú – sú Mariánovou pravou rukou.“ 

Tá najväčšia výzva je pred nami: musíme stáť pri zákazníkoch a ukazovať im cestu do ‚Covid budúcnosti‘.

TRH SA PREČISTÍ

Po polroku vývoja je CRM riešenie pripravené na vopred dohodnuté ostré testovanie u troch používateľov. „Následne sa naši obchodníci rozbehnú po realitných kanceláriách. Tá najväčšia výzva je pred nami: musíme stáť pri zákazníkoch a ukazovať im cestu do ‚Covid budúcnosti‘. Koronakríza nás aspoň doposiaľ vôbec nepribrzdila. Redukuje možnosť osobných stretnutí, ale tie dokážeme nahrádzať videohovormi. Aj táto doba ukazuje, aké dôležité je byť inovatívny.“ Tí, ktorí pred rokmi ešte nemohli vedieť, aká mimoriadna situácia nastane, ale reinvestovali zisky do online priestoru, dnes určite ťažia zo svojej prezieravosti. „Tržby e-shopov počas koronakrízy rastú, zatiaľ čo kamenné obchody čelia prudkému poklesu. Platí to aj v segmente služieb, hoci oblasť realít je mierne špecifická a pôsobenie maklérov bolo čiastočne alebo úplne ochromené. Ukázalo sa však to, že realitné kancelárie, ktoré majú vo svojich ponukách 3D vizualizácie, 360-stupňové prehliadky či videoprezentácie nehnuteľností alebo maklérov, lepšie zvládajú aspoň v prvom kroku obslúžiť potenciálnych kupujúcich. Dôvod je prozaický: zníženie potreby kontaktu a zároveň zvýšenie komfortu pre klienta,“ upozorňuje majiteľ RealitApp a prognózuje: „Trh sa prečistí a zostanú len tí najsilnejší, ktorí berú svoju prácu i poslanie vážne, inovujú služby, myslia na budúcnosť a ich pôsobenie nie je len pasívnym vezením sa na vlne vysokého dopytu a nízkych úrokových sadzieb.“ 

JEDNODUCHÉ VKLADANIE DÁT

Koronokríza mala pre tím za RealitApp inšpiratívny charakter: „Podnietila nás ešte intenzívnejšie sa venovať aj tomu, ako čo najviac zjednodušiť prezentáciu nehnuteľností. Ide teda nielen o minimalizovanie priamych stretnutí – či už s predávajúcimi alebo kupujúcimi. Samozrejme, to všetko robíme s ambíciou zvýšiť pohodlie a tým aj spokojnosť klientov, zatraktívniť ponúkané nehnuteľnosti, ušetriť zainteresovaným čas a zefektívniť činnosť maklérov. Pred nami je dlhá lákavá cesta. už teraz máme veľa ďalších nápadov, ako priebežne zvyšovať kvalitu RealitApp, image používateľov a ich produktivitu.“ 

Pochopiteľne, na to, aby novinka naozaj bola rozdielovou pomôckou, treba neustále počúvať používateľov a zohľadniť fakt, že tí najrenomovanejší v odbore za sebou majú nezriedka desiatky rokov v režime konvenčných metód – obrazne papiera a pera. „Pri tvorbe architektúry RealitApp sme, samozrejme, mysleli na rôzne vekové skupiny a rozdielne technologické zručnosti používateľov. Podľa môjho názoru je naše riešenie ‚user friendly‘. Aplikácia je intuitívna a umožňuje jednoduché vkladanie údajov i narábanie s nimi. Áno, vždy sa nájdu aj používatelia, ktorí sa budú báť zmien. My sme tu však aj s celým naším tímom obchodníkov na to, aby sme boli zákazníkom nápomocní,“ deklaruje Martin Tóth.

MARTIN TÓTH

Už počas štúdia na strednej škole sa živo zaujímal o fungovanie bankového systému. V mladosti si krátko plnil chlapčenský sen u autorizovaného predajcu automobilov na pozícii prijímacieho technika. Čoraz viac ho to však ťahalo do sféry veľkých peňazí: v Tatra banke rozbehol svoju napokon trinásť rokov trvajúcu kariéru bankára. Vďaka svojej húževnatosti, proklientskemu prístupu a hlavne krédu ‚ak chceš, cestu vždy nájdeš‘ postupne pôsobil na pozíciách finančného poradcu, osobného bankára či zástupcu riaditeľa. Navyše, svet peňazí medzičasom preskúmal aj z druhej strany. Konkrétne najprv vo funkcii finančného riaditeľa vo výrobnej spoločnosti a následne viedol energetickú firmu. Prezrádza o sebe, že miluje slovné úlohy (v tomto prípade sú nimi predstavy o bývaní klientov), rád hľadá riešenia a odmieta formuláciu „nedá sa“ – práve na tejto báze vznikli jeho spolupráce s renomovanými finančnými inštitúciami. „Jednoducho, svet financií je to, čo ma baví,“ podčiarkuje Martin Tóth, ktorý svoj voľný čas väčšinou trávi aktívne, a to výletmi s rodinou, na bicykli alebo s tenisovou raketou v ruke, neodmietne však ani konverzáciu s priateľmi pri šálke dobrej kávy.

Galéria obrázkov

Časopis FOR MEN - Digitálne reality: maklérom pomôže unikátne mobilné rozhranie
Časopis FOR MEN - Digitálne reality: maklérom pomôže unikátne mobilné rozhranie
Časopis FOR MEN - Digitálne reality: maklérom pomôže unikátne mobilné rozhranie

Reklamní partneri

Art / Designart-designInstagram BiznisinstagrambiznisEkonomikaekonomikaLifestylelifestyleKariérakarieraMódamodaFitnessfitnessZaujímavostizaujimavostiAuto-Motoauto-motoKultúrakulturaGadgetygadgetyŠportsportHistóriahistoriaTechnotechnoCover Storycover-storyCestovaniecestovanieVIPvipZa a Protiza-a-protiFood and Drinkfood-and-drinkRecenzierecenzieKvízkvizKalokagatiakalokagatiaPsychológiapsychologiaKeď budem veľkýked-budem-velkyTop Gastrotop-gastroFood Pornfood-pornBiznisbiznisDrink mesiacadrink-mesiacaRealityrealityReal Talkreal-talkSvetsvetsidejadranreality.jpghttp://jadran-reality.skyessidedubaisolutions.jpghttps://www.dubaisolutions.skyesallmagazine_nameČasopis FOR MENallmagazine_legendInteligentný sprievodca svetom mužaallurl_facebookhttps://www.facebook.com/formencasopis/allinzercia_pdfFORMEN_mediakit_SVK_2021.pdfxallcounter_pages100allcounter_issues6allcounter_print15000allcounter_online5000allurl_instagramhttps://www.instagram.com/formen_sk/allseo_descriptionČasopis FOR MEN je dvojmesačník určený úspešnému, cieľavedomému a duchom mladému mužovi, ktorý sa socioekonomicky radí do skupiny s nadpriemernými príjmami.
14digitalne-reality-maklerom-pomoze-unikatne-mobilne-rozhranieDigitálne reality: maklérom pomôže unikátne mobilné rozhranie12yesnoAkú plochu má pivnica prislúchajúca k tomu bytu? Koľko parkovacích miest v podzemnej garáži tej administratívnej budovy si môže naša firma prenajať? Urobili pri rekonštrukcii toho víkendového domu nanovo aj rozvody elektriny? Realitní makléri už nemusia neprofesionálne tápať, loviť v pamäti, kde je sever, alebo mať vždy poruke starosvetský zápisník. Prevratný online nástroj do kancelárie aj terénu sa volá RealitApp. Šéf rovnomennej firmy Martin Tóth avizuje spustenie šikovného, účinného a cenovo dostupného mobilného rozhrania už v prvom kvartáli budúceho roka. <p>Tri štvrtiny realitných kancelárií na Slovensku by uvítali možnosť uľahčiť si prácu prostredníctvom mobilnej aplikácie namiesto onoho poznámkového bloku či analógovej kartotéky. Keď to v rámci svojho prieskumu trhu zistili tvorcovia RealitApp, definitívne sa rozhodli preniesť novátorskú ideu do praxe.&nbsp;</p><h3>PÁČILO BY SA VÁM TO, VŠAK? </h3><p>Obhliadka nehnuteľností dnes napospol vyzerá rovnako ako pred nejakými dvadsiatimi rokmi. Pribudol akurát rýchly internet v mobilných telefónoch s precíznymi fotoaparátmi. Čo s tým však vlastne dokážeme? Maklér teda príde, vyspovedá predávajúceho (často sa pritom zabudne niečo spýtať a musí to dodatočne zisťovať), vyhotoví fotodokumentáciu a odoberie sa do kancelárie, kde nazbierané dáta prepíše do interných back office systémov, zavesí ponuku na web a pripraví rezervačnú zmluvu. „A teraz si predstavte, že ten istý maklér príde na obhliadku s telefónom, tabletom či notebookom, pri spovedaní predávajúceho priebežne zapisuje údaje cez ľubovoľný gadget do špeciálnej, presne na to určenej aplikácie, potom všetky dáta spolu s fotodokumentáciou odošle do softvérového cloudového CRM systému a oznámi klientovi, že do piatich minút dostane mailom rezervačnú zmluvu na kontrolu. Páčilo by sa vám to, však?“ netají Martin Tóth nadšenie z toho, čo už čoskoro bude realitou v realitách.&nbsp;</p><p>Najneskôr do roka a pol po sprevádzkovaní rátajú tvorcovia RealitApp s expanziou najprv na jazykovo, geograficky i legislatívne najpríbuznejší trh v Česku, neskôr aj do zvyšku V4 a výhľadovo ešte ďalej. V zahraničí síce už existujú podobné riešenia, ale bez komplexného zhrnutia všetkých vlastností a funkcionalít a najmä bez využiteľnosti v teréne. „Okrem toho sú obdobné produkty na americkom či austrálskom trhu niekoľkonásobne drahšie ako naša aplikácia,“ podotýka Tóth.&nbsp;</p><p>K dispozícii budú dva balíky. Jednoduchší bude mať základné funkcionality, rozšírená verzia ponúkne aj prepojenia na externé databázy typu katastrálneho portálu známeho pod roztomilou skratkou KaPor. Autori sú hrdí na celkové riešenie postavené na platforme Microsoft Dynamics 365 a RESCO Mobile, z jednotlivých benefitov upriamujú pozornosť napríklad na možnosť čerpania údajov z viacerých externých databáz (list vlastníctva a podobne), respektíve ľahké generovanie rozličných dokumentov (odovzdávací protokol, spomenutá rezervačná zmluva). Zásluhou takto koncentrovaných dát s možnosťou prepojenia na existujúce podnikové systémy, externé databázy a portály sa firmy budú môcť opierať o real-time analytiku.&nbsp;</p><h3>INSTANTNEJ DOBE V ÚSTRETY </h3><p>Náklady na vývoj nie sú práve najmenšie. Tvorcovia RealitApp však neochvejne vychádzajú z presvedčenia, že v instantnej dobe, keď všetci chceme a potrebujeme mať čo najrýchlejšie čím viac informácií, má zmysel investovať do nástrojov, ktoré tomu idú v ústrety. „Pustiť sa do takto finančne náročného projektu by sme nedokázali bez pomoci investora. Sme veľmi vďační, že nás vypočul a dal nám šancu,“ konkretizuje 36-ročný martinský rodák.&nbsp;</p><p>Rámcový nápad sa zrodil na jar 2019, spoločnosť sídliacu v centre Bratislavy založili v máji 2020 a projekt naplno spustili v auguste: „Úvod bol veľmi náročný. Vtedy som totiž ešte pôsobil v bankovníctve a času na tvorbu podnikateľského a finančného plánu bolo málo. Tou pravou iskrou bol môj odchod z banky. Mohol som sa naplno venovať detailom, stretával som sa s priateľmi a odbornou aj laickou verejnosťou, získaval som spätné väzby a dolaďoval som ‚struny na hudobnom nástroji‘. Keďže pointa projektu bola z oblasti IT a CRM, značné bremeno niesol na pleciach môj biznis partner Marián. Poznal som ho ako vášnivého cyklistu, čo nás dvoch spájalo. Spočiatku som však o ňom nevedel, že je expert na CRM, zodpovedný za navrhovanie, konzultácie a dodávanie riešení na platforme MS CRM. Keď sa náš spoločný priateľ dozvedel o mojom zámere, hneď ma upozornil, že práve Marián by ho dokázal naplniť po technickej stránke. Spojili sme sily, aby vznikol kvalitný a unikátny produkt. Sme hlavnými koordinátormi a obklopujeme sa profesionálmi z rôznych odvetví: finančný manažér dozerá na čerpanie rozpočtu, projekt manažér je môj poradca pri koordinácii celého projektu, ďalej spolupracujeme so špičkovými dodávateľskými spoločnosťami, akou je napríklad aj tím programátorov, ktorí programujú, konzultujú a testujú – sú Mariánovou pravou rukou.“&nbsp;</p><p><strong>Tá najväčšia výzva je pred nami: musíme stáť pri zákazníkoch a ukazovať im cestu do ‚Covid budúcnosti‘.</strong></p><h3>TRH SA PREČISTÍ </h3><p>Po polroku vývoja je CRM riešenie pripravené na vopred dohodnuté ostré testovanie u troch používateľov. „Následne sa naši obchodníci rozbehnú po realitných kanceláriách. Tá najväčšia výzva je pred nami: musíme stáť pri zákazníkoch a ukazovať im cestu do ‚Covid budúcnosti‘. Koronakríza nás aspoň doposiaľ vôbec nepribrzdila. Redukuje možnosť osobných stretnutí, ale tie dokážeme nahrádzať videohovormi. Aj táto doba ukazuje, aké dôležité je byť inovatívny.“ Tí, ktorí pred rokmi ešte nemohli vedieť, aká mimoriadna situácia nastane, ale reinvestovali zisky do online priestoru, dnes určite ťažia zo svojej prezieravosti. „Tržby e-shopov počas koronakrízy rastú, zatiaľ čo kamenné obchody čelia prudkému poklesu. Platí to aj v segmente služieb, hoci oblasť realít je mierne špecifická a pôsobenie maklérov bolo čiastočne alebo úplne ochromené. Ukázalo sa však to, že realitné kancelárie, ktoré majú vo svojich ponukách 3D vizualizácie, 360-stupňové prehliadky či videoprezentácie nehnuteľností alebo maklérov, lepšie zvládajú aspoň v prvom kroku obslúžiť potenciálnych kupujúcich. Dôvod je prozaický: zníženie potreby kontaktu a zároveň zvýšenie komfortu pre klienta,“ upozorňuje majiteľ RealitApp a prognózuje: „Trh sa prečistí a zostanú len tí najsilnejší, ktorí berú svoju prácu i poslanie vážne, inovujú služby, myslia na budúcnosť a ich pôsobenie nie je len pasívnym vezením sa na vlne vysokého dopytu a nízkych úrokových sadzieb.“&nbsp;</p><h3>JEDNODUCHÉ VKLADANIE DÁT </h3><p>Koronokríza mala pre tím za RealitApp inšpiratívny charakter: „Podnietila nás ešte intenzívnejšie sa venovať aj tomu, ako čo najviac zjednodušiť prezentáciu nehnuteľností. Ide teda nielen o minimalizovanie priamych stretnutí – či už s predávajúcimi alebo kupujúcimi. Samozrejme, to všetko robíme s ambíciou zvýšiť pohodlie a tým aj spokojnosť klientov, zatraktívniť ponúkané nehnuteľnosti, ušetriť zainteresovaným čas a zefektívniť činnosť maklérov. Pred nami je dlhá lákavá cesta. už teraz máme veľa ďalších nápadov, ako priebežne zvyšovať kvalitu RealitApp, image používateľov a ich produktivitu.“&nbsp;</p><p>Pochopiteľne, na to, aby novinka naozaj bola rozdielovou pomôckou, treba neustále počúvať používateľov a zohľadniť fakt, že tí najrenomovanejší v odbore za sebou majú nezriedka desiatky rokov v režime konvenčných metód – obrazne papiera a pera. „Pri tvorbe architektúry RealitApp sme, samozrejme, mysleli na rôzne vekové skupiny a rozdielne technologické zručnosti používateľov. Podľa môjho názoru je naše riešenie ‚user friendly‘. Aplikácia je intuitívna a umožňuje jednoduché vkladanie údajov i narábanie s nimi. Áno, vždy sa nájdu aj používatelia, ktorí sa budú báť zmien. My sme tu však aj s celým naším tímom obchodníkov na to, aby sme boli zákazníkom nápomocní,“ deklaruje Martin Tóth.</p><h3>MARTIN TÓTH </h3><p>Už počas štúdia na strednej škole sa živo zaujímal o fungovanie bankového systému. V mladosti si krátko plnil chlapčenský sen u autorizovaného predajcu automobilov na pozícii prijímacieho technika. Čoraz viac ho to však ťahalo do sféry veľkých peňazí: v Tatra banke rozbehol svoju napokon trinásť rokov trvajúcu kariéru bankára. Vďaka svojej húževnatosti, proklientskemu prístupu a hlavne krédu ‚ak chceš, cestu vždy nájdeš‘ postupne pôsobil na pozíciách finančného poradcu, osobného bankára či zástupcu riaditeľa. Navyše, svet peňazí medzičasom preskúmal aj z druhej strany. Konkrétne najprv vo funkcii finančného riaditeľa vo výrobnej spoločnosti a následne viedol energetickú firmu. Prezrádza o sebe, že miluje slovné úlohy (v tomto prípade sú nimi predstavy o bývaní klientov), rád hľadá riešenia a odmieta formuláciu „nedá sa“ – práve na tejto báze vznikli jeho spolupráce s renomovanými finančnými inštitúciami. „Jednoducho, svet financií je to, čo ma baví,“ podčiarkuje Martin Tóth, ktorý svoj voľný čas väčšinou trávi aktívne, a to výletmi s rodinou, na bicykli alebo s tenisovou raketou v ruke, neodmietne však ani konverzáciu s priateľmi pri šálke dobrej kávy.</p>3no0000-00-00for-men-2020-1212/20202020-12-04<h3>Milí čitatelia,&nbsp;</h3><p>ani sme sa nenazdali a je tu posledné tohtoročné číslo vášho obľúbeného časopisu FORMEN. Obdobie Vianoc a prelomu rokov zakaždým prináša priestor na bilancovanie. Prehodnocujeme, čo sa podarilo a čo nie, čo možno vylepšiť, dávame si rôzne predsavzatia. V redakcii FORMEN považujeme za veľký úspech, že sme zvládli prvý rok v novom dizajne a s novým tímom. Aj rastúci počet čitateľov a pozitívnych spätných väzieb nám dáva jasné znamenie, aby sme pokračovali v tom, čo robíme. Samozrejme, vždy existuje priestor na zlepšenie, preto sme vďační za každú odozvu, ktorú od vás dostávame.&nbsp;</p><p>V novom roku pre vás chystáme veľké prekvapenie – časopis FORWOMEN, ktorý je našou odpoveďou na množstvo otázok, či podobný magazín neurobíme i pre ženy. Pevne verím, že FORWOMEN si nájde stále miesto aj u vás doma. Titulku prvého čísla bude zdobiť Veronika Cifrová Ostrihoňová.&nbsp;</p><p>Z pozície šéfredaktora a spolumajiteľa by som sa na záver rád poďakoval celému tímu, bez ktorého by časopis neexistoval. Ďakujem teda môjmu parťákovi a obchodnému riaditeľovi Majovi za neopísateľný prínos „nášmu vášmu“ časopisu, CEO Danke, ktorá prebdela nejednu noc pri čítaní FORMEN-u, obchodnému a marketingovému tímu, konkrétne Paťke a Terke, za celoročné úsilie, redakcii a externým kolegom za kvalitné a inšpiratívne články, nemenej grafikovi Jozefovi Hupkovi a fotografovi Peťovi Plichtovi za nasadenie pri dotváraní príspevkov, všetkým obchodným partnerom za skvelú spoluprácu a známym osobnostiam za ich podporu. Vďaka patrí v neposlednom rade aj vám – za pretrvávajúcu priazeň. Bez vás by FORMEN nebol tým, čím je.&nbsp;</p><p>Prajem vám pokojné a štedré Vianoce, úspešný vstup do nového roka, viac lásky, pokoja a vzájomnej tolerancie. Tiež vám želám, aby ste míňali čo najmenej energie na veci, ktoré nezmeníte a ktoré uberajú na kvalite vášho života.&nbsp;</p><p>Dovidenia v novom roku, priatelia!</p>yesEkonomikaekonomika
rebuy-stars-na-ceste-k-uspechuRebuy Stars – na ceste k úspechu12for-men-2020-10
v-nasom-priemysle-ratame-cas-v-sekundachV našom priemysle rátame čas v sekundách11for-men-2020-09
crowdfunding-malo-objavena-prilezitostCrowdfunding málo objavená príležitosť17for-men-2021-06-07
som-otec-21-storociaSom otec 21. storočia14for-men-2020-12
momo-katarina-je-srdcovkaMomo: Katarína je srdcovka 14for-men-2020-12
co-dali-slovaci-svetuČo dali slováci svetu?14for-men-2020-12