Časopis FOR MEN - Knihy - Krimi séria zo Švédska, ktorá sa vám dostane pod kožu!

Knihy - Krimi séria zo Švédska, ktorá sa vám dostane pod kožu!

Recenzie07. január 2021 Vyšlo v čísle: 01/2021

Každé malé mesto má skryté tajomstvá...

O pochmúrnom mestečku Gullspång, ktoré leží v hlbokých lesoch uprostred Švédska, to platí dvojnásobne. Anna- -belle, Francesca, Beatrice.

Tri zmiznutia, tri osudy, tri prípady pre ostrieľanú vyšetrovateľku Charlie Lagerovú.

Charlie je skúsená policajtka a práca jej poskytuje upokojujúcu rutinu, ktorú jej chaotická duša potrebuje. Na prípadoch súvisiacich s jej rodným mestom pracovať nechce, nakoniec však urobí to, čo vždy – poslúchne rozkaz. Vydáva sa na cestu do minulosti, na miesto, odkiaľ ušla, keď mala štrnásť rokov; do detstva, ktorému sa zo všetkých síl snažila uniknúť. Len čo sa vráti, všetky jej spomienky ožijú. Spomienky na vtedajšie obmedzené možnosti a na matku, ktorá predstavuje všetko, čoho sa Charlie bojí – alkoholizmus a chorobu. Pri pátraní po stratenej Annabelle zároveň odhaľuje desivé fakty zo svojej minulosti.

Podarí sa jej stratené dievča nájsť? A čo Francesca, ktorá zmizla na rovnakom mieste pred tridsiatimi rokmi? Podozrenie z jej zmiznutia padá aj na matku Charlie Lagerovej. Je možné, že by jej nejako ublížila?

A čo ak v mestečku žije niekto, komu prešla chladnokrvná vražda?

V tretej časti Charlie povolajú do Karlstadu, kde sa stratilo len deväťmesačné dievčatko. Bude musieť siahnuť až na dno svojich síl, aby túto záhadu vyriešila.

Sama však postupne začína chápať, že niektoré mosty by mal človek za sebou radšej spáliť, aby sa nevracal na miesta, kde sa vlastne nikdy nemal ocitnúť...

Autorka v rozhovore uviedla: „Dúfam, že čitateľom na Slovensku sa bude páčiť Charlie Lagerová a jej osobitý štýl, spôsob, akým som ju vytvorila. Hlas Charlie je ako ozvena hlasov niektorých mojich príbuzných, takže ani nemám pocit, že je vymyslená. Písanie tejto série bolo pre mňa príjemnou a zároveň desivou cestou späť do malej dediny vo Švédsku, kde som vyrastala, a znamená pre mňa veľa, že sa postavy a prostredie dostanú k čitateľom na celom svete.“

LINA BENGTSDOTTER (*1977)

Lina Bengtsdotter vyrastala vo švédskom mestečku Gullspång, kde sa odohráva aj séria kníh s vyšetrovateľkou Charlie Lagerovou. Vyučuje švédčinu a psychológiu a literárnu kariéru začala ako spisovateľka poviedok, ktoré boli publikované v rôznych novinách a časopisoch po celej Škandinávii. Jej román Annabelle získal v roku 2017 cenu za najlepší debut na festivale Crimetime Specsavers Award. Vďaka svojskému štýlu písania, schopnosti vykresliť postavy a postupne gradovať napätie je Lina Bengtsdotter právom označovaná za nastupujúcu hviezdu severskej krimi. V rodnom Švédsku sa z knihy predalo vyše 70 000 kópií a stala sa bestsellerom. Annabelle sa Európou prehnala ako búrka a v súčasnosti sa práva predali do štrnástich krajín. Druhý diel s vyšetrovateľkou Charlie Lagerovou s názvom Francesca vyšiel vo Švédsku na jeseň roku 2018 a tento rok vyšiel aj tretí diel Beatrice.

„V poradí už tretí krimi román s inšpektorkou Charlie Lagerovou je rovnako ako Annabelle a Francesca napísaný citlivo a s prekvapivou vrúcnosťou. Pozornosť čitateľa upriamuje omnoho viac na vzťahy a skutočné emócie než na mŕtve telá. A v tom je jeho sila.“ Mariestads-Tidningen, Švédsko

„Strhujúci kriminálny román o zlomených dušiach, zrade a pretrhaných rodinných putách.“ Damernas Värld, Švédsko

„Lina Bengtsdotter je jednou z najostrieľanejších predstaviteliek tohto žánru.“ M-magasin, Švédsko

„Autorka opisuje postavy aj prostredie s neuveriteľnou vnímavosťou. Priam hmatateľná je atmosféra pulzujúca malomestským pocitom klaustrofóbie, ktorý pohlcuje všetkých, ktorí sa niečím odlišujú. Napriek tomu je možné z textu cítiť vôňu leta, úzkosť tínedžerov aj brutálnu zradu, keď si svet dospelých odmieta vypočuť hlas dieťaťa.“ Göteborgs-Posten, Švédsko

15knihy-krimi-seria-zo-svedska-ktora-sa-vam-dostane-pod-kozuKnihy - Krimi séria zo Švédska, ktorá sa vám dostane pod kožu!30yesnoKaždé malé mesto má skryté tajomstvá... <p>O pochmúrnom mestečku Gullspång, ktoré leží v hlbokých lesoch uprostred Švédska, to platí dvojnásobne. Anna- -belle, Francesca, Beatrice.&nbsp;</p><p>Tri zmiznutia, tri osudy, tri prípady pre ostrieľanú vyšetrovateľku Charlie Lagerovú.&nbsp;</p><p>Charlie je skúsená policajtka a práca jej poskytuje upokojujúcu rutinu, ktorú jej chaotická duša potrebuje. Na prípadoch súvisiacich s jej rodným mestom pracovať nechce, nakoniec však urobí to, čo vždy – poslúchne rozkaz. Vydáva sa na cestu do minulosti, na miesto, odkiaľ ušla, keď mala štrnásť rokov; do detstva, ktorému sa zo všetkých síl snažila uniknúť. Len čo sa vráti, všetky jej spomienky ožijú. Spomienky na vtedajšie obmedzené možnosti a na matku, ktorá predstavuje všetko, čoho sa Charlie bojí – alkoholizmus a chorobu. Pri pátraní po stratenej Annabelle zároveň odhaľuje desivé fakty zo svojej minulosti.&nbsp;</p><p>Podarí sa jej stratené dievča nájsť? A čo Francesca, ktorá zmizla na rovnakom mieste pred tridsiatimi rokmi? Podozrenie z jej zmiznutia padá aj na matku Charlie Lagerovej. Je možné, že by jej nejako ublížila?&nbsp;</p><p>A čo ak v mestečku žije niekto, komu prešla chladnokrvná vražda?&nbsp;</p><p>V tretej časti Charlie povolajú do Karlstadu, kde sa stratilo len deväťmesačné dievčatko. Bude musieť siahnuť až na dno svojich síl, aby túto záhadu vyriešila.&nbsp;</p><p>Sama však postupne začína chápať, že niektoré mosty by mal človek za sebou radšej spáliť, aby sa nevracal na miesta, kde sa vlastne nikdy nemal ocitnúť...</p><p><strong>Autorka v rozhovore uviedla:</strong> <em>„Dúfam, že čitateľom na Slovensku sa bude páčiť Charlie Lagerová a jej osobitý štýl, spôsob, akým som ju vytvorila. Hlas Charlie je ako ozvena hlasov niektorých mojich príbuzných, takže ani nemám pocit, že je vymyslená. Písanie tejto série bolo pre mňa príjemnou a zároveň desivou cestou späť do malej dediny vo Švédsku, kde som vyrastala, a znamená pre mňa veľa, že sa postavy a prostredie dostanú k čitateľom na celom svete.“</em></p><h3>LINA BENGTSDOTTER (*1977)</h3><p>Lina Bengtsdotter vyrastala vo švédskom mestečku Gullspång, kde sa odohráva aj séria kníh s vyšetrovateľkou Charlie Lagerovou. Vyučuje švédčinu a psychológiu a literárnu kariéru začala ako spisovateľka poviedok, ktoré boli publikované v rôznych novinách a časopisoch po celej Škandinávii. Jej román Annabelle získal v roku 2017 cenu za najlepší debut na festivale Crimetime Specsavers Award. Vďaka svojskému štýlu písania, schopnosti vykresliť postavy a postupne gradovať napätie je Lina Bengtsdotter právom označovaná za nastupujúcu hviezdu severskej krimi. V rodnom Švédsku sa z knihy predalo vyše 70 000 kópií a stala sa bestsellerom. Annabelle sa Európou prehnala ako búrka a v súčasnosti sa práva predali do štrnástich krajín. Druhý diel s vyšetrovateľkou Charlie Lagerovou s názvom Francesca vyšiel vo Švédsku na jeseň roku 2018 a tento rok vyšiel aj tretí diel Beatrice.</p><p>„V poradí už tretí krimi román s inšpektorkou Charlie Lagerovou je rovnako ako Annabelle a Francesca napísaný citlivo a s prekvapivou vrúcnosťou. Pozornosť čitateľa upriamuje omnoho viac na vzťahy a skutočné emócie než na mŕtve telá. A v tom je jeho sila.“ <em>Mariestads-Tidningen, Švédsko&nbsp;</em></p><p>„Strhujúci kriminálny román o zlomených dušiach, zrade a pretrhaných rodinných putách.“ <em>Damernas Värld, Švédsko</em>&nbsp;</p><p>„Lina Bengtsdotter je jednou z najostrieľanejších predstaviteliek tohto žánru.“ <em>M-magasin, Švédsko&nbsp;</em></p><p>„Autorka opisuje postavy aj prostredie s neuveriteľnou vnímavosťou. Priam hmatateľná je atmosféra pulzujúca malomestským pocitom klaustrofóbie, ktorý pohlcuje všetkých, ktorí sa niečím odlišujú. Napriek tomu je možné z textu cítiť vôňu leta, úzkosť tínedžerov aj brutálnu zradu, keď si svet dospelých odmieta vypočuť hlas dieťaťa.“ <em>Göteborgs-Posten, Švédsko</em></p>4no0000-00-00for-men-2021-0101/20212021-01-07<h3>Milí čitatelia,&nbsp;</h3><p>veľmi sa tešíme, že sa s vami stretávame aj v novom roku. Pevne verím, že ste si počas vianočných sviatkov oddýchli, načerpali novú energiu a že vám ostal čas na bilancovanie minulého roka. Myslím, že väčšina z nás si stále dáva novoročné predsavzatia, tak si vzájomne držme palce, aby nám ich vyšlo čo najviac. S časopisom FORMEN štartujeme celkovo trinástu sezónu a druhý ročník, ktorý máme na starosti s mojím tímom. Náš cieľ je jasný, stále plánujeme zlepšovať náš časopis, približovať ho svetovým štandardom a nájsť si pevné miesto u vás čitateľov. Chceme prinášať kvalitné články, ktoré nielen pobavia, ale vedia vás aj niečo nové naučiť, jednoducho povedané, sme radi, keď s naším časopisom strávite príjemný čas.&nbsp;</p><p>Do nového roka sme vyštartovali so športovou osobnosťou Borisom Valábikom, ktorého sme stretávali na obrazovke počas hokejových turnajov a v poslednej dobe sa do povedomia divákov dostal úspešnou reláciou s Mariánom Gáboríkom. V našom rozhovore prezradil podrobnosti o vytváraní vlastného biznisu, ale aj to, či je pripravený na rolu otca. Nemenej zaujímavý a motivačný príbeh nám predstavil majiteľ spoločnosti Prometheus Capital, pán Marián Šufliarsky. Ten vo svojom mladom veku stihol už veľmi veľa a stojí na čele úspešnej spoločnosti.&nbsp;</p><p>V novom roku nebudú chýbať ani vaše obľúbené rubriky ako instabiznis, kde nám Simona Leskovská odhalila, ako to naozaj funguje v jej svete. V ekonomickej rubrike sa pozrieme na škody, ktoré spáchal COVID-19 vo svete, ale tiež si priblížime, ako vie Dubaj vždy prekvapiť. Chýbať nebudú ani obľúbené rubriky auto-moto, kariéra či šport, kde nám Dušan Pašek ml. prezradil, prečo je dôležité byť najlepší vo všetkom, čo robíte.&nbsp;</p><p>Na záver mi dovoľte popriať vám, aby ste do nového roka vykročili tou správnou nohou, veľa úspechov a maximálne naplnenie stanovených cieľov. „Uvidíme sa“ o mesiac.</p>yesRecenzierecenzie
kniha-dag-veda-anand-palovic-otvor-ociKniha: Dag „Veda Anand“ Palovič - Otvor oči9for-men-2020-06
kniha-lisa-reganova-miznuce-dievcataKniha - Lisa Reganová - Miznúce dievčatá19for-men-2021-12-2022-01
film-spiderman-bez-domovaFilm - Spiderman: Bez domova20for-men-2022-02-03