Časopis FOR MEN - Značka, ktorá roztancovala celé slovensko oslavuje 8. narodeniny

Značka, ktorá roztancovala celé slovensko oslavuje 8. narodeniny

Móda20. jún 2020 Vyšlo v čísle: 06/2020

Keď pred ôsmimi rokmi Jaro Chrapko zakladal firmu Dedoles, mal 22 rokov. Dnes čerstvý tridsiatnik šéfuje spoločnosti, ktorá zamestnáva viac ako 130 ľudí, za minulý rok dosiahla tržby takmer 15 miliónov eur, pôsobí na 13 trhoch a chystá sa ďalej expandovať.

Ako to celé začalo?

Nápad urobiť si vlastný e-shop vznikol na dovolenke v Grécku, kde Jara a jeho priateľku Naďu očarili originálne tričká a rozhodli sa, že také chcú predávať. Postupne hľadali nových dodávateľov a zaujímavé značky. Kritériom výberu bol originálny dizajn a zodpovedná výroba. Po 7 rokoch v textilnom biznise Jaro cítil, že potrebuje firmu posunúť ďalej. Rozhodli sa preto vytvoriť vlastnú značku, pri ktorej budú môcť uplatniť svoju kreativitu a využiť dobrú znalosť trhu. Od začiatku mali jasno, aká by mala byť, akú emóciu by mala ľuďom prinášať. Ich plánom bolo vytvárať produkty, ktoré prinášajú ľuďom radosť a ktorými ľudia dokážu vyjadriť svoju jedinečnosť. Ako prvé začali pod vlastnou značkou vyrábať ponožky – tie sú stále najpopulárnejšie a veľmi trendové. Vyzvali svetové dizajnérske komunity, aby pre nich navrhli ponožky podľa presne vypracovaného zadania. Hneď prvé reakcie ľudí boli vynikajúce a už debutová kolekcia sa predávala veľmi dobre. Bolo jasné, že sa vybrali správnou cestou. 

Potom nasledovali ďalšie výzvy – hľadanie dodávateľov, zlepšovanie kvality, riešenie ekologických aspektov. Zúčastňovali sa rôznych svetových veľtrhov, aby vybrali medzinárodne uznávaných výrobcov, ktorí dokážu zabezpečiť požadovanú kvalitu a objem produkcie. „Dôležité pre nás bolo aj to, aby sa firma správala zodpovedne,“ hovorí Jaro. „Cena je dôležitým aspektom, nikdy však nevyberáme toho najlacnejšieho, to je naše pravidlo. Dodávateľov hľadáme po celom svete a zatiaľ sme na nich mali naozaj šťastie. S každým z nich máme veľmi dobrý vzťah,“ dodáva. Dedoles si postupne vybudovali vlastný produktový tím, ktorý sortiment neustále dopĺňa a rozširuje. K ponožkám po čase pribudla spodná bielizeň a čoskoro sa objavia aj nové letné vychytávky. Dnes sa tvorí 90 % dizajnov interne. „Máme skvelý tím dizajnérov, zložený z rôznych osobností, ktoré sa navzájom dopĺňajú,“ hovorí Naďa Fraňová, produktová manažérka. „Hľadali sme a stále hľadáme dizajnérov, ktorých baví práca v módnom priemysle a majú radi výzvy. Dedoles dynamicky rastie, naše tempo je energické. Náš produktový záber je rôznorodý a vyžaduje si veľmi agilný prístup a rýchle učenie sa. Ak vidíme, že dizajnér má zápal pre prácu, nevadí nám ani to, že nemá skúsenosti priamo z odevného priemyslu,“ dodáva Naďa. 

Rok 2019 bol pre spoločnosť Dedoles veľmi úspešný. Predchádzalo tomu však mnoho práce a zmien, ktoré bolo treba zrealizovať – celkové nastavenie procesov: od online marketingu cez skladové procesy až po distribúciu balíkov. Zlepšilo sa technické riešenie webu, IT systému, skladového systému, rozšírila sa zákaznícka podpora, ktorá je schopná komunikovať vo viac ako 10 jazykoch. S rastúcim podielom predaja vlastných výrobkov začal Dedoles významne investovať aj do budovania a zvyšovania povedomia značky prostredníctvom sociálnych sietí, a to nielen na etablovaných trhoch na Slovensku, v Českej republike, Maďarsku či Rumunsku. Spojením rokmi nadobudnutého know-how s vlastnými produktami začal Dedoles fungovať aj na náročných trhoch ako Nemecko či Poľsko. To ich posmelilo skúsiť expandovať aj do ďalších veľkých krajín EÚ, napríklad do Francúzska či Veľkej Británie. Ďalším krokom prebiehajúcej expanzie bol podpis akvizičnej zmluvy, ktorú Dedoles zrealizoval v marci 2020. Stal sa tak 100 % vlastníkom britskej spoločnosti Something different Europe Ltd. Zmeny nastali aj v organizačnej štruktúre, do manažmentu prišlo viacero skúsených manažérov. Tí so sebou priniesli ďalšie know-how. Tím Dedoles sa rozširoval na všetkých frontoch a úrovniach vedenia podniku. „Uvedomujeme si, že investícia do ľudí a ich rozvoja je to najdôležitejšie,“ hovorí Jaro. 

V roku 2019 firma začala budovať aj oblasť B2B predaja, zatiaľ však viac ako 95 % zákazníkov tvorí konečný spotrebiteľ. Otestovala si predaj v prvej kamennej predajni – v bratislavskom nákupnom centre Bory Mall. Po prvotných pozitívnych skúsenostiach plánuje v rozširovaní offline aktivít pokračovať, koronakríza však tento zámer trocha pribrzdila. 

Dedoles si uvedomuje svoju spoločenskú zodpovednosť, robí všetko pre to, aby bol dopad jej činnosti na životné prostredie čo najmenší, čo rieši na všetkých úrovniach svojho podnikania. Snaží sa využívať recyklované materiály, vyrába napríklad ponožky z recyklovanej bavlny, do sortimentu zaradila ponožky z bambusu. Momentálne pracuje na obalových materiáloch, ktoré budú iba z recyklovaného papiera, hľadá vhodné alternatívy dopravy... 

Dedoles podporuje viacero neziskových organizácií a projektov, ktoré pomáhajú zlepšiť kvalitu života spoločnosti. Aktivitou „Dedoles sadí les“ zabezpečila výsadbu viac ako 50 000 stromov, dlhodobejšie podporuje Spoločnosť Downovoho Syndrómu na Slovensku – finančne aj rozsiahlou informačnou kampaňou Ponožková výzva, ktorej cieľom je predovšetkým zvýšiť povedomie o Downovom syndróme v širokej verejnosti.

Dedoles sa do širšieho povedomia dostal svojou chytľavou reklamou s tancujúcimi škrečkami, ktorá počas koronakrízy pobláznila takmer celé Slovensko. Tá im pomohla viac sa zviditeľniť a stať sa ešte obľúbenou značkou.  

Značka Dedoles je typická svojím originálnym dizajnom. Veselé ponožky, ktoré „nemajú páru“ sú navrhnuté tak, aby bola každá iná, ale spolu tvorili dokonalý pár. Práve pre svoju hravosť si získali srdcia nielen detí, ale všetkých, ktorí sa chcú odlišovať a byť originálni. Dedoles chce dať ľuďom možnosť vyjadriť ponožkami svoju jedinečnosť. 

V sortimente Dedoles nájdete rovnaké dizajny na ponožkách aj spodnej bielizni. Dokonale sa tak môžete zladiť s partnerkou či partnerom, ale i svojimi malými ratolesťami, pretože väčšina motívov je robená vo veľkosti pre dospelých aj pre deti 

Nová je aj kolekcia športových ponožiek. Tie obsahujú vyšší podiel bavlny, vďaka čomu sú poddajné, mäkké, a teda perfektné na obľúbenú športovú aktivitu. Ponožky majú extra mäkkú plochu v oblasti chodidla na ešte komfortnejšie športovanie. Tak v ktorých by ste si išli zabehať vy?  

Na motívoch sú rôzne povolania, záľuby, jedlá, nápoje, ale i obľúbené rozprávkové postavičky. Preto sú vhodným darčekom, ktorým dokážete potešiť kohokoľvek. 

Dedoles neustále rozširuje svoj sortiment o nové dizajny aj celé produktové rady. Na leto prichádza so skrátenou verziou členkových ponožiek, ktoré sú vhodnejšie na teplé letné dni. 

Viac na www.dedoles.sk

Galéria obrázkov

Časopis FOR MEN - Značka, ktorá roztancovala celé slovensko oslavuje 8. narodeniny
Časopis FOR MEN - Značka, ktorá roztancovala celé slovensko oslavuje 8. narodeniny
Časopis FOR MEN - Značka, ktorá roztancovala celé slovensko oslavuje 8. narodeniny
Časopis FOR MEN - Značka, ktorá roztancovala celé slovensko oslavuje 8. narodeniny
Časopis FOR MEN - Značka, ktorá roztancovala celé slovensko oslavuje 8. narodeniny
Časopis FOR MEN - Značka, ktorá roztancovala celé slovensko oslavuje 8. narodeniny
Časopis FOR MEN - Značka, ktorá roztancovala celé slovensko oslavuje 8. narodeniny
Časopis FOR MEN - Značka, ktorá roztancovala celé slovensko oslavuje 8. narodeniny
Časopis FOR MEN - Značka, ktorá roztancovala celé slovensko oslavuje 8. narodeniny
Časopis FOR MEN - Značka, ktorá roztancovala celé slovensko oslavuje 8. narodeniny
Časopis FOR MEN - Značka, ktorá roztancovala celé slovensko oslavuje 8. narodeniny
Časopis FOR MEN - Značka, ktorá roztancovala celé slovensko oslavuje 8. narodeniny

Reklamní partneri

Art / Designart-designInstagram BiznisinstagrambiznisEkonomikaekonomikaLifestylelifestyleKariérakarieraMódamodaFitnessfitnessZaujímavostizaujimavostiAuto-Motoauto-motoKultúrakulturaGadgetygadgetyŠportsportHistóriahistoriaTechnotechnoCover Storycover-storyCestovaniecestovanieVIPvipZa a Protiza-a-protiFood and Drinkfood-and-drinkRecenzierecenzieKvízkvizKalokagatiakalokagatiaPsychológiapsychologiaKeď budem veľkýked-budem-velkyTop Gastrotop-gastroFood Pornfood-pornBiznisbiznisDrink mesiacadrink-mesiacaRealityrealityReal Talkreal-talkSvetsvetsidejadranreality.jpghttp://jadran-reality.skyessidedubaisolutions.jpghttps://www.dubaisolutions.skyesallmagazine_nameČasopis FOR MENallmagazine_legendInteligentný sprievodca svetom mužaallurl_facebookhttps://www.facebook.com/formencasopis/allinzercia_pdfFORMEN_mediakit_SVK_2021.pdfxallcounter_pages100allcounter_issues6allcounter_print15000allcounter_online5000allurl_instagramhttps://www.instagram.com/formen_sk/allseo_descriptionČasopis FOR MEN je dvojmesačník určený úspešnému, cieľavedomému a duchom mladému mužovi, ktorý sa socioekonomicky radí do skupiny s nadpriemernými príjmami.
9znacka-ktora-roztancovala-cele-slovensko-oslavuje-8-narodeninyZnačka, ktorá roztancovala celé slovensko oslavuje 8. narodeniny15yesnoKeď pred ôsmimi rokmi Jaro Chrapko zakladal firmu Dedoles, mal 22 rokov. Dnes čerstvý tridsiatnik šéfuje spoločnosti, ktorá zamestnáva viac ako 130 ľudí, za minulý rok dosiahla tržby takmer 15 miliónov eur, pôsobí na 13 trhoch a chystá sa ďalej expandovať.<h3>Ako to celé začalo?</h3><p>Nápad urobiť si vlastný e-shop vznikol na dovolenke v Grécku, kde Jara a jeho priateľku Naďu očarili originálne tričká a rozhodli sa, že také chcú predávať. Postupne hľadali nových dodávateľov a zaujímavé značky. Kritériom výberu bol originálny dizajn a zodpovedná výroba. Po 7 rokoch v textilnom biznise Jaro cítil, že potrebuje firmu posunúť ďalej. Rozhodli sa preto vytvoriť vlastnú značku, pri ktorej budú môcť uplatniť svoju kreativitu a využiť dobrú znalosť trhu. Od začiatku mali jasno, aká by mala byť, akú emóciu by mala ľuďom prinášať. Ich plánom bolo vytvárať produkty, ktoré prinášajú ľuďom radosť a ktorými ľudia dokážu vyjadriť svoju jedinečnosť. Ako prvé začali pod vlastnou značkou vyrábať ponožky – tie sú stále najpopulárnejšie a veľmi trendové. Vyzvali svetové dizajnérske komunity, aby pre nich navrhli ponožky podľa presne vypracovaného zadania. Hneď prvé reakcie ľudí boli vynikajúce a už debutová kolekcia sa predávala veľmi dobre. Bolo jasné, že sa vybrali správnou cestou.&nbsp;</p><p>Potom nasledovali ďalšie výzvy – hľadanie dodávateľov, zlepšovanie kvality, riešenie ekologických aspektov. Zúčastňovali sa rôznych svetových veľtrhov, aby vybrali medzinárodne uznávaných výrobcov, ktorí dokážu zabezpečiť požadovanú kvalitu a objem produkcie. „Dôležité pre nás bolo aj to, aby sa firma správala zodpovedne,“ hovorí Jaro. „Cena je dôležitým aspektom, nikdy však nevyberáme toho najlacnejšieho, to je naše pravidlo. Dodávateľov hľadáme po celom svete a zatiaľ sme na nich mali naozaj šťastie. S každým z nich máme veľmi dobrý vzťah,“ dodáva. Dedoles si postupne vybudovali vlastný produktový tím, ktorý sortiment neustále dopĺňa a rozširuje. K ponožkám po čase pribudla spodná bielizeň a čoskoro sa objavia aj nové letné vychytávky. Dnes sa tvorí 90 % dizajnov interne. „Máme skvelý tím dizajnérov, zložený z rôznych osobností, ktoré sa navzájom dopĺňajú,“ hovorí Naďa Fraňová, produktová manažérka. „Hľadali sme a stále hľadáme dizajnérov, ktorých baví práca v módnom priemysle a majú radi výzvy. Dedoles dynamicky rastie, naše tempo je energické. Náš produktový záber je rôznorodý a vyžaduje si veľmi agilný prístup a rýchle učenie sa. Ak vidíme, že dizajnér má zápal pre prácu, nevadí nám ani to, že nemá skúsenosti priamo z odevného priemyslu,“ dodáva Naďa.&nbsp;</p><p>Rok 2019 bol pre spoločnosť Dedoles veľmi úspešný. Predchádzalo tomu však mnoho práce a zmien, ktoré bolo treba zrealizovať – celkové nastavenie procesov: od online marketingu cez skladové procesy až po distribúciu balíkov. Zlepšilo sa technické riešenie webu, IT systému, skladového systému, rozšírila sa zákaznícka podpora, ktorá je schopná komunikovať vo viac ako 10 jazykoch. S rastúcim podielom predaja vlastných výrobkov začal Dedoles významne investovať aj do budovania a zvyšovania povedomia značky prostredníctvom sociálnych sietí, a to nielen na etablovaných trhoch na Slovensku, v Českej republike, Maďarsku či Rumunsku. Spojením rokmi nadobudnutého know-how s vlastnými produktami začal Dedoles fungovať aj na náročných trhoch ako Nemecko či Poľsko. To ich posmelilo skúsiť expandovať aj do ďalších veľkých krajín EÚ, napríklad do Francúzska či Veľkej Británie. Ďalším krokom prebiehajúcej expanzie bol podpis akvizičnej zmluvy, ktorú Dedoles zrealizoval v marci 2020. Stal sa tak 100 % vlastníkom britskej spoločnosti Something different Europe Ltd. Zmeny nastali aj v organizačnej štruktúre, do manažmentu prišlo viacero skúsených manažérov. Tí so sebou priniesli ďalšie know-how. Tím Dedoles sa rozširoval na všetkých frontoch a úrovniach vedenia podniku. „Uvedomujeme si, že investícia do ľudí a ich rozvoja je to najdôležitejšie,“ hovorí Jaro.&nbsp;</p><p>V roku 2019 firma začala budovať aj oblasť B2B predaja, zatiaľ však viac ako 95 % zákazníkov tvorí konečný spotrebiteľ. Otestovala si predaj v prvej kamennej predajni – v bratislavskom nákupnom centre Bory Mall. Po prvotných pozitívnych skúsenostiach plánuje v rozširovaní offline aktivít pokračovať, koronakríza však tento zámer trocha pribrzdila.&nbsp;</p><p>Dedoles si uvedomuje svoju spoločenskú zodpovednosť, robí všetko pre to, aby bol dopad jej činnosti na životné prostredie čo najmenší, čo rieši na všetkých úrovniach svojho podnikania. Snaží sa využívať recyklované materiály, vyrába napríklad ponožky z recyklovanej bavlny, do sortimentu zaradila ponožky z bambusu. Momentálne pracuje na obalových materiáloch, ktoré budú iba z recyklovaného papiera, hľadá vhodné alternatívy dopravy...&nbsp;</p><p>Dedoles podporuje viacero neziskových organizácií a projektov, ktoré pomáhajú zlepšiť kvalitu života spoločnosti. Aktivitou „Dedoles sadí les“ zabezpečila výsadbu viac ako 50 000 stromov, dlhodobejšie podporuje Spoločnosť Downovoho Syndrómu na Slovensku – finančne aj rozsiahlou informačnou kampaňou Ponožková výzva, ktorej cieľom je predovšetkým zvýšiť povedomie o Downovom syndróme v širokej verejnosti.</p><p>Dedoles sa do širšieho povedomia dostal svojou chytľavou reklamou s tancujúcimi škrečkami, ktorá počas koronakrízy pobláznila takmer celé Slovensko. Tá im pomohla viac sa zviditeľniť a stať sa ešte obľúbenou značkou. &nbsp;</p><p><strong>Značka Dedoles&nbsp;</strong>je typická svojím originálnym dizajnom. Veselé ponožky, ktoré „nemajú páru“ sú navrhnuté tak, aby bola každá iná, ale spolu tvorili dokonalý pár. Práve pre svoju hravosť si získali srdcia nielen detí, ale všetkých, ktorí sa chcú odlišovať a byť originálni. Dedoles chce dať ľuďom možnosť vyjadriť ponožkami svoju jedinečnosť.&nbsp;</p><p>V sortimente <strong>Dedoles</strong> nájdete <strong>rovnaké dizajny na ponožkách aj spodnej bielizni</strong>. Dokonale sa tak môžete zladiť s partnerkou či partnerom, ale i svojimi malými ratolesťami, pretože väčšina motívov je robená vo veľkosti pre dospelých aj pre deti&nbsp;</p><p><strong>Nová je aj kolekcia športových ponožiek.</strong> Tie obsahujú vyšší podiel bavlny, vďaka čomu sú poddajné, mäkké, a teda perfektné na obľúbenú športovú aktivitu. Ponožky majú extra mäkkú plochu v oblasti chodidla na ešte komfortnejšie športovanie. Tak v ktorých by ste si išli zabehať vy? &nbsp;</p><p><strong>Na motívoch sú rôzne povolania, záľuby, jedlá, nápoje</strong>, ale i obľúbené rozprávkové postavičky. Preto sú vhodným darčekom, ktorým dokážete potešiť kohokoľvek.&nbsp;</p><p>Dedoles neustále rozširuje svoj sortiment o nové dizajny aj celé produktové rady. Na leto prichádza so skrátenou verziou <strong>členkových ponožiek</strong>, ktoré sú vhodnejšie na teplé letné dni.&nbsp;</p><p>Viac na <a href="http://www.dedoles.sk" rel="noopener noreferrer" target="_blank">www.dedoles.sk</a></p>12no0000-00-00for-men-2020-0606/20202020-06-20<h3>Milí čitatelia,</h3><p>srdečne Vás vítam v júnovom čísle vášho obľúbeného časopisu FOR MEN. Náš časopis sa profiluje ako magazín pre úspešného muža. Čo je teda ten úspech? Zvykol sa definovať ako kladný výsledok nášho úsilia či dosiahnutia vopred stanoveného cieľa, no v dnešnej dobe ho musíme chápať v širšom zmysle slova. Na to, aby sa človek cítil úspešný, musí skĺbiť všetky aspekty svojho života, nielen pracovné, ale aj súkromné. Nie je to len o talente, je to hlavne o tvrdej práci. Ak chce človek uspieť, musí svoje schopnosti nadpriemerne rozvinúť. Odborníci sa zhodli, že byť úspešným neznamená chyby nerobiť, ale ich neopakovať. Jeden považuje za úspech, keď zarába o 100 eur viac ako jeho sused, iný považuje za úspech veľkú a zdravú rodinu. Pre každého z nás znamená úspech niečo iné a ako úspešného človeka vnímame niekoho iného. Ak zažívate momentálne horšie obdobie bez viditeľného úspechu, nezabúdajte, že život je ako Monopoly. Aj keď ste úspešný a vyhráte, na konci hry sa všetko zbalí späť do krabice. Jediné, čo zostane, je dobrý pocit z hry a dojem, ktorý ste zanechali v mysliach druhých. Jedno viem určite, ja za svoj úspech považujem to, že Vám každý mesiac aj v tejto zložitej dobe prinášame na pulty časopis FOR MEN, snažíme sa Vás niečo naučiť, zabaviť – jednoducho spríjemniť Váš voľný čas. V tomto čísle sme vyspovedali hokejovú legendu a pre mňa najlepšieho slovenského hráča histórie Mariána Hossu, ktorý je dôkazom toho, že talent a tvrdá práca prinášajú ovocie. Prezradil nám čosi o svojom živote po hokeji, ale aj to, či počas kariéry preferoval ako motiváciu sex pred zápasom☺. Pozrieme sa na to, ako zvládnuť nástrahy partnerskej ponorky, ako napreduje úspešná slovenská firma DEDOLES a dozvieme sa, kde sa naši predkovia chceli ukryť pred nukleárnou vojnou. Leto sa pomaly blíži a k tomu neodmysliteľne patrí návšteva WAKELAKE na Zlatých pieskoch. Vyspovedali sme preto jeho majiteľa Richarda Kolosziho, ktorý nám priblížil novinky a aktivity v tejto sezóne. Chýbať nebudú ani rubriky auto-moto, cestovanie alebo tip na prijemný letný drink. Vráťme sa ešte k téme úspech. Záver úvahy o ňom by som zakončil citátom Alberta Einsteina, ktorý povedal vo svojom rozhovore v roku 1929: „Úspech v živote? To je vlastne rovnica. A = X + Y + Z. Ak je A úspechom v živote, tak A = x + y + z. Práca je x, zábava je y a z je držať hubu (zavreté ústa). Nech úspech vnímate akokoľvek, chceme Vám popriať „úspešný mesiac“ a vidíme sa v editoriáli opäť v ďaľšom čísle.</p>yesMódamoda
jesennej-mode-dominuju-karo-pepito-a-upletJesennej móde dominujú káro, pepito a úplet11for-men-2020-09
zimne-gumyZimné gumy19for-men-2021-12-2022-01
vyzvy-vianocVýzvy Vianoc19for-men-2021-12-2022-01
majster-sveta-z-garazeMajster sveta z garáže9for-men-2020-06
vacsina-fanusikov-z-instagramu-je-mojimi-zakaznikmiVäčšina fanúšikov z instagramu je mojimi zákazníkmi9for-men-2020-06
caro-vyjednavaniaČaro vyjednávania9for-men-2020-06